Promovarea și politica de promovare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 7 în total
Cuvinte : 1934
Mărime: 15.88KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Activitatea de marketing nu se limiteaza la elaborarea produsului, la alegerea unui pret de vânzare şi a unui mod de distribuţie. Pentru a vinde produsul, firma trebuie sa se implice într-o activitate complex de comunicare cu mediul sau extern, în scopul informarii consumatorilor şi a intermediarilor, al adoptarii unor modalitati specifice de influentare a comportamentului acestora de cumparare şi consum.

Toate aceste activitati alcatuiesc politica de promovare – o componenta majora a politicii de marketing. Ca variabila a mix-ului de marketing, termenul de promovare sugereaza ansamblul actiunilor de impulsionare a patrunderii produselor(serviciilor) pe piata si in consum, de stimulare a vanzarilor.

Pentru o companie de servicii, politica promotionala, ca de alt fel si comunicatiile, a caror componenta esentiala este, reprezinta un element de baza al mixului de marketing, deoarece este esentiala pentru formarea si mentinerea unor relatii pe termen lung cu consumatorii.

Politica promotionala cuprinde in general ansamblul actiunilor prin care se realizeaza un flux de informatii, idei, mesaje intre intreprindere si mediul extern acesteia cu scopul impulsionarii vanzarilor pe piata.

Promovarea reprezinta acea parte a procesului de comunicatie al firmei prin catre acesta, folosind un ansamblu de metode si tehnici specifice (concretizate in activitati promotionale), incearca sa influenteze comportamentul clientilor sai actuali si potentiali in vederea obtinerii unor rezultate cat mai bune pe o perioada mai lunga de timp. Aceasta definire a procesului promotional incearca sa explice faptul ca numai anumite activitati de comunicare ale firmei, realizate cu scopul clar de a modifica ceva in comportamentul clientilor potentiali (de regula imbunatatirea imaginii firmei si a produselor sale, concretizata pana la urma intr-un numar mai mare de vanzari), pot fi considerate drept activitati promotionale desfasurate in vederea atingerii obiectivelor strategice ale politicii promotionale pe care si-a stabilit-o firma.

In esenta, termenul promovare sugereaza ansamblul actiunilor de impulsionare a patrunderii produselor (serviciilor) pe piata si in consum, de stimulare a vanzarilor. Modul concret si locul de desfasurare a acestor actiuni, destinatarii lor, obiectivele imediate vizate sunt diferite, de unde si delimitarea mai multor activitati promotionale.

Politica de comunicare cuprinde toate comunicarile personale sau prin diverse medii in vederea crearii unei predispozitii in mintea receptorului pentru un anumit produs, serviciu, institutie, idee etc.

Mijloacele de comunicatţie pot fi grupate şi prin luarea în considerare a categoriilor de receptori, şi anume: comunicatie interna care se adreseaza clientilor efectivi (caz în care reprezinta o componenta a marketingului interactiv) şi propriilor angajati (fiind inclusa în cadrul marketingului intern) şi unii şi altii participanti la realizarea prestatiei, şi comunicatia externa (componenta a marketingului extern) prin care sunt vizati deopotrivă clientii actuali (dar neangajati în momentul transmiterii mesajului în prestatie) şi cei potentiali.

Mijloacele de comunicatie interna media utilizate sunt : indicatoarele de informare care permite clientilor o deplasare usoara in interiorul hotelului, ghidul de utilizare a serviciilor pentru a suplini lipsa personaluilui de contact, publicitatea la locul vanzari sau ambianta cere presupune amenajarea interioara. Pe langa acestea exista si mijloace de comunicatie interne interpersonale ca: personalul de contact, care trebuie sa fie amabil si sa aiba o tinuta vestimentara proprie serviciilor oferite, personalul comercial sau clientii.

O alta politica de comunicare o reprezinta mijloacele de comunicatie extrena media(simboluri, panouri de semnalizare, arhitectura exterioara sau publicitatea) si cele de comunicatie externa interpersonala(relatiile publice care includ tehnicile relatiilor cu prea si organizarea unor evenimente, fortele de vanzare, sau comunicatia prin "viu grai" care are drept suport clientii).

Un exemplu privind promovarea produselor si serviciilor, poate fi BRD, in viziunea careia comunicarea reprezinta activitatea prin care institutia interactioneaza

cu mediul in care opereaza. BRD este o societate dinamica, de succes, si responsabila. Pe baza acestor atribute se construieste strategia de comunicare, care are in vedere informarea constanta si in timp real a tuturor celor cu care interactioneaza: clienti, parteneri de afaceri, salariati, comunitate.

Preview document

Promovarea și politica de promovare - Pagina 1
Promovarea și politica de promovare - Pagina 2
Promovarea și politica de promovare - Pagina 3
Promovarea și politica de promovare - Pagina 4
Promovarea și politica de promovare - Pagina 5
Promovarea și politica de promovare - Pagina 6
Promovarea și politica de promovare - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Promovarea si Politica de Promovare.doc

Alții au mai descărcat și

Mixul de Marketing Bancar - BRD

Istoric 1923- Se înfiinteaza Societatea Nationala de Credit Industrial, ca institutie publica. Statul detinea 20% din capitalul social, Banca...

Cercetare de marketing privind atitudinile, opiniile și intențiile studenților de La universitatea Transilvania cu privire la introducerea pachetului student de la BRD

Introducere Piata bancara romaneasca este in acest moment una cu potential important, din mai multe puncte de vedere. Primul din acestea vizeaza...

Analiza de piață a firmei BRD SA

CAP 1. Prezentarea firmei BRD S.A. Grupul Société Générale este unul din primele grupuri de servicii financiare din zona euro şi una din franceze,...

Politici de Promovare

1.1. Consideraţii generale asupra politicii de comunicare Politica de comunicare se referă la comunicarea de firmă - ca modalitate anticipativă de...

Promovarea și politica de promovare

Politica promotionala cuprinde in general ansamblul actiunilor prin care se realizeaza un flux de informatii, idei, mesaje intre intreprindere si...

Descrierea produselor BRD prin evidențierea principalelor modalități de comunicare

In conceptia clasica, produsul reprezinta un ansamblu de elemente fizice, chimice sau de alta natura reunite intr-un tot unitar si identificabil si...

Serviciu bancar în portofoliul a 2 bănci

I . Prezentarea elementelor de identitate pentru Alpha Bank si BRD • BRD BRD - Groupe Société Générale este a doua banca romaneasca, dupa...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Lucrare de licență - marketingul direct - o alternativă în politica de promovare a firmei

CAPITOLUL 1 –BAZELE MARKETINGULUI DIRECT Explicarea continutului conceptual al comunicÎrii reprezinta o misiune destul de spinoasã pentru cÎ...

Crearea și Promovarea Brand-ului Politic Metode și Tehnici - Cazul Republicii Moldova

Introducere Actualitatea Temei Investigate. Dinamica Impetuoasă A Schimbărilor Social-politice Care Au Avut Loc În Republica Moldova La Sfîrşitul...

Politici Monetare Promovate de BNR după 1990

Cap. 1 Politica monetara promovata de BNR în perioada de dupa 1990 si implicatiile sale Trecerea economiei la o noua etapa a produs ample si...

Politica de promovare a companiei Petrom SA

Introducere Petrolul constituie resursa energetică de bază în sistemul consumului energetic mondial, ponderea petrolului în consumul de energie...

Program de marketing privind promovarea imaginii postului de radio - Național FM

Introducere Deoarece atât piaţa, privită ca noţiune economică, cât şi societatea în ansamblu, se află într-o continuă şi rapidă schimbare,...

Fundamentarea Economică a Activității de Promovare a Produselor Agroalimentare

INTRODUCERE În vederea derulării şi dezvoltării unei afaceri de success, orice întreprindere, indiferent de dimensiunile ei sau domeniul de...

Aplicarea Metodelor de Analiză și Evaluare a Sistemului de Management al Calității la o Firmă cu Profil Electric

PREZENTAREA SOCIETĂŢII COMERCIALE S.C.ELECTROMUREŞ S.A. 1.1. Scurt istoric, prezentarea generală a întreprinderii, obiectul de activitate SC...

Folosirea Pârghiei Impozitelor pentru Influențarea Activităților Economico-sociale

Capitolul I: Concepte generale privind pârghiile financiare 1.1 Definiții ale conceptului pârghie financiară Pârghia financiară, ca noțiune a...

Ai nevoie de altceva?