Extras din referat
Promovarea produselor face parte din cele patru componente ale mixului de marketing.Acest lucru se datoreaza importantei pe care o are promovarea in vanzarea produsului.
Principala forma de promovare este reclama. Prin reclamă, firma se promovează, iar esenţa promovării este: combinarea şi coordonarea eforturilor permanente pentru a influenţa opinia clienţilor – ţintă în favoarea produselor, serviciilor, ideilor pe care o organizaţie le urmăreşte pe o anumită piaţă. Promovarea este aşadar transmiterea permanentă, pe diverse căi, a unor mesaje destinate informării clienţilor potenţiali asupra produselor şi acţiunii de sprijinire şi de influenţare a procesului de vânzare, cu intenţia de a dezvolta o atitudine pozitivă faţă de produs şi firmă, respectiv, de a provoca modificări favorabile în mentalitatea şi obiceiurile de cumpărare şi consum ale acestora.Rezumându-i conţinutul într-o singură propoziţie, putem spune că reclama este comunicarea platita si impersonala cu piaţa. În raport cu celelalte forme de promovare, ea oferă câteva avantaje şi anume:
• chiar dacă se cheltuie sume mari pentru o secundă de
televiziune, mesajul ajunge la milioane de oameni, iar raportul cost/persoana este foarte mic
• uşurinţa repetării, care este foarte necesară pentru a face mesajul cunoscut;
• permite un grad mare de flexibilitate şi creativitate în raport cu celelalte forme;
• mulţi consumatori atribuie un anumit prestigiu produsului căruia i se face reclamă prin mass-media, datorită simplului fapt că este cunoscut la nivel naţional.
Dezavantajele asociate reclamei sunt:
• costul total este principalul dezavantaj deoarece, pentru derularea unei campanii, trebuie investite sume mari;
• nu furnizează feed-back direct; dacă mesajul produce confuzie în mintea audienţei, nu există posibilitatea de a da explicaţii suplimentare;
• comparativ cu vânzarea directă, de exemplu, nu este la fel de eficace în motivarea acţiunii de cumpărare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Reclama Milka.doc