Propunere de Cercetare privind Atitudinea Comportamentului Consumatorului Bucurestean Privind Lansarea unui Nou Concept de Carte Fabricat din Hartie Reciclabila, pe Piata din Bucuresti

Extras din referat Cum descarc?

Situatia existenta: Romania este o tara in care cititul cartilor de beletristica este foarte rar, acest lucru evidentiindu-se mai ales din perioada adolescentei arata un raport al Comisiei Europene (http://www.realitatea.net/adolescentii-romani-citesc-putin-si-prost). Conform Studiului National de Audienta numarul de cititori pentru editiile tiparite ale celor mai importante publicatii romanesti este in scadere, datorita faptului ca romanii prefera sa citeasca din ce in ce mai mult pe internet(http://www.realitatearomaneasca.ro). 
Demersuri de a rezolva aceasta problema
Se doreste intensificarea citirii presei tiparite concomitent cu o atentie sporita asupra cartilor de beletristica. In acest sens se doreste combinarea presei scrise cu cartiele de beletristica.
Compania italiana Alta Lira se ocupa cu vanzarea de carte prin intermediul cotidianelor saptamanale. Ea produce carti din hartie reciclabila de o calitate modesta la un pret accesibil oricarui buzunar, pretul unei carti echivaland cu pretul a doua cafele in Italia. Aceasta companie este prezenta pe piata Italiei de nu mai putin de 75 de ani, timp in care a produs carti de calitate la preturi considerabile. In conditiile intensificarii concurentei si a mediului tehnologic in continua schimbare precum si a eterogenitatii preferintelor consumatorilor tot mai sofisticati, compania in cauza a cautat o modalitate de a se desprinde din monotonie. Astfel ea a reusit sa creeze conceptul de carte ieftina pentru orice buzunar.Ca orice inovatie aceasta idee a avut succes (Jack Trout, 91) in Italia iar cand aceasta companie s-a decis sa-si lanseze cartile pe piata Frantei efectul a fost dezastruos. Cultura organizationala din acea tara, obiceiurile si traditiile oamenilor de acolo au facut ca acest tip de carte sa fie vazut cu reticenta, efectul final fiind un esec.
Producatorii itaieni doresc sa patrunda cu acest concept si pe piata din Romania, mai precis in Bucuresti, insa ei doresc de aceasta data sa studieze piata astfel incat ceea ce s-a produs in Franta sa nu se repete si in Romania.
Scopul companiei Alta Lira este si scopul cercetarii si anume pozitionarea in mintea consumatorului de carte roman ca fiind o editura care ofera carte de valoare la un pret pentru orice buzunar. In termeni calitativi scopul cercetarii proiective este acela de a determina daca persoanele din Bucuresti sunt dispuse sa platesca 10 lei pentru o carte confectionata din hartie reciclabila care ilustreaza opere alese intr-o colectie de 150 de volume. 
Aceast tip de cercetare este un concept relativ nou (ideea de carte confectionata din hartie reciclabila exista insa nu s-au facut cercetari pe aceasta tema) pe piata din Romania, doar compania Adevarul avand manifestari de acest gen pana in prezent. Avand in vedere succesul fulminant pe care il are aceasta companie pe plan local, compania Alta Lira vrea sa profite de aceasta situatie si isi propune sa satisfaca in conditii cat mai bune/profitabile pe consumatorii bucuresteni.
Cercetarea va oferi informatii cu privire la "parerile" subiectilor despre un astfel de demers, insa nu va urmari aspecte de natura etica ( si anume daca nu cumva pretul nesemnificativ al cartii nu contravine ideii de valoare spirituala a cartii respective carte de unica folosinta).
Necesitatea efectuarii unei astfel de cercetari este imperativa intrucat rezultatele ei se refera la o problema de ordin social, problema intens mediatizata in alte tari. 
Obiective:
Obiectivele se vor stabili de la general la concret
- Se doreste sa se identifice cat timp liber au cetatenii Bucurestiului si ce obisnuiesc sa faca in acest timp liber.
- Obiceiurile de consum:
- Ce carti cumpara
- Cate carti cumpara
- In ce conditii cumpara
- De unde cumpara(librarii, marile suprafete comerciale, tonete de ziare)
- Cand cumpara
- Unde citesc
- Cat de mult citesc
- Ce fel de carti citesc: Prefera sa citeasca beletristica sau carti de specialitate
- Prefera cartile ieftine reduse sau cele scumpe, noile aparitii.
- Cat sunt dispusi sa plateasca pentru o carte; care este plafonul maxim peste care nu vor trece, cu alte cuvinte care este pretul maxim pe care il vor plati.
- In ceea ce priveste distributia ne intereseaza daca isi procura cartile prin intermediul internetului sau prin magazinele specificate la obiceiurile de consum.
- Ne intereseaza daca citesc presa scrisa si daca sunt abonati la vreun ziar eventual unul care sa ofere si carte saptamanal.
- De cate ori citesc acest acest ziar; daca cumpara acest ziar doar pentru carte sau citesc intradevar si ziarul.


Fisiere in arhiva (1):

  • Propunere de Cercetare privind Atitudinea Comportamentului Consumatorului Bucurestean Privind Lansarea unui Nou Concept de Carte Fabricat din Hartie Reciclabila, pe Piata din Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!