Cuprins
- 1. Descrierea contextului decizional 1
- 2. Obiective. Probleme de cercetare 1
- 3. Metodologie 1
- 3.1. Metodă şi instrument de cercetare 1
- 3.2. Populație (volum şi structură) 2
- 3.3. Tip de sondaj pe cote . Structura şi volumul eşantionului 3
- 4. Rapoarte 4
- 5. Plan de acțiune 4
- 6. Buget: pe categorii de cheltuieli 6
Extras din referat
1. Descrierea contextului decizional
Compania Procter&Gamble Balcani (P&G) doreşte introducerea pe piața românească a unui nou produs din gama detergenților Ariel : Ariel Excel Gel Actilift. Aceştia doresc să afle gradul de interes şi de receptivitate pentru noul produs şi nivelul prețului pe care populația Iaşului ar fi dispusă să-l plătească.
2. Obiective. Probleme de cercetare
- Problema de cercetare : testarea pieței produselor Ariel Excel Gel Actilift din localitatea Iaşi.
- Obiective principale :
• Măsurarea gradului de receptivitate a consumatorilor din localitatea Iași, cu vârsta peste 25 de ani, în perioada 20 Octombrie 2010 – 14 Decembrie 2010;
• Determinarea gradului de interes a consumatorilor pentru achiziționarea noului produs din gama Ariel;
• Determinarea nivelului maxim al prețului pe care consumatorii ar fi dispuşi să-l plătească.
- Obiective secundare:
• Aflarea atitudinii consumatorilor de peste 25 de ani din localitatea Iaşi față de marca Ariel;
• Aflarea obiceiului de cumpărare privind produsele Ariel a consumatorilor din localitatea Iaşi, peste 25 de ani.
3. Metodologie
3.1. Metodă şi instrument de cercetare
Pentru atingerea obiectivelor, firma noastră propune diferite metode de cercetare: anchetă, focus-grup, interviu în profunzime, observare. De asemenea se pot realiza și diferite combinații între aceste metode: focus-grup, urmat de o anchetă stradală; interviu în profunzime, urmat de ancheta stradală .
Rolul focus-grupului şi al interviului în profunzime este de a afla opiniile spontane ale consumatorilor, iar pe baza acestor opinii putem formula un chestionar.
Prin observare putem afla obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor, fără a interacționa în mod direct cu aceştia.
3.2. Populație (volum şi structură)
Conform datelor găsite pe site-ul
http://www.primaria-iasi.ro/content.aspx?item=1612&lang=RO (paragraful 2)
Tabelul 1 – Populația municipiului Iași pe sexe, la 1 Iulie 2006
Anul Populația Totală Populația pe sexe
Masculin Feminin
2006 305. 978 145.077 160.901
Pentru a putea structura populația municipiului Iași pe grupe de vârstă am folosit datele găsite pe site-ul http://www.iasi.insse.ro/main.php?lang=fr&pageid=409 , cu mențiunea că acestea sunt la nivel de județ.
Tabelul 2 – Populația municipiului Iași pe grupe de varsta, la 1 Iulie 2006
Anul Total Populație Pe grupe de vârstă
0 – 14 ani 15 – 59 ani 60 ani și peste
2006 829 973 148 387 541 493 140 093
Pentru populația din municipiul Iași cu vârsta cuprinsă între 15 și 59 ani am procedat astfel:
- Pasul 1 – Determinarea în procent a populației municipiului Iași din totalul populației județului Iași:
- Pasul 2 – Determinarea în procent a populației județului Iași cu vârsta cuprinsă între 15 și 59 de ani, din totalul populației județului:
- Pasul 3 – Determinarea populației municipiului Iași cu vârsta cuprinsă între 15 și 59 de ani, din totalul populației județului Iași cu vârsta cuprinsă între 15 și 59 de ani:
36.86% 199587 persoane
În urma calculelor efectuate anterior am obținut următoarele rezultate cu privire la populația municipiului Iași, pe intervalul de vârstă vizat de noi (15 – 59 ani):
Tabelul 3 – Populația municipiului Iași cu vârsta cuprinsă între 15 – 59 ani, la 1 Iulie 2006
Populația municipiului Iași cu vârsta cuprinsă între 15 – 59 ani Femei (52.5% din totalul populației municipiului Iași) Bărbați (47.5% din totalul populației municipiului Iași)
199 587 104 783 94 803
*Datele din tabelul 3 au o marjă de eroare de aproximativ ±0,5%.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Reasearch Proposal - Ariel Excel Gel Actilift.doc