Propunere de Cercetare de Marketing

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1557
Mărime: 22.66KB (arhivat)
Publicat de: Livia Mariana B.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Elena Fleanca

Cuprins

  1. 1. Sumar executiv 3
  2. 2. Background 3
  3. 3. Scopul cercetării 4
  4. 4. Obiectivele cercetării 4
  5. 5. Abordarea/Planificarea macro 4
  6. 6. Stakeholderi 7
  7. 7. Bibliografia surselor de informații 7

Extras din referat

1. Sumar executiv

Magazinul online PCgarage.ro dorește să efectueze o cercetare de piață prin care să analizeze oportunitatea de a aducerea sub exclusivitate pe piața româneasca de specialitate a primului e-book reader marca Asustek ce va fi lansat in luna iunie 2010, la Computex.

Divice-ul produs de Asustek se va numi Asus Eee Reader, este un produs nou în linia sa de produse, dar care promite caracteristici competitive rivalilor săi din aceiași categorie.

Pentru a reduce riscurile unui eșec și a calibra potențialul pieței românești de specialitate pentru noul produs, Pcgarage.ro dorește în linii mari să cunoască profilul consumatorului, capacitatea acestuia de a asimila un nou produs și toți factorii externi ce ar influența comercializarea acestuia.

Proiectul de cercetare de marketing este comandat compartimentului intern de marketing al companiei. Externalizarea investigației către o organizație specializată în domeniul cercetărilor de marketing se va face dacă rezultatele cercetării compartimentului propriu detectează un context favorabil pentru noul business la care se aspiră și, astfel, se dorește transformarea prezuncțiilor și ambiguităților în cifre și date concrete.

2. Background

În România, primul e-book reader a fost lansat oficial pe 15 decembrie 2009 de cel mai mare magazin on-line eMag.ro. Modelul comercializat fiind o producție iRiver și poartă numele E-book Reader iRiver Story. Acelați produs a fost prezentat și comercializat în cadrul târgului de carte, muzică, film și antichități Kilipirum. Pe piață pot fi găsite si alte produse concurente unele aduse pe canale neoficiale, ca modelele Sony PRS-505 şi Sony PRS 600, iar altele comercializate de pe marile magazine online, precum Kindle al gigantului amazon.com și Nook de la BarnesandNoble.com

Piața e-book reader-elor este strâns legată de piața e-book-urilor. E-book este termenul flosit pentru a desemna conținutul, dică o carte sau orice altă publicație transpusă într-un format electronic, iar e-book reader-ul reprezinta suportul, device-ul de citire a e-book-urilor. Cele două sunt produse complementare ce se influențează reciproc și foarte puternic.

E-book-uri pot fi găsite pe site-uri ca liternet.ro, polirom.ro, gutenberg.org sau unibuc.ro. Iar pentru cei care vor să cumpere conţinut în limba română, cărţi publicate de cele mai cunoscute edituri, acest lucru este posibil din aprilie 2010 , prin intermediul site-urilor librariadigitala.ro şi libhu-manitas.ro.

Fără o piață a e-book-urilor deja existentă, în continuă expansiune și dezvoltare, comercializarea e-book reder-ul nu ar fi avut sens.

3. Scopul cercetării

Scopul cercetării îl constituie: analiza oportunității de aducerea sub exclusivitate pe piața româneasca de specialitate a primului e-book reader marca Asustek ce va fi lansat in lunai iunie 2010, la Computex.

4. Obiectivele cercetării

Obiectivele cercetării sunt clar formulate sub forma unor intrebări ce vor fi verificate in cadrul planificării macro:

• Sunt oamenii din România dispuși să renunțe la carte ca obiect fizic în favoarea unui conținut similar în format electronic?

• Deține populația din România abilități de manipulare a noilor tehnologii e-ink?

• Care este profilul potențialului consumator?

• Este prețul un factor important în decizia consumatorului?

• Piața e-book din România are potențial pentru a furniza conținut divice-urilor e-book reader?

• Este Asus Eee Reader superior rivalilor săi?

5. Abordarea / Planificarea macro

Se va aborda o metodă explorativă și calitativă de cercetare deoarece e-book reader-ul este un produs nou pe o piață de specialitate tânără, nu doar în România cât și in Europa. Exisă informație abundentă dar în stare brută ce necesită a fi colectată și analizată. Nici produsele concurente deja existente și comercializate în piața românească, indiferent de statut (oficiale sau neoficiale), nu au fost supuse unor cercetări de specialitate, neexistând studii care să furnizeze cifre și date concrete.

Informațiile ce urmează a fii exploatate provin din surse secundare, create cu alt scop dar care deservesc foarte bine și obiectul prezentei cercetării de marketing. Sursele secundare utilizate sunt: publicațiile online si comentariile utilizatorilor ce le accesează, publicații în presa scrisă de profil și nu numai, feet-back-ul utilizatorilor de forumuri de specialitate, rapoartele oficiale de vânzări ale concurenților, rapoarte și interviuri de la evenimentele în care au fost prezentate și comercializate produse similare.

Preview document

Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 1
Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 2
Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 3
Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 4
Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 5
Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 6
Propunere de Cercetare de Marketing - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Propunere de Cercetare de Marketing.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Marketing Electoral

PREFAŢĂ Pentru politicieni nu există nimic mai pasionant decât politica. Politica şi politicienii scot la vedere ceea ce este mai bun şi mai rău...

Cercetare de Marketing Privind Calitatea Serviciilor Prestate în Cadrul Firmei

Introducere Mi-am ales această temă deoarece am dorit să cunosc mai bine firma la care lucrez, respectiv, S.C. Confiden Travel S.R.L., hotel...

Marketingul portuar - Strategii de marketing în industria navală

INTRODUCERE Prin marketing se întelege realizarea activităților economice care dirijează fluxul bunurilor si serviciilor de la producător la...

Proiectarea unui dispozitiv de acționare a prelatelor pentru piscine

Activitatea de proiectare în constructia de masini are ca scop fie finalizarea unui produs nou, fie perfectionarea unui produs existent. Pentru a...

Cercetarea cantitativă

CAPITOLUL I CERCETAREA CANTITATIVA Cercetarea cantitativa se deosebeste de cercetarea calitativa prin faptul ca are la baza un chestionar...

Elaborarea programului de marketing pentru lansarea pe piața românească a unui produs

INTRODUCERE Lumea economico-socială cunoaşte, la început de mileniu XXI, transformări radicale. Omenirea se confruntă cu probleme complicate şi...

Rochii de Seară pentru Femei Însărcinate

Partea I: Piața Introducere Societatea românească, la fel ca toate cele din restul Europei Răsăritene, a suferit multe schimbări după renunţarea...

Analiza consumatorilor produsului Tide to go

I.Descrierea produsului Tide to Go este un bun de consum nealimentar, produs de catre compania Procter&Gamble, și are ca scop satisfacerea...

Ai nevoie de altceva?