Promoție Clear

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 2746
Mărime: 16.74KB (arhivat)
Publicat de: Mihail Dan
Puncte necesare: 5
Proiectul a fost prezentat la Facultatea de economie si administrarea afacerilor, Iasi

Extras din referat

Cap 1. Analiza preliminară a brandului

1.1.Conjunctura de piaţă a produsului

Produse cu o putere magnetică asupra femeilor, cosmeticele sunt o categorie în care publicitatea glossy, de evidenţiere a efectelor benefice şi a transformărilor în urma utilizării brandului promovat, nu va înceta prea curând sa dea roade. În ceea ce priveşte şampoanele, ele au fost mult timp încadrate în categoria produselor de îngrijire de bază, reuşind să se metamorfozeze în epoca modernă în adevărate produse de styling, care pot să dea parului forma şi aspectul dorit.

Publicitatea în categoria şampoane încearcă să atragă atenţia potenţialilor consumatori asupra caracteristicilor definitorii ale produsului, insistând asupra inovaţiilor de natura tehnologică. Pentru păr vopsit, mai nou pentru par vopsit într-o nuanţă anume, pentru bucle, pentru volum, pentru luciu sau anti-mătreaţă, şampoanele momentului sunt unele de nişă, adresabilitatea lor devenind cu fiecare lansare mai exactă. Să nu uităm că şampoanele sunt categoria cea mai avansată din punct de vedere al penetrării: 68% din gospodarii si al consumului - aproximativ un litru pe an.

Varietatea ofertei şi îmbogăţirea sa permanentă, face ca fidelitatea faţă de o marcă anume să fie un obiectiv greu de atins, indiferent de banii investiţi în promovarea unui produs. Dinamica lansărilor se poate spune că a creat un cerc vicios: oamenii văd noile produse, sunt receptivi la mesaj, le încearcă, după care sunt atraşi de ceva mai nou.

Topul autohton al primilor trei investitori în publicitate este dominat de companii mari, de talie globală, care adoptă aceleaşi strategii de advertising pe toate pieţele în care sunt prezente. Având produse destinate fiecărui segment de preţ, ele trebuie să le diferenţieze foarte clar, astfel încât consumatorul să identifice uşor la raft şamponul care corespunde preferinţelor şi bugetului său. Trebuie ţinut seama şi de faptul că nu de puţine ori beneficiile percepute din ecuaţia valorii pot compensa chiar diferenţe mari de preţ.

Stimularea curiozităţii este motorul de creştere al categoriei, astfel încât publicitarii încearcă acest lucru prin numeroase metode, urmărind principiul conform căruia clienţii cumpără nu doar un produs, ci o imagine, o stare sau o senzaţie. Ultima generaţie de spoturi publicitare la şampon foloseşte exagerări dintre cele mai amuzante pentru a scoate în evidenţă calităţile acestuia sau dezvoltă ideea părului perfect în orice situaţie.

În prezent, calitatea produsului şi beneficiile oferite sunt principalele criterii în alegerea unui produs pentru îngrijirea părului şi situaţia se va păstra în viitorul apropiat. Se observă totodată dezvoltarea segmentului de balsam şi a celui de tratamente pentru păr. Această tendinţă este determinată de creşterea nivelului de educaţie şi de informare a consumatorilor faţă de necesitatea folosirii şi a altor produse de îngrijire a părului (balsam sau tratamente) împreună cu şamponul, pentru a obţine efectul dorit.

Consumatorii sunt toate persoanele care preţuiesc igiena corporală atât de sex masculin cât şi de cel feminin.

1.2.Concurenţa

Având în vedere sortimentul de şampon Clear (pentru regenerare şi volum) concurenţa directă este reprezentată în acest caz de sortimentele de şampon care oferă regenerare a firului de păr şi volum. În concurenţa indirectă, pe lângă produsele substituente pentru şampon (balsam, săpun de casă, oţet, ceaiuri de plante, ou sau chiar apă) se încadrează şampoanele care oferă hidratare, combaterea mătreţii, strălucire şi alte beneficii urmărite în general de consumatoare. Practic, concurenţa este considerată aici în funcţie de efectul pe care îl generează şamponul la nivelul firului de păr.

Piaţa şampoanelor de larg consum oferă consumatorilor o gamă variată de produse, în funcţie de beneficiile căutate: regenerare (Gliss, Sunsilk), volum (Wash&Go, Pantene, Elseve, Sunsilk), hidratare (Dove), împotriva mătreţii (Head&Shoulders, Garnier Fructis). Aşadar se disting cel puţin 4 categorii de şampoane, în funcţie de beneficiul oferit/efectul generat: efect de regenerare, efect de volum (care se întrepătrunde cu cel de hidratare, având în vedere strategiile de comunicare ale brand-urilor care oferă cele două beneficii amintite) şi efectul antimătreaţă.

Preview document

Promoție Clear - Pagina 1
Promoție Clear - Pagina 2
Promoție Clear - Pagina 3
Promoție Clear - Pagina 4
Promoție Clear - Pagina 5
Promoție Clear - Pagina 6
Promoție Clear - Pagina 7
Promoție Clear - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Promotie Clear.doc

Te-ar putea interesa și

Strategia de Branding a Orașului Sydney

Figura 1. Harbour Bridge, Sydney Strategia de branding a orașului Sydney 1. Prezentarea oraşului Sydney este capitala statului New South Wales....

Analiza de Marketing pentru Brand-ul Clear

Cap. 1Analiza preliminară a produsului/brandului 1.1 Analiza conjucturii de piaţa a produsului respectiv ( consumatori, non-consumatori)...

Today Market - Amenajare Hypermarket

Supermarket “Today “ este amplasat la nivelul solului, avand o suprafata totala de 2400m2,de forma unui dreptunghi. Este pozitionat intr-o zona...

Danone

GROUP DANONE One important strength for the success of global expansionwas still lacking – a corporate name with resonance. In June 1994, it was...

Integrated quality management whitin a commercial company

1- GENERALITIES Quality cannot be assured only by verification. However strict, verification leads only to the separation of good products from...

Procese și Mecaniste de Luare a Deciziilor

TEMA I FACTORI CE INFLUENTEAZA PROCESELE DE LUARE A DECIZIILOR I.1. Factori externi Premisa 1: Statul ca actor unitar si rational si...

Effective communication course

Unit 1 COMMUNICATION Objectives - To understand the meaning of communication - To discuss the process of communication - To study the...

Management

You want me to explain what management is? Well, I guess I can manage that! Actually, management as we understand it today is a fairly recent idea....

Ai nevoie de altceva?