Promotie Clear

Extras din referat Cum descarc?

Cap 1. Analiza preliminara a brandului
1.1.Conjunctura de piata a produsului
Produse cu o putere magnetica asupra femeilor, cosmeticele sunt o categorie in care publicitatea glossy, de evidentiere a efectelor benefice si a transformarilor in urma utilizarii brandului promovat, nu va inceta prea curand sa dea roade. In ceea ce priveste sampoanele, ele au fost mult timp incadrate in categoria produselor de ingrijire de baza, reusind sa se metamorfozeze in epoca moderna in adevarate produse de styling, care pot sa dea parului forma si aspectul dorit. 
Publicitatea in categoria sampoane incearca sa atraga atentia potentialilor consumatori asupra caracteristicilor definitorii ale produsului, insistand asupra inovatiilor de natura tehnologica. Pentru par vopsit, mai nou pentru par vopsit intr-o nuanta anume, pentru bucle, pentru volum, pentru luciu sau anti-matreata, sampoanele momentului sunt unele de nisa, adresabilitatea lor devenind cu fiecare lansare mai exacta. Sa nu uitam ca sampoanele sunt categoria cea mai avansata din punct de vedere al penetrarii: 68% din gospodarii si al consumului - aproximativ un litru pe an.
Varietatea ofertei si imbogatirea sa permanenta, face ca fidelitatea fata de o marca anume sa fie un obiectiv greu de atins, indiferent de banii investiti in promovarea unui produs. Dinamica lansarilor se poate spune ca a creat un cerc vicios: oamenii vad noile produse, sunt receptivi la mesaj, le incearca, dupa care sunt atrasi de ceva mai nou.
Topul autohton al primilor trei investitori in publicitate este dominat de companii mari, de talie globala, care adopta aceleasi strategii de advertising pe toate pietele in care sunt prezente. Avand produse destinate fiecarui segment de pret, ele trebuie sa le diferentieze foarte clar, astfel incat consumatorul sa identifice usor la raft samponul care corespunde preferintelor si bugetului sau. Trebuie tinut seama si de faptul ca nu de putine ori beneficiile percepute din ecuatia valorii pot compensa chiar diferente mari de pret.
Stimularea curiozitatii este motorul de crestere al categoriei, astfel incat publicitarii incearca acest lucru prin numeroase metode, urmarind principiul conform caruia clientii cumpara nu doar un produs, ci o imagine, o stare sau o senzatie. Ultima generatie de spoturi publicitare la sampon foloseste exagerari dintre cele mai amuzante pentru a scoate in evidenta calitatile acestuia sau dezvolta ideea parului perfect in orice situatie. 
In prezent, calitatea produsului si beneficiile oferite sunt principalele criterii in alegerea unui produs pentru ingrijirea parului si situatia se va pastra in viitorul apropiat. Se observa totodata dezvoltarea segmentului de balsam si a celui de tratamente pentru par. Aceasta tendinta este determinata de cresterea nivelului de educatie si de informare a consumatorilor fata de necesitatea folosirii si a altor produse de ingrijire a parului (balsam sau tratamente) impreuna cu samponul, pentru a obtine efectul dorit.
Consumatorii sunt toate persoanele care pretuiesc igiena corporala atat de sex masculin cat si de cel feminin.
1.2.Concurenta
Avand in vedere sortimentul de sampon Clear (pentru regenerare si volum) concurenta directa este reprezentata in acest caz de sortimentele de sampon care ofera regenerare a firului de par si volum. In concurenta indirecta, pe langa produsele substituente pentru sampon (balsam, sapun de casa, otet, ceaiuri de plante, ou sau chiar apa) se incadreaza sampoanele care ofera hidratare, combaterea matretii, stralucire si alte beneficii urmarite in general de consumatoare. Practic, concurenta este considerata aici in functie de efectul pe care il genereaza samponul la nivelul firului de par. 
Piata sampoanelor de larg consum ofera consumatorilor o gama variata de produse, in functie de beneficiile cautate: regenerare (Gliss, Sunsilk), volum (Wash&Go, Pantene, Elseve, Sunsilk), hidratare (Dove), impotriva matretii (Head&Shoulders, Garnier Fructis). Asadar se disting cel putin 4 categorii de sampoane, in functie de beneficiul oferit/efectul generat: efect de regenerare, efect de volum (care se intrepatrunde cu cel de hidratare, avand in vedere strategiile de comunicare ale brand-urilor care ofera cele doua beneficii amintite) si efectul antimatreata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Promotie Clear.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!