Propunere de Cercetare de Marketing

Cuprins referat Cum descarc?

1. Sumar executiv 3
2. Background 3
3. Scopul cercetarii 4
4. Obiectivele cercetarii 4
5. Abordarea/Planificarea macro 4
6. Stakeholderi 7
7. Bibliografia surselor de informatii 7


Extras din referat Cum descarc?

1. Sumar executiv
Magazinul online PCgarage.ro doreste sa efectueze o cercetare de piata prin care sa analizeze oportunitatea de a aducerea sub exclusivitate pe piata romaneasca de specialitate a primului e-book reader marca Asustek ce va fi lansat in luna iunie 2010, la Computex.
Divice-ul produs de Asustek se va numi Asus Eee Reader, este un produs nou in linia sa de produse, dar care promite caracteristici competitive rivalilor sai din aceiasi categorie.
Pentru a reduce riscurile unui esec si a calibra potentialul pietei romanesti de specialitate pentru noul produs, Pcgarage.ro doreste in linii mari sa cunoasca profilul consumatorului, capacitatea acestuia de a asimila un nou produs si toti factorii externi ce ar influenta comercializarea acestuia. 
Proiectul de cercetare de marketing este comandat compartimentului intern de marketing al companiei. Externalizarea investigatiei catre o organizatie specializata in domeniul cercetarilor de marketing se va face daca rezultatele cercetarii compartimentului propriu detecteaza un context favorabil pentru noul business la care se aspira si, astfel, se doreste transformarea prezunctiilor si ambiguitatilor in cifre si date concrete.
2. Background
In Romania, primul e-book reader a fost lansat oficial pe 15 decembrie 2009 de cel mai mare magazin on-line eMag.ro. Modelul comercializat fiind o productie iRiver si poarta numele E-book Reader iRiver Story. Acelati produs a fost prezentat si comercializat in cadrul targului de carte, muzica, film si antichitati Kilipirum. Pe piata pot fi gasite si alte produse concurente unele aduse pe canale neoficiale, ca modelele Sony PRS-505 si Sony PRS 600, iar altele comercializate de pe marile magazine online, precum Kindle al gigantului amazon.com si Nook de la BarnesandNoble.com 
Piata e-book reader-elor este strans legata de piata e-book-urilor. E-book este termenul flosit pentru a desemna continutul, dica o carte sau orice alta publicatie transpusa intr-un format electronic, iar e-book reader-ul reprezinta suportul, device-ul de citire a e-book-urilor. Cele doua sunt produse complementare ce se influenteaza reciproc si foarte puternic. 
E-book-uri pot fi gasite pe site-uri ca liternet.ro, polirom.ro, gutenberg.org sau unibuc.ro. Iar pentru cei care vor sa cumpere continut in limba romana, carti publicate de cele mai cunoscute edituri, acest lucru este posibil din aprilie 2010 , prin intermediul site-urilor librariadigitala.ro si libhu-manitas.ro. 
Fara o piata a e-book-urilor deja existenta, in continua expansiune si dezvoltare, comercializarea e-book reder-ul nu ar fi avut sens.
3. Scopul cercetarii
Scopul cercetarii il constituie: analiza oportunitatii de aducerea sub exclusivitate pe piata romaneasca de specialitate a primului e-book reader marca Asustek ce va fi lansat in lunai iunie 2010, la Computex.
4. Obiectivele cercetarii
Obiectivele cercetarii sunt clar formulate sub forma unor intrebari ce vor fi verificate in cadrul planificarii macro:
o Sunt oamenii din Romania dispusi sa renunte la carte ca obiect fizic in favoarea unui continut similar in format electronic?
o Detine populatia din Romania abilitati de manipulare a noilor tehnologii e-ink?
o Care este profilul potentialului consumator?
o Este pretul un factor important in decizia consumatorului?
o Piata e-book din Romania are potential pentru a furniza continut divice-urilor e-book reader?
o Este Asus Eee Reader superior rivalilor sai?
5. Abordarea / Planificarea macro
Se va aborda o metoda explorativa si calitativa de cercetare deoarece e-book reader-ul este un produs nou pe o piata de specialitate tanara, nu doar in Romania cat si in Europa. Exisa informatie abundenta dar in stare bruta ce necesita a fi colectata si analizata. Nici produsele concurente deja existente si comercializate in piata romaneasca, indiferent de statut (oficiale sau neoficiale), nu au fost supuse unor cercetari de specialitate, neexistand studii care sa furnizeze cifre si date concrete.
Informatiile ce urmeaza a fii exploatate provin din surse secundare, create cu alt scop dar care deservesc foarte bine si obiectul prezentei cercetarii de marketing. Sursele secundare utilizate sunt: publicatiile online si comentariile utilizatorilor ce le acceseaza, publicatii in presa scrisa de profil si nu numai, feet-back-ul utilizatorilor de forumuri de specialitate, rapoartele oficiale de vanzari ale concurentilor, rapoarte si interviuri de la evenimentele in care au fost prezentate si comercializate produse similare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Propunere de Cercetare de Marketing.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!