Publicitatea - Mijloc de Comunicare

Referat
5.4/10 (9 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 66 în total
Cuvinte : 35934
Mărime: 188.51KB (arhivat)
Publicat de: Anonymous A.
Puncte necesare: 0
referat prezentat in cadrul fac FEAA iasi

Cuprins

  1. CAPITOLUL I – CONSIDERATII GENERALE 1
  2. 1.1. Concept si realizare .1
  3. 1.2. Aparitia si dezvoltarea publicitatii 3
  4. 1.3. Formele si obiectivele publicitatii 6
  5. 1.4. Mediul concurential 10
  6. 1.5. Bugetul de publicitate .12
  7. 1.5.1. Stabilirea bugetului de publicitate .12
  8. 1.5.2. Modalitati de întocmire a bugetului de publicitate 14
  9. 1.5.3. Distribuirea bugetului de publicitate .15
  10. 1.5.4. Bugete de publicitate în România .16
  11. CAPITOLUL II – AGENTIILE DE PUBLICITATE .20
  12. 2.1. Rolul agentiilor sau departamentelor de publicitate 20
  13. 2.2. Functiile departamentelor de publicitate 20
  14. 2.2.1. Cercetarea 20
  15. 2.2.2. Departamentul media 23
  16. 2.2.2.1. Publicitatea prin intermediul ziarelor 24
  17. 2.2.2.2. Publicitatea prin intermediul revistelor .25
  18. 2.2.2.3. Publicitatea prin intermediul televiziunii .26
  19. 2.2.2.4. Publicitatea prin intermediul radioului .28
  20. 2.2.2.5. Publicitatea outdoor 28
  21. 2.2.2.6. Publicitatea prin Internet .29
  22. 2.2.3. Departamentul de creatie 32
  23. 2.2.4. Departamentul de productie 33
  24. 2.3. Evaluarea campaniei publicitare 33
  25. CAPITOLUL III – IMPACTUL MESAJULUI TRANSMIS DE MIJLOACELE
  26. DE PUBLICITATE ASUPRA PIETEI TINTA .36
  27. 3.1. Elaborarea mesajului .36
  28. 3.2. Generarea mesajului 36
  29. 3.3. Evaluarea si alegerea mesajului .37
  30. 3.4. Executia mesajului .38
  31. 3.5. Erori de constructie ale mesajului publicitar 40
  32. 3.6. Deontologia publicitatii si blonda Cosmo 42
  33. CAPITOLUL IV – STUDIU DE CAZ-CAMPANIILE BENETTON 44
  34. 4.1. Campanii împotriva SIDA (AIDS and Safer Sex) .45
  35. 4.2. Culturi si vieti (Cultures and lives) 49
  36. 4.3. Campanii umanitare (Humanities) .53
  37. 4.4. Campanii împotriva razboiului (Peace and war) 55
  38. 4.5. Campanii împotriva rasismului (Race) 56
  39. 4.6. Campanii despre realitate (Reality) 58
  40. CONCLUZII 63

Extras din referat

CAPITOLUL I

CONSIDERATII GENERALE

1.1 CONCEPT SI REALIZARE

Publicitatea este unul din elementele utilizate, de regula pentru prezentarea convingatoare a produsului sau serviciului catre cumparator sau utilizator. Pentru multi dintre cei implicati ca : beneficiari de reclama, agenti de publicitate sau consumatori, publicitatea reprezinta elementul de comunicare principal în mixul de marketing. De fapt, publicitatea este cel mai evident element si poate fi lesne de identificat.

Întregul mix de marketing contine cai de comunicare potentiale sau reale folosite în întregime, când sunt descoperite, pentru a stimula cumpararea si consumul. De pilda, se recurge la colorarea particulelor unui detergent pentru a i se evidentia diferiti ingredienti si avantajele lor; se asigura unui mic produs electric elemente de design care sa dezvaluie ca se adreseaza tineretului sau ca e la moda; de cele mai multe ori, se concep ambalaje care fac mai mult decât sa protejeze produsele – ele le confera “ o marca “ si uneori chiar mai mult. Chiar si procesul de distributie poate comunica unele elemente despre o marca; la fel si pretul. Faptul ca pretul produsului nostru este mai scazut sau mai ridicat decât al concurentilor reprezinta un mesaj posibil care comunica pietei si alte lucruri. Ca pret relativ, poate produce o marja mai mica si un volum mai mare de vânzari sau o marja mai mare si un volum mai mic al vânzarilor, dar fiecare din aceste posibilitati poate duce, mai mult sau mai putin, la obtinerea unui profit. Ca modalitate de comunicare, poate lamuri unele aspecte referitoare la calitate, segment de piata, utilizare finala si altele. În aceasta privinta, pretul trebuie sa fie compatibil cu strategia aplicata celorlalte elemente ale mixului de marketing, inclusiv promovarea din care face parte publicitatea.

Strategia de marketing, în întregul ei, este un mijloc de comunicare cu piata, fie direct, fie indirect. Pe pietele dezvoltate cumparatorii, clientii, consumatorii sunt liberi sa aleaga – sa cumpere sau sa nu cumpere un produs sau un serviciu ori pe cel oferit de altcineva. Pentru a alege, consumatorii au nevoie de informatii – informatii pe care sa le analizeze si la care sa reactioneze la nivelul rational si/sau emotional, constient sau inconstient. Reactia poate fi vaga, ca un semn de familiaritate, sau clara, ca un semn de totala satisfactie datorita faptului ca produsul cumparat a mai fost testat si altadata, ca este facut din materiale superioare sau ca se vinde cu reducere. Însa, informatia în urma careia au loc anumite reactii nu vine doar din publicitate. În ultima instanta, apare o reactie la întregul mix de marketing. Asadar publicitatea nu este unicul instrument de marketing; este mai degraba, asemenea celorlalte aspecte ale comunicarii, doar mai importanta. Singura sa functie este de a determina o reactie în urma unei comunicari difuzate într-un spatiu platit – de obicei de consumator, adesea si de comercianti (indirect), iar uneori de la categorii de public.

Ceea ce se comunica poate fi pretentia asupra valorii primite în schimbul banilor sau asupra avantajelor de performanta a unui produs. În aceeasi masura, poate fi doar o aducere aminte, asociere sau imagine, în care cuvintele si cu atât mai putin, ideile vehiculate nu au un rol prea important. Indiferent de ceea ce este, publicitatea este determinata de natura produsului sau de nevoile consumatorului si de rolul pe care-l poate juca în contextul mixului de marketing.

Nu trebuie sa ne gândim la reclama ca fiind izolata de restul activitatii de marketing. Ea joaca, în marketing, un rol în solutionarea unei probleme sau folosirea unei oportunitati. Pentru ca rolul pe care-l indeplineste sa fie eficient, trebuie sa fie si corect. Daca problema de marketing tine de distributie, publicitatea poate contribui doar într-o mica parte la rezolvarea ei; daca problema este pretul, contributia ei este si mai mica. Daca dificultatile le creeaza produsul în sine, publicitatea poate fi contraproductiva. Publicitatea care genereaza testarea în masa a unui produs nesatisfacator din punct de vedere calitativ poate avea efecte negative chiar si asupra versiunii îmbunatatite a produsului. Pe de alta parte, daca problema este constientizarea, reclama poate fi foarte puternica, si este chiar mai puternica (pentru ca efectele dureaza mai mult) în cazul în care problema tine de pozitionarea produsului – daca potentialii consumatori nu si-au dat seama de locul în care se potriveste produsul în ansamblul cerintelor lor, într-un loc diferit de cel al produselor concurente. În zonele în care functioneaza, publicitatea actioneaza în sensul simplificarii alegerii facute de consumatori în favoare produsului – cu conditia ca si continutul publicitatii sa fie potrivit marcii si consumatorului în lumea reala. În aceasta afirmatie gasim implicit câteva principii de baza despre natura si procesul publicitatii.

Publicitatea asigura legatura între produse sau servicii si oameni. Pentru a fi eficienta, în acest sens ea trebuie sa corespunda produselor si sa fie relevanta pentru oameni în exprimarea si sustinerea unui avantaj competitiv. Aceasta este versiunea generalizata sau generica a strategiei pentru care este conceputa fiecare reclama. Specificul marcii, specificul nevoilor consumatorilor si specificul avantajului competitiv determina strategia pentru care este conceputa o reclama sau o campanie publicitara. Totusi, indiferent de gradul sau de specificitate, nu strategia este cea care concepe publicitatea. Pentru fiecare strategie, exista un principiu, un numar nedeterminat de solutii creative posibile.

Neconcordanta dintre strategie si executie nu este specifica domeniului publicitar. Este mai evidenta în acest domeniu si este utila în explicarea importantei functiei sale creative. Ceea ce conteaza este reactia. Strategia defineste reactia pe care ne-o dorim, dar provocarea ei depinde de executia creativa – de reclama. În unele cazuri, continutul strategie si continutul literar al mesajului reclamei sunt aproape identici; alteori nu este asa din cauza naturii creatiilor dorite si modului în care pot fi obtinute asemenea reactii – emotii, imaginatie, implicare si valori care trebuie sa fie recreate, si nu doar mentionate.

Consumatorii tinta si nevoile lor reprezinta doar o fateta a conexiunii realizate de reclama. Cealalta fateta este produsul sau serviciul pe care-l numim adesea marca.

La nivelul cel mai elementar, este clar ca un lucru pe care publicitatea trebuie sa-l faca este identificarea a ceea ce se vinde. O publicitate eficace în procesul de marcare nu reprezinta decât ultima veriga în întregul proces de diferentiere a ofertei fata de a concurentilor – spre care nazuieste un bun marketing, oriunde este posibil. Este un proces la care publicitatea este extrem de potrivita. De fapt, aceasta putere a publicitatii este cea care i-a determinat, în timp, ponderea în cadrul marketingului pentru piata foarte dinamica a bunurilor de consum.

Am mentionat mai devreme de publicitatea care leaga produsele de consumatorii tinta, într-un mod care contribuie la exprimarea si sustinerea avantajului competitiv. Privita mai îndeaproape, aceasta afirmatie poate fi înteleasa aproape ca o redefinire, în termenii comunicarii, a obiectivului operational final al întregului proces de marketing. Desi conceptul de profit nu este explicat în aceasta definitie, este mentionat implicit, deoarece profitul reprezinta obiectivul economic pentru care procesul de marketing este doar o strategie: profitul defineste scopul pentru care este creat avantajul competitiv si conditiile în care poate fi mentinut.

Avantajul competitiv poate avea mai multe forme. Indiferent de forma, consumatorul trebuie sa stie ca el exista si ca apartine firmei. Poate fi un avantaj de pret; poate fi un avantaj oferit în cadrul întrebuintarii produsului ( “ mai alb, mai curat “ , “ scoate numai petele ” , “ nu irita pielea “ ). Sau poate fi promisiune generalizata de încredere si de valoare care se adauga “ numelui în care puteti avea încredere ”. Poate aborda autenticitatea produsului – “ adevarata cafea solubila “ – sau poate lua forma de satisfactie sociala, ca o accentuare a rolului pe care îl îndeplineste produsul sau destinatia sa pentru consumator.

Preview document

Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 1
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 2
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 3
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 4
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 5
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 6
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 7
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 8
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 9
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 10
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 11
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 12
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 13
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 14
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 15
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 16
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 17
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 18
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 19
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 20
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 21
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 22
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 23
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 24
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 25
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 26
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 27
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 28
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 29
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 30
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 31
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 32
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 33
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 34
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 35
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 36
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 37
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 38
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 39
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 40
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 41
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 42
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 43
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 44
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 45
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 46
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 47
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 48
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 49
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 50
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 51
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 52
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 53
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 54
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 55
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 56
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 57
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 58
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 59
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 60
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 61
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 62
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 63
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 64
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 65
Publicitatea - Mijloc de Comunicare - Pagina 66

Conținut arhivă zip

  • Publicitatea - Mijloc de Comunicare.doc

Alții au mai descărcat și

Agențiile de Publicitate în Mediul Internațional

INTRODUCERE Publicitatea diferă ca importanţă foarte mult pe pieţele internaţionale, în funcţie de mai multe elemente. Diferenţierea se poate face...

Lucrare licență - Publicitatea online

CAPITOLUL 1. PUBLICITATEA : SUFLETUL COMERTULUI 1.1. ISTORIA PUBLICITATII Publicitatea este, fara indoiala, aproape la fel de veche ca si...

Analiza Pieței Românești a Publicității

INTRODUCERE România a intrat de mai mult de un an de zile în criză economică şi financiară. Aceasta a afectat foarte multe domenii printre care şi...

Agenția de publicitate prestator de servicii promoționale

1.Comunicaţia promoţională Intervenţia întreprinderii în domeniul comercial, constă în sporirea şi diversificarea produselor, bunurilor materiale...

Brand vs marcă

Introducere În lucrarea de faţă îmi propun să fac o analiză teoretică a două concepte întâlnite foarte des în în zilele noastre, concepte care...

Strategia de comunicație comercială a campaniei - Cu Milka mergi la schi în Alpi

INTRODUCERE Comunicaţia comercială este unul dintre domeniile cele mai dinamice din societatea contemporană, dobândind un rol deosebit de...

Studiul Impactului Publicității

Cuvânt înainte Funcţia publicitară se înscrie, înainte de toate într-o reflecţie generală despre spaţiul publicitar. Această lucrare îşi propune...

Analiza și Previzionarea Firmelor de Publicitate

ANALIZA ŞI PREVIZIUNEA EVOLUŢIEI SERVICIILOR DE PUBLICITATE În ultimii ani domeniul publicităţii a crescut enorm de mult, acest lucru putând fi...

Te-ar putea interesa și

Publicitatea

Argument În postmoderna noastră paradigmă a comunicării, constructele de tip mass-media au devenit obiectele preferate ale cercetării sociologice,...

Influența mass-media asupra opiniei publice - atitudinea consumatorilor față de publicitatea tv

Introducere Comunicarea a însoţit omul pe parcursul întregii sale existenţe şi evoluţii, în toate genurile de activităţi în care a fost implicat....

Publicitatea - Mijloc de Comunicare

Capitolul I Considerente generale 1.1 Apariţia şi evoluţia publicităţii Comunicarea este un proces ale cărei origini sunt legate de existenţa...

Tehnici promoționale

CAPITOLUL 1 STRUCTURA SISTEMULUI COMUNICAŢIILOR DE MARKETING 1.1. Raportul dintre comunicare şi promovare Comunicarea poate fi înţeleasă în două...

Studiu de Caz privind Comunicarea de Marketing pe Piața Berii în România

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE ÎN COMUNICAREA DE MARKETING. 1.1. ISTORICUL COMUNICARII DE MARKETING Comunicarea este un proces ale carui origini sunt...

Universul Limbajului Publicitar

Introducere Publicitatea are rolul de a informa pe consumatori in legatura cu avantajele produsului sau serviciului oferit si sa “pozitioneze “ cu...

Promovarea unui serviciu bancar - cardurile de credit Unicredit Țiriac Bank

Capitolul 1. MARKETINGUL SERVICIILOR 1.1. Conceptul de serviciu Universalitatea marketingului reprezintă o trăsătură unanim acceptată de...

Tehnici și Mijloace de Publicitate

Publicitatea o putem defini ca fiind orice formă plătită de promovare şi prezentare impersonală a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace...

Ai nevoie de altceva?