1.Descrierea tipului de magazin ales 2.Obiectul vanzarii 3.Relatia cu clientul 4.Politici de magazin 5.Abordarea vizualului 6.Vitrina magazinului 7.Merchandising 8.Concluzii si propuneri 9.Surse bibliografice
1.Descrierea tipului de magazin ales Genuine Products este un retailer romanesc detinut de Iulian`s Group ce functioneaza in Romania. Exista doar un singur hipermarket in Bucuresti.Magazinul are o dimensiune de 500 m^2 avand foarte multe dotarii precum : calculatoare pentru departamentele companiei , aer conditionat , instalatii de incalzire , instalatii pentru mentinerea unei anumite temperaturi in functie de raionul de produse , carucioare etc. Gama de produse comercializate in magazinele Genuine Products , nu se limiteaza doar la produsele alimentare fiind completata de produse electronice si electrocasnice. Pentru cumparaturi zilnice, consumatorul alege cu placere in defavoarea supermarketului, un astfel de magazin, care se afla in centrul orasului si care il intampina intr-un ambient placut, cu produse si servicii, facandu-l sa se simta confortabil si relaxat. Livrarea marfurilor este asigurata de catre firma de distributie S.C. Moonshine S.R.L 2.Obiectul vanzarii MedLife va incheia anul cu un profit operational de 10 milioane euro , a inregistrat in trimestrul trei al anului curent o cifra de afaceri in valoare de 15,5 milioane de euro, in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Anul trecut bugetul alocat departamentului de marketing pentru publicitate a fost de 1.5 milion de euro iar ca urmare a succesului campaniei anul acesta bugetul va fi de 2 milioane de euro. Organigrama magazinului este urmatoarea 3.Relatia cu clientul Relatia cu clientii este foarte importanta de aceea , satisfacerea nevoilor clientilor se face la un nivel cat mai inalt. Inca de la intrarea in magazin clientul simte mirosul specific si muzica specifica linistitoare Exista 2 puncte unde clientii pot depune reclamatii/pareri/sugestii care vor fi inaintate spre departamente pentru a putea fi ulterior solutionate. Magazinul dispune de 6 case de plata In timpul asteptarii langa casele de plata , clientii pot cumpara diverse articole precum batoane , bomboane , cafea , tigari ,racoritoare si altele Semnalizarea in magazin este foarte bine pusa la punct fiind realizata in primul rand pe podea cu ajutorul unor sageti,dar si deasupra fiecarui raion exista cate o pancarda informativa. 4.Politici de magazin Inventarul magazinului se efectueaza zilnic ,siguranta produselor si a clientilor este una din prioritatile magazinului de aceea paza magazinului este asigurata de 7 persoane si 16 camere de supraveghere.In incinta magazinului se gasesc printre raioane agenti de paza imbracati civil pentru a putea depista cel mai bine persoanele care consuma produsele inainte de a fi platite. Personalul are acces la o platforma special creata pentru politicile interioare ale magazinului , astfel incat ei sunt obligati sa verifice platforma zilnic pentru a vedea daca s-a implementat vreo noua politica. Amenajarea raioanelor se schimba o data la 3 luni
http://blog.triconsultance.ro/2009/07/avantajele-merchandising-ului/ ,,Tehnologia comerciala" Ana-Lucia Ristea, C. Tudose, V. Ioan-Franc, Ed. Expert, Bucuresti, 1999 http://www.business24.ro/selgros/stiri-selgros/lanturile-de-magazine-de-retail-cuceresc-romania-81515 http://ro.wikipedia.org/wiki/Merchandising http://www.hotnews.ro/stiri-finante_banci-15276756-magazin.htm
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).