Promovarea produselor face parte din cele patru componente ale mixului de marketing.Acest lucru se datoreaza importantei pe care o are promovarea in vanzarea produsului. Principala forma de promovare este reclama. Prin reclama, firma se promoveaza, iar esenta promovarii este: combinarea si coordonarea eforturilor permanente pentru a influenta opinia clientilor - tinta in favoarea produselor, serviciilor, ideilor pe care o organizatie le urmareste pe o anumita piata. Promovarea este asadar transmiterea permanenta, pe diverse cai, a unor mesaje destinate informarii clientilor potentiali asupra produselor si actiunii de sprijinire si de influentare a procesului de vanzare, cu intentia de a dezvolta o atitudine pozitiva fata de produs si firma, respectiv, de a provoca modificari favorabile in mentalitatea si obiceiurile de cumparare si consum ale acestora.Rezumandu-i continutul intr-o singura propozitie, putem spune ca reclama este comunicarea platita si impersonala cu piata. In raport cu celelalte forme de promovare, ea ofera cateva avantaje si anume: o chiar daca se cheltuie sume mari pentru o secunda de televiziune, mesajul ajunge la milioane de oameni, iar raportul cost/persoana este foarte mic o usurinta repetarii, care este foarte necesara pentru a face mesajul cunoscut; o permite un grad mare de flexibilitate si creativitate in raport cu celelalte forme; o multi consumatori atribuie un anumit prestigiu produsului caruia i se face reclama prin mass-media, datorita simplului fapt ca este cunoscut la nivel national. Dezavantajele asociate reclamei sunt: o costul total este principalul dezavantaj deoarece, pentru derularea unei campanii, trebuie investite sume mari; o nu furnizeaza feed-back direct; daca mesajul produce confuzie in mintea audientei, nu exista posibilitatea de a da explicatii suplimentare; o comparativ cu vanzarea directa, de exemplu, nu este la fel de eficace in motivarea actiunii de cumparare.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.