Relatii Publice

Cuprins referat Cum descarc?

1.Ce sunt relatiile publice.2
2.Elementele procesului de relatii publice.3
3.Stabilirea unui program de relatii publice.4
4.Elaborarea planului de relatii publice.9
5. Utilizarea articolului de profil pentru promovarea imaginii de marca-
Studiu de caz Izvorul Minunilor.11
6.Relatia media-presa in perioadele de criza.13
7.Implementarea programului de relatii publice.14


Extras din referat Cum descarc?

CE SUNT RELATIILE PUBLICE ?
Definirea termenului de"relatii publice" a fost influentata de pozitia pe care s-au situat diferiti teoreticieni.Aceste relatii au fost privite de catre unii din punct de vedere psihologic, de catre altii din punct de vedere sociologic, filosofic, teoretic sau aplicativ, ceea ce explica existenta numai in literatura americana a peste 1000 de definitii.Cu tota aceasta mare varietate de definitii, ele exprima, evident in maniere diferite, o conceptie despre modul in care o institutie sau intreprindere trebuie sa-si creeze relatii cu oamenii, sa le mentina si sa le dezvolte.
Privite, inainte de toate, dintr-un unghi psihologic, deci ca mecanisme de stabilire a legaturilor intre institutii, ori intreprinderi si oameni, relatiile publice pot fi definite ca fiind ansamblul de mijloace folosite de catre institutii si intreprinderi pentru a crea un climat de incredere si simpatie in randul propiului personal, precum si in randul publicului.
O asemenea definire a relatiilor publice ne da posibilitatea distingerii de fenomenul publicitar, de publicitate.Publicitatea urmareste, in mod expres, formarea, mentinere si dezvoltarea unei clientele urmarindu-se exclusiv scopuri publicitare, pe cand relatiile cu publicul vizeaza crearea unui climat de incredere in randul publicului si al propriului personal, sustinerea propiei activitati si favorizarea dezvoltarii intreprinderii.
In realizarea actiunilor de relatii publice, se are in vedere informarea obiectiva a publicului, nu sugestionarea lui ca in cazul publicitatii.De aceea, se spune ca prin relatii publice se popularizeaza o firma.O intreprindere, o institutie, in vreme ce prin publicitate se popularizeaza un produs al firmei respective.Prin continutul lor, actiunile realizate prin relatii publice sunt mai ales sociale,iar cele care tin de publicitate sunt mai ales comerciale.
Relatiile publice, atat prin scopul general, cat si prin maniera specifica in care se realizeaza, sunt considerate ca fiind necesare si posibile la orice institutie si intreprindere si la orice nivel.De aceea se vorbeste de relatii publice ale statului si ale organismelor de stat cum ar fi armata, politia, institutii de invatamant si cultura etc.
Practicianul de relatii publice serveste drept intermediar intre organizatia pe care o reprezinta si toate publicurile celei organizatii.Drept urmare, practicianul de relatii publice are responsabilitati si fata de institutie si fata de diferitele ei publicuri.El distribuie informatii care dau posibilitatea publicurilor institutiei sa-i inteleaga politicile.
Relatiile publice presupun cercetarea tuturor publicurilor: primirea de informatii de la acestea, avertizarea conducerii in legatura cu atitudinile si reactiile lor, ajutorul in stabilirea de politici care demonstreza atentia crescuta fata de publicuri si evaluarea constanta a eficientei tuturor programelor de relatii publice.Acest rol implicit include toate activitatile legate de constatarea si influentarea opiniilor unui grup de persoane.Acest este insa numai aspectul comunicational.Ca functie de management, relatiile publice inseamna responsabilitate si intelegere in stabilirea de politici si in informare, pentru atingerea celor mai nobile interese ale organizatiei si ale publicurilor ei.
ELEMENTELE PROCESULUI DE RELATII PUBLICE
Pentru ca procesul de relatii publice sa functioneze, el are nevoie de trei elemente. Acestea sunt: agentul de relatii publice, clientul sau beneficiarul si serviciile specifice.
o Agentul de relatii publice :
Este un lucru cunoscut ca, pentru a promova o strategie de relatii publice, este nevoie de o inalta calificare in domeniu. Deci nu orice persoana poate indeplini aceasta functie. 
Dincolo de calitatile pe care trebuie sa le aiba un om cu studii universitare, pregatirea lui va cuprinde, obligatoriu, si urmatoarele discipline: sociologie, psiho!logie, retorica, management, legislatie ( publica si privata ), istorie, limbi straine. Totodata, persoana care lucreaza in domeniul relatiilor publice va trebui sa posede temeinice cunostinte despre: mijloace moderne de comunicare, drepturile omului, istoria artei, politologie, arhitectura si urbanism, informatica si nu in ultimul rand, conducerea autoturismului.
Agentul de relatii publice trebuie sa aiba capacitatea de a intra in relatie cu semenii sai cat mai usor si mai natural cu putinta, sa fie prezentabil si corect in relatiile cu clientii si marele public. 
Din punct de vedere deontologic, agentul de relatii publice are cateva obligatii:
-sa nu-si modifice obiectivele fara acordul clientului ;
-sa fie de partea institutiei care l-a angajat pana la terminarea contractului ;
-sa nu se afle in prim planul activitatilor, pentru a-si putea mentine deschise canalele de comunicare ;
-sa exploateze intr-o maniera personala orice eveniment favorabil indeplinirii mandatului sau.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatii Publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!