Promovarea si Politica de Promovare

Extras din referat Cum descarc?

Activitatea de marketing nu se limiteaza la elaborarea produsului, la alegerea unui pret de vanzare si a unui mod de distributie. Pentru a vinde produsul, firma trebuie sa se implice intr-o activitate complex de comunicare cu mediul sau extern, in scopul informarii consumatorilor si a intermediarilor, al adoptarii unor modalitati specifice de influentare a comportamentului acestora de cumparare si consum.
Toate aceste activitati alcatuiesc politica de promovare - o componenta majora a politicii de marketing. Ca variabila a mix-ului de marketing, termenul de promovare sugereaza ansamblul actiunilor de impulsionare a patrunderii produselor(serviciilor) pe piata si in consum, de stimulare a vanzarilor.
Pentru o companie de servicii, politica promotionala, ca de alt fel si comunicatiile, a caror componenta esentiala este, reprezinta un element de baza al mixului de marketing, deoarece este esentiala pentru formarea si mentinerea unor relatii pe termen lung cu consumatorii.
Politica promotionala cuprinde in general ansamblul actiunilor prin care se realizeaza un flux de informatii, idei, mesaje intre intreprindere si mediul extern acesteia cu scopul impulsionarii vanzarilor pe piata.
Promovarea reprezinta acea parte a procesului de comunicatie al firmei prin catre acesta, folosind un ansamblu de metode si tehnici specifice (concretizate in activitati promotionale), incearca sa influenteze comportamentul clientilor sai actuali si potentiali in vederea obtinerii unor rezultate cat mai bune pe o perioada mai lunga de timp. Aceasta definire a procesului promotional incearca sa explice faptul ca numai anumite activitati de comunicare ale firmei, realizate cu scopul clar de a modifica ceva in comportamentul clientilor potentiali (de regula imbunatatirea imaginii firmei si a produselor sale, concretizata pana la urma intr-un numar mai mare de vanzari), pot fi considerate drept activitati promotionale desfasurate in vederea atingerii obiectivelor strategice ale politicii promotionale pe care si-a stabilit-o firma.
In esenta, termenul promovare sugereaza ansamblul actiunilor de impulsionare a patrunderii produselor (serviciilor) pe piata si in consum, de stimulare a vanzarilor. Modul concret si locul de desfasurare a acestor actiuni, destinatarii lor, obiectivele imediate vizate sunt diferite, de unde si delimitarea mai multor activitati promotionale.
Politica de comunicare cuprinde toate comunicarile personale sau prin diverse medii in vederea crearii unei predispozitii in mintea receptorului pentru un anumit produs, serviciu, institutie, idee etc.
Mijloacele de comunicattie pot fi grupate si prin luarea in considerare a categoriilor de receptori, si anume: comunicatie interna care se adreseaza clientilor efectivi (caz in care reprezinta o componenta a marketingului interactiv) si propriilor angajati (fiind inclusa in cadrul marketingului intern) si unii si altii participanti la realizarea prestatiei, si comunicatia externa (componenta a marketingului extern) prin care sunt vizati deopotriva clientii actuali (dar neangajati in momentul transmiterii mesajului in prestatie) si cei potentiali.
Mijloacele de comunicatie interna media utilizate sunt : indicatoarele de informare care permite clientilor o deplasare usoara in interiorul hotelului, ghidul de utilizare a serviciilor pentru a suplini lipsa personaluilui de contact, publicitatea la locul vanzari sau ambianta cere presupune amenajarea interioara. Pe langa acestea exista si mijloace de comunicatie interne interpersonale ca: personalul de contact, care trebuie sa fie amabil si sa aiba o tinuta vestimentara proprie serviciilor oferite, personalul comercial sau clientii.
O alta politica de comunicare o reprezinta mijloacele de comunicatie extrena media(simboluri, panouri de semnalizare, arhitectura exterioara sau publicitatea) si cele de comunicatie externa interpersonala(relatiile publice care includ tehnicile relatiilor cu prea si organizarea unor evenimente, fortele de vanzare, sau comunicatia prin "viu grai" care are drept suport clientii).
Un exemplu privind promovarea produselor si serviciilor, poate fi BRD, in viziunea careia comunicarea reprezinta activitatea prin care institutia interactioneaza
cu mediul in care opereaza. BRD este o societate dinamica, de succes, si responsabila. Pe baza acestor atribute se construieste strategia de comunicare, care are in vedere informarea constanta si in timp real a tuturor celor cu care interactioneaza: clienti, parteneri de afaceri, salariati, comunitate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea si Politica de Promovare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!