Raport de Cercetare - SC MobiRom SA

Extras din referat Cum descarc?

I. Problema decizionala
Firma noastra, S.C MOBIROM S.A doreste sa lanseze in Romania un nou produs revolutionar: Biroul pentru calculator "ICE" cu mini-frigider incorporat. Acest produs vine in intampinarea nevoii de evoloutie tehnologica si sociala ale generatiilor actuale si totodata pentru simplificarea nevoilor clientilor nostri. 
Consumatorii se afla in fata unei palete foarte diverse de stimuli (caracteristicile produsului, pretul, promovarea, serviciile, disponibilitatea, stilul si imaginea.) la care fiecare reactioneaza diferit. 
Procesul decizional de cumparare presupune parcurgerea a cinci secvente tipice: constientizarea nevoii, cautarea informatiilor, evaluarea variantelor, efectuarea cumpararii si in final evaluarea cumparaturii facute.
a) Constientizarea nevoii
In general oamenii care cumpara birou pentru calculator devin constienti de nevoia unui astfel de produs in momentul cand:
- achizitioneaza un calculator si doresc sa lucreze la el intr-un mediu ordonat
- vechiul birou de care deja dispun este vechi sau nu mai corespunde cu noile tendinte in materie de mobila.
b) Cautarea informatiei
Tinand cont ca este un produs pe care il vor utiliza pe o perioada mai indelungata de timp, cu siguranta consumatorii isi vor acorda timp pentru strangerea informatiilor pentru a evita un eventual risc financiar.
Pentru a fi mai bine informati consumatorii vor apela la diverse surse de informare incepand cu:
- promotiile
- persoanele pe care le cunosc si care si-au achizitionat deja un birou pentru computer
- magazinele de specialitate
c) Evaluarea variantelor
In timpul cautarii biroului de care are nevoie, cumparatorul va aprecia din punctul sau de vedere oferta de pe piata. Va clasifica oferta in functie de:
- Pret - celor cu un venit mic le vom oferi posibilitatea sa cumpere produsul in rate
- Design 
- Utilitati secundare
- Marca produsului
c) Efectuarea cumpararii
Cumparatorii vor achizitiona produsul de la:
- magazinele de specialitate
- targurile sau expozitiile de mobila
d) Evaluarea post cumparare 
Dupa efectuarea cumpararii consumatorul evalueaza alegerea pe care a facut-o. A ales bine? Se situeaza la nivelul asteptarilor lui? S.C MOBIROM S.A doreste sa satisfaca clientul si sa ii ofere un raspuns afirmativ la aceste 2 intrebari, pentru a-l castiga ca viitor client, pentru a ne castiga un renume de firma serioasa care are ca scop principal satisfacerea clientilor.
Campania promotionala are un rol important dar, nu vom incerca prin reclama sa atribuim anumite calitati imaginare produsului nostru, adica sa cream niste asteptari nerealiste doar de dragul de a ne vinde produsul. Clientii isi vor da seama de acest lucru si astfel riscam sa pierdem nu numai un client, ci mai multi, pentru ca el isi va atentiona cunostiintele in legatura cu acest lucru.
Cu acest produs revolutionar consumatorii pot beneficia de avantajele pe care le ofera un birou pentru calculator si totodata, cele oferite de catre un mini-frigider. 
II. Obiectivele cercetarii
Realizarea acestui studiu de piata este necesara din trei motive considerate foarte importante de conducerea compartimentului de marketing al societatii SC MOBIROM SA. Unul din aceste motive ar fi ajungerea produsului la stadiul de maturitate in urmatorii ani si necesitatea demararii unei campanii de promovare pentru sporirea vanzarilor. Un alt motiv foarte important ar fi faptul ca nu se cunosc principalele grupe de caracteristici luate in considerare de consumator in fundamentarea deciziei de cumparare, iar ultimul motiv ar fi sa aflam pretul mediu pe care oamenii sunt dispusi sa-l ofere. Ca instrument de cercetare vom folosi chestionarul.
Prin acest chestionar ne propunem sa aflam : 
- Identificarea caracteristicilor biroului pentru calculator ce urmeaza sa fie lansat 
pe piata in conformitate cu dorintele consumatorilor;
- Identificarea pretului optim de lansare ce va aduce un nivel al vanzarilor conform
expectantelor firmei;
- Identificarea canalelor de distributie principale precum si identificarea tehnicilor de promovare specifice in suscitarea interesului pentru produsul lansat;
- Identificarea nivelului de consum actual si cel potential al biroului pentru calculator;
- Realizarea profilului demografic al consumatorului final;
- Identificarea perceptiilor, opiniilor si reactiilor privind birourile pentru calculator;
III. Metoda cercetarii si operationalizarea
Tipul anchetei: S-a realizat o ancheta directa in doua directii, stradal si la locul de munca. Chestionarele au fost supuse unor operatiuni de pretestare si testare. Operatiunea de pretestare a intregului chestionar ( ,,testul pilot") s-a realizat pe seama unui esantion relativ mic (10 persoane) cu varste cuprinse intre 20 si 40 de ani. Prin aceasta s-a urmarit identificarea erorilor de formulare precum si a intrebarilor care genereaza neclaritati de intelegere. Realizarea pretestarii a condus la modificarea, eliminarea si introducerea unor intrebari.


Fisiere in arhiva (1):

  • Raport de Cercetare - SC MobiRom SA.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!