Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2091
Mărime: 20.37KB (arhivat)
Publicat de: Florea Diaconu
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Razvan Zaharia
A fost prezentat in cadru Masteratului Cercetari de Marketing din cadrul ASE.

Extras din referat

Situaţia existentă: România este o ţară în care cititul cărţilor de beletristică este foarte rar, acest lucru evidenţiindu-se mai ales din perioada adolescentei arată un raport al Comisiei Europene (http://www.realitatea.net/adolescentii-romani-citesc-putin-si-prost). Conform Studiului Naţional de Audienţă numărul de cititori pentru ediţiile tipărite ale celor mai importante publicaţii româneşti este în scădere, datorită faptului că românii preferă să citească din ce în ce mai mult pe internet(http://www.realitatearomaneasca.ro).

Demersuri de a rezolva această problemă

Se doreşte intensificarea citirii presei tipărite concomitent cu o atenţie sporită asupra cărţilor de beletristică. În acest sens se doreşte combinarea presei scrise cu cărţiele de beletristică.

Compania italiană Alta Lira se ocupă cu vânzarea de carte prin intermediul cotidianelor saptămânale. Ea produce cărţi din hârtie reciclabilă de o calitate modestă la un preţ accesibil oricărui buzunar, preţul unei cărţi echivalând cu preţul a două cafele în Italia. Această companie este prezentă pe piaţa Italiei de nu mai puţin de 75 de ani, timp în care a produs cărţi de calitate la preţuri considerabile. În condiţiile intensificării concurenţei şi a mediului tehnologic în continuă schimbare precum si a eterogenităţii preferinţelor consumatorilor tot mai sofisticaţi, compania în cauză a căutat o modalitate de a se desprinde din monotonie. Astfel ea a reuşit să creeze conceptul de carte ieftină pentru orice buzunar.Ca orice inovaţie această idee a avut succes (Jack Trout, 91) în Italia iar când această companie s-a decis să-şi lanseze cărţile pe piaţa Franţei efectul a fost dezastruos. Cultura organizaţională din acea ţară, obiceiurile şi tradiţiile oamenilor de acolo au făcut ca acest tip de carte să fie vazut cu reticenţă, efectul final fiind un eşec.

Producătorii itaieni doresc să patrundă cu acest concept şi pe piaţa din România, mai precis în Bucureşti, însă ei doresc de această dată să studieze piaţa astfel încât ceea ce s-a produs în Franţa să nu se repete şi în România.

Scopul companiei Alta Lira este şi scopul cercetării şi anume poziţionarea in mintea consumatorului de carte român ca fiind o editură care oferă carte de valoare la un preţ pentru orice buzunar. În termeni calitativi scopul cercetării proiective este acela de a determina dacă persoanele din Bucureşti sunt dispuse să plătescă 10 lei pentru o carte confecţionată din hârtie reciclabilă care ilustrează opere alese într-o colecţie de 150 de volume.

Aceast tip de cercetare este un concept relativ nou (ideea de carte confecţionată din hârtie reciclabilă există însă nu s-au făcut cercetări pe această temă) pe piaţa din România, doar compania Adevărul având manifestări de acest gen până în prezent. Având în vedere succesul fulminant pe care îl are această companie pe plan local, compania Alta Lira vrea să profite de această situaţie şi işi propune să satisfacă in condiţii cât mai bune/profitabile pe consumatorii bucureşteni.

Cercetarea va oferi informaţii cu privire la “părerile” subiecţilor despre un astfel de demers, însă nu va urmări aspecte de natură etică ( şi anume dacă nu cumva preţul nesemnificativ al cărţii nu contravine ideii de valoare spirituală a cărţii respective carte de unică folosinţă).

Necesitatea efectuării unei astfel de cercetări este imperativă întrucât rezultatele ei se referă la o problemă de ordin social, problemă intens mediatizată în alte tări.

Obiective:

Obiectivele se vor stabili de la general la concret

- Se doreşte să se identifice cât timp liber au cetăţenii Bucureştiului şi ce obişnuiesc să facă in acest timp liber.

- Obiceiurile de consum:

- Ce cărţi cumpără

- Câte cărţi cumpară

- În ce condiţii cumpără

- De unde cumpără(librării, marile suprafeţe comerciale, tonete de ziare)

- Când cumpără

- Unde citesc

- Cât de mult citesc

- Ce fel de cărţi citesc: Preferă sa citească beletristică sau cărţi de specialitate

- Preferă cărţile ieftine reduse sau cele scumpe, noile apariţii.

- Cât sunt dispuşi să platească pentru o carte; care este plafonul maxim peste care nu vor trece, cu alte cuvinte care este preţul maxim pe care il vor plăti.

- In ceea ce priveste distribuţia ne interesează dacă işi procură carţile prin intermediul internetului sau prin magazinele specificate la obiceiurile de consum.

- Ne interesează dacă citesc presa scrisă şi dacă sunt abonaţi la vreun ziar eventual unul care să ofere si carte săptămânal.

- De câte ori citesc acest acest ziar; dacă cumpără acest ziar doar pentru carte sau citesc întradevăr şi ziarul.

Preview document

Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București - Pagina 1
Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București - Pagina 2
Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București - Pagina 3
Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București - Pagina 4
Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București - Pagina 5
Propunere de cercetare privind atitudinea comportamentului consumatorului bucureștean privind lansarea unui nou concept de carte fabricat din hârtie reciclabilă, pe piața din București - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Propunere de Cercetare privind Atitudinea Comportamentului Consumatorului Bucurestean Privind Lansarea unui Nou Concept de Carte Fabricat din Hartie Reciclabila, pe Piata din Bucuresti.doc

Ai nevoie de altceva?