Promotie Ciocolata Poiana

Extras din referat Cum descarc?

1. ANALIZA PIETEI
Ciocolata - categorie in care intrI tabletele, batoanele, napolitanele invelite in ciocolatI, figurinele si produsele de sezon - reprezintI unul dintre segmentele cele mai importante ale pietei de bunuri de larg consum. Din punctul de vedere al valorii vanzIrilor inregistrate in anul 2006, aceastI categorie se situeazI pe locul sase in totalul pietei de bunuri de larg consum, fiind devansatI de tigari, bere, bIuturi rIcoritoare, apI mineralI si cafea. 
Piata totalI a crescut constant, cu aproximativ 20% pe an, ajungand in prezent la un volum de 23.487 de tone. Desi la noi consumul anual este de nici 2 kg pe cap de locuitor, iar in tIrile UE consumul mediu depIseste 6 kg anual, piata romaneascI a ciocolatei a crescut consistent, din 2003 panI in prezent, cu 20% anual. Cresterea generalI a pietei determinI pentru consumator o diversificare a gusturilor si a nevoilor, iar pentru companiile producItoare un efort inspre inovatie.
In acest moment existI aproximativ 70 de ofertanti care activeazI pe piata ciocolatei din Romania, cu 90 de branduri. Dintre acestia, doar trei - patru producItori si mIrci dominI piata pe fiecare dintre segmentele care o compun. Kraft Foods, Kex, Supreme Chocolat, Heidi si Modares Foods sunt producItorii care isi adjudecI 95% din piata tabletelor, cumulat, brandurile cele mai vandute in perioada decembrie 2005 - noiembrie 2006 fiind Poiana, Primola, Laura, Africana si Novatini. 
CreatI si lansatI in 1995 de Kraft Foods Romania, Poiana este cea mai bine vandutI ciocolatI din Romania. In ultimii 11 ani, s-au vandut peste 36.000 de tone de ciocolatI Poiana, ceea ce reprezintI circa 360 de milioane de tablete. "Segmentul de tablete este cel mai important din categoria de ciocolatI din Romania, iar Kraft detine aproximativ 50% din acest segment, iar marca Poiana este cea mai puternicI in acest moment", a declarat responsabil sector ciocolatI in Kraft Foods Romania, Cristina Radu.
In Romania, consumul mediu este de 1,7 kg de ciocolatI/ cap de locuitor, ceea ce inseamnI cI 88% din populatia tIrii mInancI ciocolatI. Dintre consumatori, mai mult de jumItate, anume 60% sunt femei. In 2006, compania a obtinut venituri brute de 120 de milioane de dolari. Prima in topul celor mai vandute branduri de ciocolatI, Poiana, se dovedeste a fi una dintre cele mai puternice mIrci de bunuri de larg consum din Romania, fiind preferatI, potrivit datelor furnizate de compania producItoare, de peste nouI milioane de romani.
Totul a inceput in 1899, cand in Brasov se nIstea ,,Prima FabricI de Bomboane si CiocolatI din Transilvania". Micuta fabricI a supravietuit celor douI rIzboaie mondiale si s-a extins incepand cu anul 1921, reusind ca in sase ani sI isi dubleze capacitatea de productie. Anul 1922 este anul cand fratii Stollwerk din Bratislava deschid o altI fabricI de ciocolatI in Brasov. In anul 1954 cele douI fabrici se unesc sub numele de "Dezrobirea". In urmItorii ani isi schimbI denumirea si continuI sI producI bomboane si ciocolatI, iar in anul 1990 devine societate pe actiuni. In 1994 compania Kraft Foods se hotIrIste sI investeascI in Romania, achizitionand fabrica brasoveanI. AstIzi, investitia sa depIseste 32 milioane USD. In spatele acestor rezultate stI o echipI de 700 de angajati care a fIcut posibil succesul mIrcii Poiana. ,,Poiana este o marcI extraordinarI. Ciocolata Poiana a fost lansatI in anul 1995 si a devenit rapid lider de piatI in segmentul de ciocolatI. Poiana este cea mai cunoscutI marcI de ciocolatI din Romania, mentinandu-si pozitia in topul preferintelor consumatorilor romani, prin faptul cI de aproape 12 ani le oferI produse si ambalaje noi, inovatoare, de o calitate ce vine in intampinarea necesitItilor si asteptIrilor acestora. Poiana este prima alegere a consumatorilor.
ProdusI la Brasov dupI o retetI elvetianI, Poiana are la bazI experienta si cunostintele celor mai buni producItori de ciocolatI din lume", spune Peter Mueller, Managing Director Kraft Foods Romania.
Consumatorii romani preferI din ce in ce mai mult produse de o calitate superioarI, fiind dispusi sI plIteascI mai mult pentru aceasta. De asemenea, gusturile sunt din ce in ce mai rafinate si piata trebuie sI tinI pasul cu aceastI tendintI, atat in cazul ciocolatei, cat si in cazul altor categorii de produse. Retetele cu ingrediente naturale castigI teren, iar in cazul ciocolatei, in plus fatI de un gust natural si autentic, consumatorul are nevoie si de un sentiment de rIsfIt, de alint, de plIcere. Calitatea este elementul cheie al succesului. 
Produsele din ciocolata reprezintI o categorie extrem de popularI, de aceea, trasarea unor caracteristici distinctive ale consumatorului de ciocolatI este mai dificilI. Ciocolata poate fi un desert dulce de care se bucurI intreaga familie, un cadou pentru o persoanI sau o ocazie deosebitI. Dintre consumatorii de ciocolatI, mai mult de jumItate sunt femei, aproximativ douI treimi provin din gospodIrii cu 3 sau 4 membri. SuprinzItor sau nu, mai putin de un sfert dintre consumatori au copii. Ocaziile de consum au loc mai ales impreunI cu familia sau prietenii.
Poiana oferI consumatorilor o gamI largI de sortimente: ciocolatI albI, ciocolatI cu lapte sau amIruie, ciocolatI cu diferite ingrediente (alune, stafide, arahide) sau creme (cappuccino, caramel, iaurt, cIpsuni, brandy, rom, piersici, cirese).


Fisiere in arhiva (1):

  • Promotie Ciocolata Poiana.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!