Promovarea Produselor si Serviciilor Financiar Bancare

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAP 1 - CONCEPTUL DE MARKETING IN SISTEMUL BANCAR 2
1.1. Notiunea de marketing 2
1.2. Importanta marketingului pentru produsele si serviciile financiar - bancare 3
1.3. Dezvoltarea si ciclul de viata al produselor si serviciilor financiar - bancare 4
CAP 2 - COMUNICAREA, STRATEGIA SI PLANUL IN MARKETINGUL FINANCIAR - BANCAR 6
2.1. Forme de comunicarea si instrumente promovationale 6
2.2. Planificarea unei campanii promovationale 13
2.3. Strategia si planul de marketing 15
CONCLUZII 19
BIBLIOGRAFIE 20


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Institutiile bancare au in economie rolul unor ,,locomotive" ale dezvoltarii. Fluxurile financiare hranesc organismul economico-social, iar bancile reprezinta centrii vitali ai acestui sistem. Nu poate exista o economie sanatoasa fara un sistem bancar puternic. Cu cat acest sistem este mai bine construit, cu atat cresc sansele de a avea o economie viabila si puternica.
Pe masura ce sistemul bancar s-a dezvoltat si cerintele clientilor au devenit mai complexe marketingul serviciilor devenind o necesitate. Marketingul trebuie sa culeaga din mediu informatiile relevante, sa ,,simta" nevoile ce se manifesta la un moment dat, sa anticipeze dezvoltarea viitoare, sa reactioneze in timp util, sa mentina in echilibru diverse influente din mediu, sa invete din propria experienta si sa se adapteze. Pentru ca o banca sa aiba succes este vital ca ea sa-si comercializeze produsele si serviciile in vederea continuarii dezvoltarii sale. Banca va reusi numai daca potentialii clienti vor cunoaste, vor cumpara si vor avea incredere in produsele si serviciile sale.
Marketingul modern este considerat astazi factorul esential al succesului unei organizatii, indispensabil in dezvoltarea sa economico-sociala, solutie miraculoasa ce rezolva problemele acesteia, instrument de baza in atingerea marilor performante, dar si in evitarea riscului. El a devenit omniprezent intrucat ,,influenteaza viata fiecaruia, fiind mijlocul prin care se ofera oamenilor nivelul de trai" . Aceasta demonstreaza ca marketingul este un fenomen deosebit de complex ce imbina teoria cu practica, fiecare punct de vedere relevand o latura sau alta a acestuia.
Orice activitate de marketing solicita bancii sa detina cunostinte despre piata, evolutia ei, reactiile posibile. Deoarece piata se extinde, concurenta creste, veniturile oamenilor se schimba si instrumentele de marketing folosite devin mai sofisticate, organizatiile vor continua sa aiba nevoie de monitorizarea acestor domenii, astfel incat sa poata reactiona si
lua decizii la momentul oportun. Cercetarea pietei este valoroasa pentru orice organizatie
deoarece poate fi folosita la aflarea informatiilor referitoare la atitudinile clientilor si motivatiile lor. 
Acest lucru permite organizatiei sa inteleaga mai bine necesitatile clientilor. O mai buna intelegere a necesitatilor clientului poate duce la o activitate de marketing mai profitabila. Fara o cercetare eficienta activitatea de marketing poate fi lipsita de directie, iar banii investiti pot fi pierduti. Piata poate fi cercetata pentru identificarea tendintelor care pot crea oportunitati de afaceri. Odata informatiile adunate este importanta folosirea lor corecta pentru obtinerea valorii optime din cercetare.
Dincolo de orice consideratii de ordin practic sau teoretic, cel mai important factor in cadrul marketingului, in general, in marketingul institutiilor bancare, in special, este increderea. Oricat de bine ar segmenta piata si oricate metode si tehnici de reclama si promovare ar pune in joc, nici o firma nu va avea un succes durabil atata timp cat nu reuseste sa castige increderea clientilor sai.
Cresterea volumului produselor/serviciilor disponibile din partea bancilor a dus la o politica mai activa de marketing si vanzare. Bancile care au cel mai mare succes adopta o abordare dinamica a clientilor, a serviciilor si a pietelor, abordare ce va fi demonstrata prin capacitatea lor de a oferi servicii rapid si de a le adopta astfel incat sa satisfaca nevoile clientilor in permanenta.
CAP 1 - Conceptul de marketing in sistemul bancar
1.1. Notiunea de marketing
Termenul de ,,marketing" provine din verbul de origine anglo-saxona ,,to market" care inseamna a cumpara si a vinde, a realiza tranzactii de pe piata. Pana in prezent s-au identificat
mai multe definitii ale marketingului:
- Marketingul este ,,procesul managerial care asigura identificarea, anticiparea si satisfacerea, in mod profitabil a cerintelor consumatorului" (Chartered Institute Of Marketing - Marea Britanie);
- Marketingul este ,,intreaga afacere vazuta din punct de vedere al rezultatului sau final, adica, din punct de vedere al consumatorului, scopul sau constand in a face vanzare superflua, a cunoaste si a intelege consumatorul atat de bine incat produsul sau serviciul sa se poata vinde pe el insusi";
- Marketingul este ,,un concept orizontal, un ansamblu de metode, de procedee si tehnici de cercetare si actiune, de analiza, de previziune si control, dar si de organizare si promovare in intreprindere a unui spirit de cunoastere si anticipare a deplasarilor intervenite in conceptiile, atitudinile si conduita cumparatorilor, in preferintele si aspiratiile acestora".
Din multitudinea de definitii atribuite marketingului bancar prezentam urmatoarea formulare : ,,Managementul proceselor care conduc la satisfacerea necesitatilor financiare ale clientilor, intr-o maniera profitabila pentru banca".
Definitia arata importanta satisfacerii consumatorului, dar, in acelasi timp, subliniaza interesul bancii de a-si atinge propriile obiective. Din aceasta cauza, marketingul reprezinta
satisfacerea clientului si a organizatiei.
In limbajul cotidian si de specialitate se foloseste des termenul ,,orientare spre piata" iar pentru o banca termenul are urmatoarea semnificatie:
1. banca vine cu succes in intampinarea nevoilor financiare ale clientului, adica:
- identifica noi necesitati ale clientului;
- remodeleaza produsele/serviciile;
- creeaza noi produse/servicii;
- lanseaza pe piata produsele si serviciile solicitate.
2. banca detine o ,,structura organizatorica si functionala flexibila", care ii permite readaptarea continua la nevoile financiare ale clientilor, aflate intr-o evolutie continua.
In scopul indeplinirii cu succes a procesului de marketing, toate bancile ar trebui:
o sa identifice pietele care sunt cele mai profitabile pentru ele;
o sa analizeze nevoile clientilor lor, atat in prezent cat si pentru viitor;
o sa intocmeasca planurile de afaceri si setul de obiective pentru a indeplini aceste nevoi;
o sa mentioneze serviciile si sa promoveze produsele pentru realizarea planului.
Definitiile marketingului pot fi grupate in trei categorii:
- ansamblul actiunilor si mijloacelor agresive de vanzare (publicitate, promovare si vanzare) utilizate pentru a cucerii pietele. Conform acestei acceptiuni s-ar parea ca marketingul ar putea fi utilizat mai des in cazul bunurilor de larg consum, neglijandu-se cazul proceselor industriale, serviciilor sociale si culturale;
- ansamblul instrumentelor de analiza, metodelor de previziune si de cercetare a pietei utilizate in vederea cunoasterii cadrului dinamic al cererii si nevoilor consumatorilor.
In acest caz s-ar putea concluziona ca marketingul este accesibil doar marilor intreprinderi care isi pot permite elaborarea unor studii ample si costisitoare;
- ansamblul instrumentelor de persuasiune care creeaza un sistem in care individul apare ca obiect al unei exploatari pur comerciale din partea vanzatorului.
Analiza elementului central al definitilor incluse in fiecare grupa permite identificarea celor trei dimensiuni ale marketingului:
- dimensiunea operationala, realizarea activitatilor care permit patrunderea, mentinerea si extinderea pe piata;
- dimensiunea strategica, metodele si tehnicile de analiza a mediului si de fundamentare a strategiei;
- dimensiunea culturala, conceptia, starea de spirit care orienteaza intregul demers al intreprinderii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea Produselor si Serviciilor Financiar Bancare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!