Extras din referat
I Imagineaza`ti ca tu si prietenii tai ati fost la o petrecere week-endul trecut, si ai auzit un nou CD de muzica. Gazda a mentionat ca cd-ul este a unei formatii noi si chiar ii place muzica lor. Doua zile mai tarziu in timp ce te uitai pe CD-urile formatiei Rolling Stones ai vazut la televizor o analiza a cd-ului de la petrecere si totodata al grupului. Ai ascultat analiza si ai remarcat ca a fost scris de un journalist pe care tu il respecti. A II zi ai fost intr`un magazine cu cd-uri, si a vazut un poster care anunta ca formatia lanseaza un nou cd. I-ai cerut vanzatorului sa asculti cateva melodii de pe cd si pentru ca v`a facut sa va simtiti bine v`a facut sa`l cumparati.
Urmatoarea zit e`ai intalnit cu ceilalti prieteni, toti trei au cumparat cd-ul, dar povestile voastre difera. Michel a marturisit ca drumul sau catre magazinul de cd-uri a fost primul lucru pe care l`a facut dupa petrecere a fost sa cumpere cd-ul fara sa`l asculte. Peter a fost doar marginal mai rapid, a fost la magain a II a zi dup ace a fost Michel. El a fost la magzin pentru un alt cd, dar cand a vazut posterul si`a amintit de petrecere si ca lui chiar i`a placut muzica formatiei respective. El l`a rugat pe mangerul magazinului sa asculte cateva fragmente si ce a auzit i`a creat acelasi sentiment de placere ca in timpul petrecerii.
Diferiti oameni merg pe diferite cai,dar in final in acelasi loc, si diferite mesaje (marturia unui prieten, un articol dintr`o revista, un poster) pot juca un rol important in ai influent ape oameni de a lua decizii. Acest capitol urmareste sa examineze procesul de luare a deciziei a consumatorului sau mai in general raspunsurile pe care le recepteaza si posibilitatea de a le afisa.
Inainte de a intelege cum mesajele de marketing functioneaza asupra impactului pe care il au asupra consumatorului, atitudini comportamente care conduc la alegerea unui firme sau brand.
Pe langa casa , scoala sau service, unde se intalnesc oamenii pentru a intalni prieteni intr`un mediu cat mai confortabil?
Starbuck`s Coffe a facut un asemenea loc o cafenea Starbuck`s pentru 22 de milioane de consumatori pe saptamana.
Incepand cu o singura cafenea in Seattle, in SUA in 1971. Starbucks a devenit un brand mondial, cu mai bine de 6400 de cafenele deschise in toata lumea. Starbucks a devenit un jucator major pe piata cafelei , avand o crestere economica rapida compania a avut peste 10.000 de magazine pana la finele anului 2005.
Starbucks vinde cafea rece sau calda, expresso , cappuccino, frappe-uri si chiar si ceai si totodata boabe de cafea, expresoare si alte articole cadou. Linia de productie variza in functie de locatie si de clima. Dar concentrarea maxima este asupra servirii clientiilor si asupra calitatii cafelei- asupra boabelor , cum sunt prajite , modul in care sunt amestecate si aromatizate si totodata cum este tinuta cafeaua proaspata in magazine .
Cafeaua are mai putin de o ora de cand este preparata pana este servita. Experienta in ceea ce priveste calitatea cafelei face compania sa utilizeze preturi prime.
Cine sunt consumatori de Starbucks?
Consumatori de Starbucks sunt tinerii, studentii, elevii, oamenii tipici din Seattle. Aici le place sa se relaxeze, sa asculte muzica si sa se intalneasca cu prietenii. Adolescentii apreciza mult cafenelele Starbucks cat si cafeaua insasi.
Cum se hotarasc oameni sa mearga in cafenele Starbucks?
Cumpararea unei cafele fanatstice reprezinta cu siguranta nu o nevoie de baza ci mai degraba o alegere expresiva care reflecta aspiratiile clientilor, precum si dorinta lor de relaxare si experinta sociala.
Starbucks a actualizat stilul cafenelelor pline de fum din anii 1960 intr`o atmosfera confotabila frantuzeasca pe trotuar sau intr`un ambient Italian gen expresso bar.In USA a creat o mica revolutie in comportamentul social al consumatorilor.
Consumatorilor le este foarte usor sa aleaga cafenele Starbucks deoarece compania are locatii favorabile. Starbucks se poate gasi la fiecare colt de strada sau in apropiere. In New York sunte de exemplu 300 de cafenele Starbucks.
Compania urmareste si doreste ca consumatorii sai sa se simta foarte comod de aceea toate cafenelele sunt la coltul strazii , acest lucru face parte din misterul Starbucks. Puteti gasi cafenelele si in aeroport, librarii , hoteluri in parteneriat cu firme ca Barner&Hable , Sheraton&westin , United Airlines.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Raspunsul Consumatorului.doc