Programe de Marketing Educational

Extras din referat Cum descarc?

Intre om si mediul inconjurator are loc un neincetat schimb, astfel ca sa se pastreze un bun echilibru. In sistemul social sunt doua momente: unul de consum si altul de productie care mentine echilibru.
Daca in comuna primitiva acelasi individ producea si consuma, acum exista o specializare a producatorilor, adica o diviziune a muncii care a determinat proprietatea privata si a luat fiinta schimbul realizat de negustori, adica s-a dezvoltat comertul. 
Activitatea comerciala s-a perfectionat mereu. Comertul a devenit o veriga importanta in lantul productie, repartitie, consum. Productia trebuie sa se adapteze cerintelor nascute din trebuinte si acest lucru se face dupa parcurgerea fazei schimbului, adica comertul. Pentru produsul o data realizat se cauta un plasament cat mai favorabil.
Secolul al XX-lea a impus alte relatii intre productie si consum. Neadaptarea relatiilor economice la cerere duce la faliment. Primordialitatea cererii inseamna satisfacerea ei pe piata. De aceea este nevoie de marketing. Prin marketing se depisteaza cererile nesatisfacute si se stimuleaza cererea, se sprijina cumparatorii.
Marketingul este un ansamblu de principii care contribuie la realizarea pe piata a productiei, dar si satisfacerea pretentiilor consumatorilor. Marketingul vizeaza:
a) realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxurile bunurilor si serviciilor de la producator la consumator;
b) orientarea productiei dupa cerere, satisfacerea consumatorilor si obtinerea de profit;
c) a prevedea, a constata, a stimula trebuintele consumatorilor la produsele puse in vanzare;
d) realizarea continua a adaptarii aparatului productiv, a celui comercial, la trebuintele consumatorilor, cu obtinerea de profit.
Marketing mai inseamna adaptarea productiei la mediul pietei, prin obtinerea profitului. El constientizeaza atitudinea manageriala, stimuleaza cererea, intimideaza concurenta. Manifestarea intreprinderii este multipla: publicitate, sponsorizare, mecenat etc.
Prin tehnicile de marketing se evalueaza cererile prin interviu, chestionare, testarea produselor, masurarea evolutiei vanzarilor, studierea comportamentului consumatorilor pe zone, arii de piata, pe segmente de consumatori etc. 
Printr-un bun marketing se pot realiza:
- aducerea produselor potrivite;
- diversitate in sortimente si calitate corespunzatoare;
- preturi potrivite;
- la timpul optim;
- in cantitatea suficienta.
In orice domeniu pentru realizarea unui marketing eficient trebuie:
- investigarea pietei, a nevoilor de consum;
- conectarea dinamica a intreprinderii, institutiei la mediul economic-social;
- un profit cat mai bun. 
Marketingul este o noua stiinta a vanzarii si o arta de a convinge clientii sa cumpere. Dupa altii, marketingul este arta crearii conditiilor in care cumparatorul se convinge singur sa cumpere. Pentru aceasta trebuie folosite metode si tehnici stiintifice de investigare a pietei si adaptarea eficienta la nevoile consumatorilor.

Conceptele si metodele de marketing sunt aplicate mai intai in domeniul bunurilor materiale, apoi si in cele nonlucrative: marketing industrial, comercial, turistic, financiar, al transporturilor, politic, cultural, educational etc. 
In ceea ce priveste marketingul educational si cultural este justificat prin aceea ca si educatia si cultura, in general, trebuie sa devina domenii rentabile, punand in valoare ceea ce au de oferit, valorificand pentru aceasta orice oportunitate. Daca in economie nu se pot lua decizii rationale fara investigarea pietei, tot asa nici in domeniul educational nu pot lipsi studiile asupra nevoilor publicului. De aceea, trebuie definite niste concepte ca: piata educationala, cerere de educatie, oferta educationala, consum educational, public consumator, strategii de marketing, sponsorizare. 
Educatia este un fenomen complex format dintr-un ansamblu de masuri, aplicate in mod sistematic in vederea formarii si dezvoltarii insusirilor intelectuale, morale sau fizice ale tinerilor (oamenilor). 
Pentru cunoasterea publicului tinta, managerii educationali trebuie sa stie metodologia studiilor de piata.
Intelesurile cuvantului ,,educatie" sunt bine cunoscute, dar nu intotdeauna precizate finalitatile. Unii pun accent pe informarea continua si modeleaza aptitudinea de comunicare pentru cresterea standingului si mobilitatii in spatiu social, care stimuleaza participarea activa, favorizeaza capacitatile si pregatirea profesionala, dezvolta personalitatea umana, rafinand spiritul si cultivand nazuinta spre perfectiune. 
Educatia este un sistem de bunuri educationale si ca totalitate a institutiilor si activitatilor implicate in promovarea si difuzarea ei. Educatia priveste valori care se refera la nevoile umane. Cererea de bunuri si servicii din acest domeniu este dependenta de intensitatea motivatiei consumatorilor. 
De la nevoile spirituale individuale care declanseaza procesul motivatiei consumatorilor de educatie, se ajunge la presiunea socio-economica globala in favoarea demersului educational. 
De aceea, trebuie subliniata ideea lui A. Noles de a prelua unele metode de analiza din domeniul economiei in spatiul educational. Intre anumite limite, produsele educationale pot fi considerate bunuri susceptibile de achizitionare, stocare, distributie sau vanzare.
Evaluarea calitatii o fac consumatorii, dupa realizarea prestatiilor educationale. Ei cumpara actul educational inainte de a-I percepe valoarea. Desigur, se iau in considerare si informatiile existente pana la acea data despre o anumita unitate scolara, dar adevarata valoare se stabileste la sfarsitul scolarizarii, in functie de performantele de care sunt capabili absolventii scolii respective. 
Serviciul educational odata evaluat, va determina o afluenta mai mica sau mai mare de "clienti". Serviciul in munca educativa reprezinta orice activitate care ofera beneficii si are loc in momentul interactiunii dintre prestator si cumparator. 
Serviciile educationale sunt activitati prestate in beneficiul consumatorilor de educatie, cu sau fara participarea lor directa, cu scopul de a le implini anumite nevoi si a le produce satisfactii intelectuale. 
Ce servicii educationale pot fi oferite intr-o institutie scolara:
- cursuri;
- seminarii ;
- conferinte ;
- se siuni de comunicari ;
- spectacole ;
- activitati culturale in biblioteci;
- activitati extrascolare si in afara de clasa etc.
In toate aceste cazuri exista o relatie de complementaritate intre aceste servicii si de stimulare reciproca. Toate insa ofera informatii, cunostinte, valori, simboluri, modele si idealuri menite sa satisfaca o diversitate de nevoi umane ca: nevoia de cunoastere si


Fisiere in arhiva (1):

  • Programe de Marketing Educational.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!