Publicitatea la o Firma

Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL 1
Definirea conceptului de publicitate
Termenul ''publicitate'' provine din limba latina de la verbul publico-are, care inseamna a aduce la cunostinta publicului si de la substantivul publication care inseamna adresare catre public.De-a lungul timpului, semnificatia termenului s-a imbogatit, astfel incat in ziua de astazi este considerata nervul politicii de comunictie a intreprinderii. Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje platite. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorintelor clientilor potentiali, si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul sau compania promovata, scop care este atins prin folosinta metodelor de manipulare psihologica mai mult sau mai putin subtile. 
In literatura de specialitate exista o multitudine de definitii ale publicitatii, astfel:
Asociatia Americana de Marketing (AMA) a definit publicitatea ca fiind orice forma de prezentare sau de promovare impersonala a unor idei, bunuri sau servicii de catre un promoter identificat. 
Profesorul American Philip Kotler defineste publicitatea ca fiind orice forma platita de prezentare si promovare impersonala a ideilor, bunurilor sau serviciilor prin mijloace de informare in masa (ziare, reviste, programe de radio si TV) de catre un sponsor bine precizat.
Literatura de specialitate din Romania se apreciaza ca publicitatea cuprinde toate actiunile care au drept scop prezentarea indirecta (nepersonala)- orala sau vizuala- a unui mesaj in legatura cu un produs, serviciu, marca sau firma de catre orice sustinator (platitor identificat). Romania se afla pe locul al zecelea la nivel mondial din punctul de vedere al dinamicii pietei de publicitate, cu o rata de crestere pana in 2009 de 93%, dupa cum arata un clasament realizat de agentia Zenith Optimedia, companie care face parte din grupul Publicis. Pana acum publicitatea la noi a trecut prin mai multe faze: strigatul marfurilor in fata pravaliilor si in zonele cele mai circulate; " anunciurile " (" instiintarile "), sau " mezaturile ", " vanzarile " sau " instiintarile particulare " care erau informatii despre marfa sub forma unor texte scurte, si aparusera in ziarele vremii incepand cu anul 1829. Acestea din urma aveau o forma concisa pe care o numim azi " mica publicitate
Din aceste definitii se pot desprinde cateva elemente:
- reprezinta o forma de prezentare si promovare;
- este o forma de comunicare impersonala, avand o sursa identificata sau identificabila;
- are o importanta functie socio- economica, derivata din actiunea si obiectivele sale pe termen lung
Publicitatea se ocupa cu promovarea bunurilor, serviciilor, companiilor si ideilor, de cele mai multe ori prin mesaje platite. Scopul direct ale acestor mesaje este stimularea dorintelor clientilor potentiali, si formarea asociatiilor pozitive in legatura cu produsul sau compania promovata, scop care este atins prin folosinta metodelor de manipulare psihologica mai mult sau mai putin subtile 
PUBLICITATEA DIRECTA
Initial publicitatea directa se rezuma numai la publicitatea prin posta, dar astazi canalele de comunicare s-au diversificat. Aceasta metoda reprezinta ansamblul tehnicilor de comunicatie utilizate de o firma in vederea stabilirii unor contacte directe, individuale si interactive, altele decat cele care pun consumatorul fata in fata cu produsul. 
Publicitatea directa include:
a). Publicitatea prin corespondenta (mailing): care a devenit o afacere uriasa, ruland anual in lume zeci de miliarde de dolari;
b). Televanzarea: care se realizeaza prin intermediul televiziunii (emisiuni teleshopping);
c). Catalogul: este un instrument de prezentare a activitatii unei firme si a ofertei sale, grupata dupa caracteristicile acesteia, pe categorii de produse, dupa pret, in ordine alfabetica, etc.
d). Televiziunea: este tot mai des folosita in publicitatea directa, atat sub forma retelelor, cat si sub forma canalelor transmise prin cablu;
e). Radioul, revistele si ziarele: sunt utilizate pentru a prezenta clientilor ofertele firmelor;
f). Comenzile automate: unele firme au realizat aparate prin intermediul carora clientii pot sa lanseze comenzi, care sunt amplasate in locuri aglomerate (magazine, aeroporturi, scoli, e.t.c.)


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitatea la o Firma.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!