Publicitatea prin Banner-e

Extras din referat Cum descarc?

Banner-ele Web sunt corespondentele panourilor din publicitatea conventionala sau inserturilor din ziare si reviste.Ele sunt prezente pe majoritatea site-urilor si ne invita sa le "apasam" pentru a ne directiona catre un anume loc de pe Web.
Banner-ul este practic "cartea de vizita electronica" a unei firme si poate constitui prima imagine de contact cu care o organizatie se prezinta utilizatorilor de Internet.
Banner-ele au fost prima forma de publicitate on-line si continua sa fie cele mai populare; se prezinta sub forma unei imagini sau a unei succesiuni de imagini, situat in partea de sus sau de jos a paginii sau intr-un spatiu rezervat insert-urilor publicitare. Sunt statice, dinamice(animate) sau interactive(Rich media).
Reclama prin intermediul banner-ului a fost introdusa pentru prima oara in octombrie 1994, pe paginile unei reviste ce este publicata pe Web, revista Hot Wired, varianta on-line a revistei traditionale Wired. De atunci, banner-ele s-au raspandit peste tot pe Web. Majoritatea banilor cheltuiti pentru publicitate pe Internet, sunt cheltuiti pe bannere.
Banner-ele reprezinta o foarte puternica unealta promotionala deoarece sunt vazute de multe persoane.Pe un site popular, publicitatea este vazuta de cateva sute, chiar mii, de persoane pe zi, iar printr-o simpla apasare a banner-ului se ajunge direct in site-ul respectiv.
Pe un site popular, publicitatea este vazuta de cateva sute, chiar mii, de persoane pe zi, iar printr-o simpla apasare a bannerului se ajunge direct in site-ul respectiv. Aceste anunturi se gasesc peste tot in Web, in special pe site-urile de firma, pe cele care ofera cotatiile zilnice sau pe cele de informatii generale. Un scop principal al realizatorilor unui site este acela de a atrage cati mai multi utilizatori si astfel vor putea vinde cat mai scump spatii publicitare. Ca si posturile TV, paginile Web aduc beneficii realizatorilor prin banii incasati din publicitate, din plata unui abonament de acces sau din vanzarea unor produse.
Productivitatea unui anunt depinde de site-ul unde este plasat, de designul lui si de locul lui in pagina. De preferat este partea dreapta a site-ului dar factorul principal este numarul celor care viziteaza site-ul gazda si raportul dintre acestia si cei care apasa pe anuntul publicitar. 
Pentru a alege site-ul in care se cumpara un anunt publicitar, se tine cont de specificitatea lui. De exemplu, intr-un site de comert electronic, audienta este generala, pe cand unul care se adreseaza muzicii pop are o audienta specifica. In general, costurile pentru un anunt sunt direct proportionale cu numarul mediu de vizitatori intr-o anumita perioada de timp.
Totusi, 100.000 de persoane dintr-o audienta globala care viziteaza un site pot sa nu aduca acelasi profit ca 1.000 de persoane dintr-o audienta specifica; cu alte cuvinte este de preferat sa se plaseze un anunt pe cel de-al doilea site, care se adreseaza unei anumite tinte si implicit se va plati mult mai putin pe anuntul publicitar plasat.
Pentru a fi cu adevarat performant, un anunt publicitar trebuie sa aiba si un design atragator. Utilizatorii vad publicitate pe majoritatea site-urilor si prin urmare "au invatat" sa le evite. Din acest motiv, un element care atrage este designul - se vor folosi desene simple animate si sugestive, un mesaj clar si nu prea lung, culori complementare etc.
Cand se foloseste un banner se va tine cont de urmatoarele aspecte:
o reclamele se vor schimba la cateva luni pentru a nu deveni monotone;
o ele nu vor contine prea multe informatii ;
o vor contine un mesaj care sa atraga atentia, sa starneasca interesul, sa trezeasca dorinta si sa determine actiunea de a vizita site-ul;
o de obicei rezultatele semnificative apar dupa cateva saptamani;
o feed-back-ul va fi urmarit pentru a se determina care dintre site-urile unde s-au plasat anunturile aduc cei mai multi vizitatori.
Exista mai multe moduri de a achizitiona publicitatea prin banner-e: - CPM ( Cost Per Mille) mai este cunoscuta si sub denumirea de Cost per Impression. Publicitatea se achizitioneaza la numar de afisari: 1 CPM = 1000 de afisari. - CPC(Cost Per Click) sau PPC(Pay Per Click). Publicitatea se achizitioneaza dupa numarul de click-uri care se fac pe o reclama (imagine, animata sau text). Cel mai cunoscut exemplu pentru acest tip de achizitionare este publicitatea pe motorul de cautare google, care vinde publicitate pe click. Din acest motiv mesajul banner-ului incearca sa ii determine pe utilizatori sa execute click pe banner. - CPA (Cost Per Action). Publicitatea se achizitioneaza dupa numarul de actiuni prestabilite generate de catre utilizatorul care vede reclama. Fie ca acesta completeaza un formular online, fie ca va achizitiona un produs, plata acestui tip de publicitate este corelata cu actiunea predeterminata a utilizatorului. - CPL(Cost Per Lead). Este o derivare sau o delimitare din CPA. Dupa ce utilizatorul a facut click pe reclama, acesta ajunge pe site-ul promovat. Utilizatorul trebuie sa se autentifice si sa achizitioneze un produs sau un serviciu. Banii reveniti publisher-ului unde s-a facut publicitate reprezinta un procent (care variaza) din valoarea produsului sau serviciului achizitionat de catre utilizatorul ajuns prin reclama la site-ul promovat. Pentru a ajuta designerii web cat si pe cei care cumpara publicitate prin banner-e sa poata crea respectiv cumpara spatii publicitare care sa fie portabile de la un site de web la altul, Interactive Advertising Bureau (IAB) se intilneste bianual si propune un ghid al dimensiunilor recomandate ale bannerelor web. Dimensiunea fiecarui banner este adoptata voluntar de designeri pentru a se asigura ca nu vor trebui sa modifice pagina de web pentru fieacare client de publicitate in parte. 
Tipuri de bannere:
o Floating ad: este o reclama care se va deplasa in pagina in acelasi timp cu ecranul utilizatorului care va derula continutul unei pagini.
o Expanding ad: este un banner publicitar care isi modifica dimensiunile (se extinde) automat sau in urma unei actiuni a utilizatorului (de exemplu trecerea cu pointerul mouse-ului peste reclama).
o Wallpaper ad: este un tip de reclama care schimba fundalul paginii care este citita de vizitator.
o Trick banner: Un banner care arata ca o fereastra de dialog cu butoane. De multe ori simuleaza un mesaj de eroare sau o alerta (de exemplu: Aveti un mesaj!). Se bazeaza pe inducerea in eroare a utilizatorului si din aceasta cauza poarta aceasta denumire.
o Pop-up: O fereastra publicitara care se deschide peste pagina deschisa de utilizator pentru a o citi.
o Pop-under: Este similara Pop-up-ului, doar ca fereastra se va deschide in spatele ferestrei curente si va fi vazuta abia dupa ce fereastra curenta va fi inchisa.
o Video ad: este un banner publicitar care prezinta mesaje publicitare in format video. Se apropie de spoturile publicitare caractersitice televiziunii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea prin Banner-e.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!