Cuprins
- 1. Sumar executiv 3
- 2. Background 3
- 3. Scopul cercetării 4
- 4. Obiectivele cercetării 4
- 5. Abordarea/Planificarea macro 4
- 6. Stakeholderi 7
- 7. Bibliografia surselor de informații 7
Extras din referat
1. Sumar executiv
Magazinul online PCgarage.ro dorește să efectueze o cercetare de piață prin care să analizeze oportunitatea de a aducerea sub exclusivitate pe piața româneasca de specialitate a primului e-book reader marca Asustek ce va fi lansat in luna iunie 2010, la Computex.
Divice-ul produs de Asustek se va numi Asus Eee Reader, este un produs nou în linia sa de produse, dar care promite caracteristici competitive rivalilor săi din aceiași categorie.
Pentru a reduce riscurile unui eșec și a calibra potențialul pieței românești de specialitate pentru noul produs, Pcgarage.ro dorește în linii mari să cunoască profilul consumatorului, capacitatea acestuia de a asimila un nou produs și toți factorii externi ce ar influența comercializarea acestuia.
Proiectul de cercetare de marketing este comandat compartimentului intern de marketing al companiei. Externalizarea investigației către o organizație specializată în domeniul cercetărilor de marketing se va face dacă rezultatele cercetării compartimentului propriu detectează un context favorabil pentru noul business la care se aspiră și, astfel, se dorește transformarea prezuncțiilor și ambiguităților în cifre și date concrete.
2. Background
În România, primul e-book reader a fost lansat oficial pe 15 decembrie 2009 de cel mai mare magazin on-line eMag.ro. Modelul comercializat fiind o producție iRiver și poartă numele E-book Reader iRiver Story. Acelați produs a fost prezentat și comercializat în cadrul târgului de carte, muzică, film și antichități Kilipirum. Pe piață pot fi găsite si alte produse concurente unele aduse pe canale neoficiale, ca modelele Sony PRS-505 şi Sony PRS 600, iar altele comercializate de pe marile magazine online, precum Kindle al gigantului amazon.com și Nook de la BarnesandNoble.com
Piața e-book reader-elor este strâns legată de piața e-book-urilor. E-book este termenul flosit pentru a desemna conținutul, dică o carte sau orice altă publicație transpusă într-un format electronic, iar e-book reader-ul reprezinta suportul, device-ul de citire a e-book-urilor. Cele două sunt produse complementare ce se influențează reciproc și foarte puternic.
E-book-uri pot fi găsite pe site-uri ca liternet.ro, polirom.ro, gutenberg.org sau unibuc.ro. Iar pentru cei care vor să cumpere conţinut în limba română, cărţi publicate de cele mai cunoscute edituri, acest lucru este posibil din aprilie 2010 , prin intermediul site-urilor librariadigitala.ro şi libhu-manitas.ro.
Fără o piață a e-book-urilor deja existentă, în continuă expansiune și dezvoltare, comercializarea e-book reder-ul nu ar fi avut sens.
3. Scopul cercetării
Scopul cercetării îl constituie: analiza oportunității de aducerea sub exclusivitate pe piața româneasca de specialitate a primului e-book reader marca Asustek ce va fi lansat in lunai iunie 2010, la Computex.
4. Obiectivele cercetării
Obiectivele cercetării sunt clar formulate sub forma unor intrebări ce vor fi verificate in cadrul planificării macro:
• Sunt oamenii din România dispuși să renunțe la carte ca obiect fizic în favoarea unui conținut similar în format electronic?
• Deține populația din România abilități de manipulare a noilor tehnologii e-ink?
• Care este profilul potențialului consumator?
• Este prețul un factor important în decizia consumatorului?
• Piața e-book din România are potențial pentru a furniza conținut divice-urilor e-book reader?
• Este Asus Eee Reader superior rivalilor săi?
5. Abordarea / Planificarea macro
Se va aborda o metodă explorativă și calitativă de cercetare deoarece e-book reader-ul este un produs nou pe o piață de specialitate tânără, nu doar în România cât și in Europa. Exisă informație abundentă dar în stare brută ce necesită a fi colectată și analizată. Nici produsele concurente deja existente și comercializate în piața românească, indiferent de statut (oficiale sau neoficiale), nu au fost supuse unor cercetări de specialitate, neexistând studii care să furnizeze cifre și date concrete.
Informațiile ce urmează a fii exploatate provin din surse secundare, create cu alt scop dar care deservesc foarte bine și obiectul prezentei cercetării de marketing. Sursele secundare utilizate sunt: publicațiile online si comentariile utilizatorilor ce le accesează, publicații în presa scrisă de profil și nu numai, feet-back-ul utilizatorilor de forumuri de specialitate, rapoartele oficiale de vânzări ale concurenților, rapoarte și interviuri de la evenimentele în care au fost prezentate și comercializate produse similare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Propunere de Cercetare de Marketing.docx