Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 2594
Mărime: 263.83KB (arhivat)
Publicat de: Theodor Petcu
Puncte necesare: 5

Extras din referat

1.Caracterizarea pietei

1.1Capacitatea pietei

Piata globala a bauturilor energizante a crescut in 2004 cu 18%, la peste 2.400 de milioane de litri si se estimeaza ca si in acest an cresterea sa fie impresionanta, astfel ca pana in 2009, consumul ar putea ajunge la 4.100 milioane de litri.

Cresterea a fost posibila ca urmare a faptului ca majoritatea companiilor producatoare de bauturi energizante au abordat strategii de promovare foarte puternice, ceea ce a permis castigarea unui numar din ce in ce mai mare de adepti ai conceptului "bauturi pentru stimularea corpului si a mintii". Zona Asia Pacific, de unde de altfel si provine acest gen de bautura, mai exact Japonia si Thailanda, este cel mai mare consumator de astfel de produse, cu 11,6 litri, de persoana. Specialistii estimeaza insa ca pe viitor piata isi va modifica structura, previziunile fiind ca Statele Unite ar putea deveni pana in 2009, cea mai puternica piata de consum.

In Romania, consumul de bauturi energizante este redus comparativ cu celelalte tari, desi statisticile demonstreaza ca piata s-a dublat in ultimii doi ani. Pentru unii, bauturile energizante sunt o modalitate de a-si lua doza zilnica de cafeina fara a bea obisnuita ceasca de cafea.

Anul trecut, romanii au cumparat din magazine in jur de 11,9 milioane de litri de energizante in valoare totala de aproximativ 224,7 milioane lei noi. Cel mai mult se cauta energizantele la cutie, 77% din volumul total fiind vindute in acest tip de ambalaj.

Specialistii estimeaza insa ca pe viitor piata isi va modifica structura, previziunile fiind ca Statele Unite ar putea deveni pana in 2009, cea mai puternica piata de consum.

1.2. Structura pietei

Consumul total pe 2007 de bauturi energizante se va ridica la aproximativ 2,5 milioane de litri. Aceasta in conditiile in care bilantul pe anul trecut a indicat un volum al vinzarilor de aproximativ 1,5 milioane de litri.

In ceea ce priveste cantitatile cu care sunt obisnuiti romanii, cutiile la 0,25 litri reprezinta 67% din total vinzari. In acesta evaluare s-au luat in calcul si vinzarile de Pepsi X, pozitionata de producatorul Pepsi Co ca ''energy-cola'', si nu ca o bautura energizanta propriu-zisa. De asemenea, in cercetare au fost luate in calcul numai vinzarile din retail, nu si ceea ce se comercializeaza in lanturile de hoteluri, restaurante si prin catering.

Pentru o tara ca Romania, pretul destul de ridicat al unei astfel de bauturi nu este favorabil, cel putin deocamdata, cresterii numarului de consumatori. Pe de alta parte, preferintele romanilor se indreapta alt gen de bauturi si nu a existat o traditie in acest sens. Romanii prefera berea unei bauturi energizante, chiar daca multi s-au indreptat spre a doua varianta pentru ca nu contine alcool si este mai interesanta decat o bere nonalcool. In aceste conditii, la noi segmentul tinta al companiilor producatoare de bauturi energizante sunt adolescentii si adultii tineri, mai ales cei care au posibilitati financiare peste medie. Ei sunt deschisi "tuturor provocarilor" si sunt si cei care frecventeaza cel mai mult barurile si discotecile, adica exact locurile in care producatorii de bauturi alcoolice sau nealcoolice folosesc cele mai puternice strategii menite sa ademeneasca cat mai multi consumatori.

1.3. Dinamica pietei

Unul dintre cele mai dinamice segmente de piata din Romania ultimilor doi ani este consumul de energizante care, desi in Romania este scazut, are un trend crescator. Anul trecut, fata de 2006, cresterea a fost de 20%, iar pentru 2009 se mizeaza pe un plus de 34%.

Pentru anul acesta se estimeaza ca vinzarile de bauturi energizante vor creste cu pina la 34%. Aceasta in conditiile in care, in primul trimestru al anului in curs, romanii au consumat cu 24% mai multe energizante decit in aceeasi perioada a anului anterior.

Luand in calcul si Pepsi X, care este undeva la granita bauturilor racoritoare cu cele energizante, piata de profil este adjudecata de trei branduri create de companii puternice.

Este vorba de Red Bull, marca a Red Bull Austria, Pepsi X, aflat in portofoliul Pepsi Co, si Burn de la Coca-Cola Company.

Preview document

Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 1
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 2
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 3
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 4
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 5
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 6
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 7
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 8
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 9
Propunere de lansare a unui nou produs sub marca Absolut - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Propunere de Lansare a Unui Nou Produs sub Marca Absolut.docx

Te-ar putea interesa și

Bazele Merceologiei II

Capitolul 1. CODIFICAREA MĂRFURILOR 1.1 Evoluţia conceptului de sistematică a mărfurilor 1.2 Sisteme de codificare utilizate în practica...

Ai nevoie de altceva?