Cartea ,,Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului" contine 352 de pagini, impartite in introducere, cinci parti propriu-zise ale cartii, note la figurat, unde sunt comentate ilustratiile din carte, index iar la final sunt prezentate diferite carti din acelasi domeniu. Fiecare parte are un titlu reprezentativ si aceasta la randul ei este impartita in mai multe subcapitole. Structura cartii este simetrica in ceea ce priveste analiza celor doua instrumente. Ideile sunt sustinute cu numeroase studii de caz, majoritatea ilustrand situatii in care publicitatea, si mai rar relatiile publice, au fost aplicate cu precadere in detrimentul marilor companii. Atat timp cat aceste idei depasesc situatia actuala din tara noastra, unde consumul de publicitate nu a atins inca nivelul de saturatie, mesajul transmis ramane la etapa de ipoteza. Accesibil, interesant si amuzant pe alocuri, Al Ries este un scriitor popular al marketingului. Experienta in consultanta din domeniul marketingului, a sa si a fiicei sale, Laura Ries, sta la baza bestsellerului "Caderea Advertisingului si Ascensiunea PR-ului". Prin analiza profunda a unor campanii de P.R. de succes, precum si a unora mai putin norocoase, aceasta carte dovedeste cu argumente imposibil de contestat faptul ca advertisingul nu poate indeplini rolul ce i-a fost atribuit cu obstinatie de-a lungul timpului - acela de a construi branduri - si ca acesta ii revine in exclusivitate P.R.-ului. asta deoarece advertisingul nu are credibilitate, ingredientul principal necesar construirii unui brand. Numeroase branduri de succes - printre care Starbucks, The Body Shop, Wal-Mart, Red Bull si Zara - au fost construite fara advertising. Pe de alta parte, advertisingului ii revine misiunea de a intretine un brand, o data ce acesta a fost consacrat cu ajutorul P.R.-ului. In viziunea celor doi, "caderea" inerenta a publicitatii se datoreaza mai multor factori, cum ar fi: cheltuielile colosale, esecul unor astfel de campanii, lipsa de credibilitate si interesul tot mai scazut al publicului fata de acest fenomen. La polul opus, relatiile publice, ce antreneaza eforturi financiare mai reduse, se realizeaza treptat si au nivel mai ridicat de credibilitate, ocupa un loc fruntas in cazul instrumentelor de comunicare. "Antiteza" advertising vs. PR nu este menita sa desfiinteze in totalitate industria publicitatii, ci sa stabileasca si sa clarifice care este rolul fiecareia in programul de marketing. In cazul brandingului sau al lansarii de produs, relatiile publice au prioritate. Prin intermediul cartii nu se doreste doar evidentierea faptului ca PR-ul creeaza un brand, ci se merge mai departe prin a sustine ca PR-ul este un brand de sine statator, si pentru a putea fi folosit eficient trebuie studiat. In acest context, publicitatea devine actor secundar, insarcinat cu intretinerea procesului de comunicare. Indrazneata si accesibila, Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului este menita sa zguduie din temelii lumea actuala a marketingului, cattile semnate Al Ries, cum ar fi ,,FOCUS - un lucru de care depinde viitorul companiei tale" si ,,Cele 22 de legi imuabile ale marketingului" generand, de fiecare data, un extraordinar interes an comunitatea oamenilor de marketing din intreaga lume. Caderea advertisingului Prima parte a cartii vorbeste despre advertisingul care a cucerit intreaga lume dupa cel de-al doilea razboi mondial. In 1972, cheltuielile de advertising pe cap de locuitor erau de 110 dolari, astazi cifra corespunzatoare fiind de 865 dolari. O crestere a volumului de advertising a coincis cu o scadere a eficientei acestuia. De exemplu, un ad dintr-o revista de cateva pagini va fi citit de mai multi oameni, fata de un ad care apare intr-un numar mai gros al aceleiasi publicatii. "Advertisingul" spunea Marshall McLuhan, "este cea mai mareata forma de arta a secolului douazeci." Oamenii privesc advertisingul in felul in care citesc un roman sau urmaresc un spectacol de televiziune. Devin interesati de personaje, situatii si subiecte, fara a avea nici cea mai mica motivatie de a juca vreunul din roluri, inclusiv pe acela de comparator al produsului.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).