Promovarea multiculturalismului prin strategii de marketing

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere ... 3
1. Multiculturalismul -  factor cheie in procesul de globalizare .. 4
2. Definirea conceptului de marketing international .. 5
3. Rolul culturii in marketing ..6
4. Relatia centru -  periferie 7
Concluzii ... 8
Bibliografie ... 10


Extras din referat Cum descarc?

Odata cu sfarsitul perioadei comuniste si a eliminarii cenzurii, Romania a trecut printr-o perioada de tranzitie, timp in care s-au adoptat o serie de masuri privind schimbarea sistemului dar si a mentalitatii colective. Totodata, a inceput si procesul de globalizare a Romaniei, favorizat de deschiderea frontierelor si de redobandirea accesului la libera informatie. 
De asemenea, impreuna cu factorii enuntati mai sus, libera circulatie a bunurilor si capitlurilor, a permis aparitia tehnologiei straine pe piata din Romanania, care la inceput era greu accesibila si scumpa. Oamenii au devenit din ce in ce mai atrasi de toate aceste aspecte ale modernitatii si treptat, au inceput sa preia modelul occidental de trai. Asadar, Romania a inceput sa devina o piata de desfacere si consum pentru produsele din statele vestice, facilitand aparitia si dezvoltarea procesului de promovare a multiculturalismului prin intermediul marketingului.
Acest proces era deja raspandit la nivelul statelor occidentale, insa secolul al XX-lea a favorizat raspandirea sa si la nivelul statelor care au apartinut blocului comunist. Astfel, dupa 29 de ani de la caderea comunismului, cu un regim care practicase atat nationalizarea economiei cat si blocarea accesului la cultura europeana prin cenzura, Romania a ajuns sa detina pe teritoriul sau companii multinationale, lanturi de fast-food, supermarket-uri, centre comerciale de tip "Mall", precum si cinematografe cu multe sali. 
Stilul de viata s-a schimbat, astfel incat, foarte multi oameni prefera sa manance un hamburger sau o pizza la pranz, deoarece e rapid si convenabil ca pret, sa bea o Coca-Cola sau sa mearga intr-un Mall, iar toate acestea vin ca urmare a rolului-cheie al campaniilor de marketing, la care se adauga si incercarea populatiei din clasa medie si superioara de a se situa in ton cu noile trend-uri, deci a merge in pas cu procesul de globalizare, acceptandu-l si participand la dezvoltarea lui.
Aceste modele au fost intens promovate si se pot regasi cu usurinta la nivelul tuturor formelor de publicitate, chiar si in reclamele difuzate la televizor. De exemplu, un lant american de fast-food facea reclama la un hamburger cu carne de mici. Din curiozitate, am incercat sa caut informatii cu privire la acest lucru, fapt pentru care am cautat pe internet meniul lantului de fast-food existent in alte tari. Rezultatul m-a surprins, deoarece in fiecare tara in care detine restaurante, acel lant de fast-food preia o reteta sau un preparat si o adapteaza, astfel incat sa includa preparatul traditional, dar sa evidentieze si faptul ca produsul este adaptat si servit ca un produs american. 
Am ales sa ma concentrez asupra acestei tematici, din curiozitatea de a cerceta mai mult cu privirea la strategiile de marketing utilizate pentru a promova multiculturalismul. Astfel, lucrarea mea isi propune sa descrie modul in care globalizarea s-a raspandit la nivel international, cuprinzand treptat din ce in ce mai multe state, printre care si Romania, analizand contextele care au existat si care au favorizat accelerarea acestui proces. 
De asemenea, voi insista in general pe rolul marketingului in ceea ce priveste promovarea ideii de multiculturalism si modul in care este perceputa la nivel intonational, prezentand si relatia dintre centru si periferie, asa cum se resimte atat la nivel politic si social cat si cultural.
1. Multiculturalismul -  factor cheie in procesul de globalizare
Termenul de globalizare a devenit din ce in ce mai utilizat, fiind rezultatul a ceea ce a reprezentat expansiunea sistemului capitalist si raspandirea ideilor neoliberale in lume, odata cu prabusirea Uniunii Sovietice. William Driscoll descrie aparitia acestui termen in cartea Globalization and the Poor: Exploitation or Equalizer? ca fiind aceea idee a unei lumi ce se micsoreaza, ceea ce indica o crestere a gradului de integrare a oamenilor si a locurilor. Pune accent si pe ideea ca granitele dintre natiuni incep sa dispara treptat. Cu toate acestea, globalizarea reprezinta si o expansiune a puterii exercitate de statele dezvoltate si corporatiilor multinationale, impunandu-se si in statele mai putin dezvoltate. 
Notiunea de multiculturalism a inceput sa se manifeste recent in societatile din cadrul tarilor din Occident, luand nastere initial in Canada, Australia, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii in jurul anilor 70'. Termenul propriu zis poate fi asociat cu ideea de diversitate si cu modul in care statele incearca sa asimileze diferite religii si grupuri culturale, pentru a le oferi oportunitati egale, statut civic, libertati individuale, precum si recunoastere in cadrul comunitatilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promovarea multiculturalismului prin strategii de marketing.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Marius D. Pop, Marketing international, Ed. Alma Mater, Cluj Napoca, 2004
2. Jeffrey Edmund Curry, elemente de marketing international, Ed. Teora, Bucuresti 2001, trad. Violeta Limona.
3. William Driscoll, Globalization and the Poor: Exploitation or Equalizer?, International Debate Education Association, New York, 2003.
4. Nkosinathi Sotshangane, What Impact Globalization has on Cultural Diversity?, Alternatives, Turkish Journal of International Relations, Volume 1, 2002.
5. Pervez Ghauri, International Marketing, Edinburgh Business School, Heriot-Watt University, Edinburgh, 2013


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!