Promovarea si Comercializarea Serviciilor Turistice

Extras din referat Cum descarc?

de dezvoltare foarte mare. Acesta se inscrie in sectorul tertiar al economiei nationale, fiind constituit, in principal, din prestatii de servicii, ceea ce determina o dinamica ridicata, fireasca, in conditiile civilizatiei europene. Turismul este un act de cultura, deoarece turistul acumuleaza in timpul calatoriei sale o apreciabila cantitate de cunostinte din cele mai variate domenii. In alta ordine de idei, gradul de cultura si civilizatie influenteaza decisiv calitatea si atractivitatea produsului turistic.
Calatoriile si turismul reprezinta la ora actuala o piata globala de dimensiuni uriase unde se manifesta cererea consumatorilor pentru o varietate de produse si servicii dupa cum vom discuta in primul capitol al lucrarii intitulat "Delimitari conceptuale cu privire la marketingul turistic" Cresterea concurentei pe piata turistica a facut necesara dezvoltarea unei orientari de marketing atat la nivelul operatorilor cat si al destinatiilor turistice. De aici necesitatea de a cunoaste cerintele consumatorilor si de a crea produse turistice capabile sa le satisfaca.
De-a lungul timpului impreuna cu turismul si in concordanta cu insasi evolutia vietii economico-sociale s-a dezvoltat activitatea hoteliera. In cel de-al doilea capitol al lucrarii "Continutul si importanta serviciilor de cazare" vom discuta modul in care serviciul de cazare hoteliera este in acelasi timp prestatie de baza si factor de stimulare a cererii turistice. Serviciul hotelier depaseste cazarea propriu zisa, el fiind completat de o serie de servicii suplimentare, intr-o gama diversa si greu de delimitat de functia de baza, in relatie cu conditiile pe care le ofera baza tehnico materiala ( constructie, confort, dotari etc.). Pentru supravietuire si dezvoltare firmele hoteliere se angajeaza in tot mai multe activitati de prestatii diferentiate de la o unitate la alta. In timp ce unele tipuri de unitati hoteliere ofera un produs complet (cazare, alimentatie, agrement etc), altele nu ofera decat servicii de cazare asociate cu un set mai bogat sau mai limitat de servicii complementare.
"Comercializarea serviciilor turistice" implica dupa cum vom vedea in capitolul trei, stabilirea preturilor, infiintarea unui serviciu marketing-vanzari, si activitatea promotionala care foloseste toate elementele de comunicatie si materiale publicitare pentru exploatarea serviciilor hoteliere. 
Promovarea serviciilor hoteliere discutata pe larg in capitolul patru, inglobeaza ansamblul actiunilor de informare, atragere si pastrare a clientilor potentiali si traditionali spre o anumita oferta de stimulare a deciziei de cumparare, prin trezirea interesului si crearea convingerii ca oferta respectiva le satisface la cel mai inlt nivel trebuintele. Publicitatea turistica reprezinta o forma de comunicare in masa, care prin intermediul mijlocului de informare ales( TV, radio, reviste, panouri publicitare, reclame luminoase, internet, etc.) se adreseaza unor grupuri tinta de consumatori, pentru realizarea obiectiv
In finalul lucrarii, in cel de-al cincilea capitol vom face un studiu de caz concret cu privire la activitatea de promovare si comercializarea serviciilor turistice la pensiunea Casa Boculet.
CAPITOLUL I
DELIMITARI CONCEPTUALE CU PRIVIRE LA MARKETINGUL TURISTIC
1.1 Turismul - notiuni si definitii
,,Ansamblul relatiilor si fenomenelor ce rezulta din deplasarea si sejurul persoanelor in afara locului de resedinta, atat timp cat deplasarea si sejurul nu sunt motivate de o stabilire permanenta sau o activitate lucrativa oarecare "
Calatoriile si turismul reprezinta la ora actuala o piata globala, de dimensiuni uriase, unde se manifesta cererea consumatorilor pentru o imensa varietate de produse si servicii. Nu doar dimensiunile si ritmurile sale de crestere fac aceasta piata foarte atractiva, ci si potentialul sau de viitor, nici pe departe epuizat. Potrivit Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT), volumul fluxurilor turistice la nivel global va cunoaste o crestere de 27.6% in perioada 2004-2020, ajungand la circa 1.56 miliarde de turisti in anul 2020 (fata de 696 milioane in anul 2000). 
Definirea turismului pentru scopurile acestei lucrari pleaca de la clasificarile de baza adoptate in 1963 si 1968 de Organizatia Mondiala a Turismului si utilizate in majoritatea statelor din lume. Aceste clasificari utilizeaza doua criterii: motivul sejurului si durata sejurului (sau voiajului).
In lucrarea ,,Mic dictionar enciclopedic" turismul este definit ca ,, o latura a sectorului tertiar al economiei, unde activitatea prestata are ca scop organizarea si desfasurarea calatoriilor de agrement, sau a deplasarilor de persoane la diferite congrese si reuniuni, incluzand toate activitatile necesare satisfacerii trebuintelor de consum si servicii ale turistilor". 
Motivul sejurului este criteriul ce ne ajuta sa distingem grupurile de calatori care fac parte din categoria turistilor de cele care nu apartin acestei categorii.
Nu fac parte din categoria turistilor: muncitorii straini, imigrantii, nomazii, refugiatii, pasagerii in tranzit precum si persoanele care presteaza o munca remunerata in zona avuta in vedere: diplomati, atasati militari, membrii ambasadelor sau consulatelor etc.
Fac parte din categoria turistilor persoanele care calatoresc in scopuri cum ar fi: petrecerea timpului liber, recreere, sport, mitinguri, congrese, studii, vizitarea rudelor si a prietenilor, afaceri, motive profesionale, tratamente medicale, pelerinaje s.a.m.d.
De asemenea, in categoria turistilor mai sunt inclusi membrii echipajelor mijloacelor de transport straine (avioane, nave) care apeleaza la serviciile de cazare si masa din locul unde se afla, precum si vizitatorii de scurta durata.
In anul 1963, OMT a propus clasificarea in sase grupe a motivelor pentru care oamenii fac turism, si anume :
- timp liber, odihna, vacante;
- vizitarea rudelor si prietenilor;
- afaceri, motive profesionale;
- tratament medical;
- pelerinaj si alte motive religioase;
- alte motive.
In 1968, OMT a propus o clasificare a turistilor in trei grupe, in urmatorul mod:
- turisti propriu-zisi, care calatoresc in timpul liber, de placere;
- turisti de afaceri, carora le sunt asimilati toti cei ce calatoresc din motive profesionale;
- alte categorii de turisti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea si Comercializarea Serviciilor Turistice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!