Extras din referat
Mediul economic – preţul produselor de machiaj LOreal variind între 25 şi 90 lei face deja o diferenţiere printre clienţii vizaţi, adresîndu-se persoanelor cu venituri medii spre mari. Salariul minim pe economie fiind de 500 RON face ca acesta categorie de persoane să se îndrepte spre concurenţii care practică preţuri mai mici accesibile lor.
Mediul demografic – produsele de machiaj L’Oreal se adresează consumatorilor cu venituri medii şi mari, în general femei, care preferă sau optează în timp pentru o anumită marcă pentru care raportul preţ – calitate este foarte important.
Mediul socio-cultural –L’Oreal fiind lider mondial în materie de produse cosmetice va atrage persoane cu un statut social ridicat, care doresc să-ţi creze o anumită imagine în societate.
Mediul Tehnologic – segmentul produselor cosmetice a cunoscut inovaţii tehnice majore. Cercetările de laborator au permis obţinerea unificării mai multor substanţe, care pînă acum erau folosite în mod individual.
Mediul politico-legislativi - legislaţia care protejează afacerile, urmăreşte, în general trei obiective: protejarea consumatorilor, protejarea concurenţei, protejarea societăţii. Produsele cosmetice indiferent de destinaţia lor, nu trebuie să afecteze sănătatea umană.
Mediul geografic – produsele sunt importate din Franţa şi Polonia, unde există uzine proprii L’Oreal. Vînzările sunt concentrate în marile oraşe unde cererea consumatorilor este ridicată.
Analiza micromediu
Clientii: Segmentul de consumatori cu cel mai mare potenţial pentru piaţa produselor de machiaj L’Oreal este cel al femeilor foarte active, cu o sensibilitate deosebitǎ la produsele originale şi de marcǎ, cu varsta cuprinsă între 17- 40 de ani din mediul urban
Furnizorii: L’Oreal Paris
Concurentii : nivea, eucerin, clinique, chanel
Intermediari:
- Banci: BRD, BCR
- Societati asigurari: Alianz Tiriac
SWOT
Puncte tari:
- Tradiţie consolidată prin laboratoarele de cercetare L’Oreal în domeniul frumuseţii
- Lider mondial în materie de produse cosmetice profesionale
- Rata de publicitate foarte crescută
Puncte slabe:
- Preţuri relativ mari faţă de cele practicate de concurenţi
Oportunităţi:
- Tendinţa pieţei sofisticată , orientată spre nou
Ameninţări:
- Concurenţa acerbă ( gamă extrem de largă de produse de îngrijire a pielii)
Obiectiv principal
Ceea ce se urmareşte este creşterea vînzărilor la fondul de ten Teint Captif LOreal Paris cu 15% în perioada 1 mai 2008-30 mai 2008 prin intermediul unui program de sampling
Pe lânga creşterea în volumul vânzărilor acest program vizează fidelizarea clienţilor loiali brandului dar şi atragerea unui procent de 10% din clienţii care în mod normal sunt loiali concurenţei sau sunt non-consumatori şi creşterea notorietăţii pe piaţă.
Strategie:.
În realizarea acestui program de sampling, specialiştii LOreal Paris vor crea 100000 mii de mostre conţinînd fondul de ten Teint a 2 grame fiecare, precum şi 100000 mii de pliante informative ce vor fi ditribuite în toate mall-urile din ţară( Iulius Mall, Moldova Mall).
Sampling-ul va fi efectuat de 6echipe a cate 2 persoane formate din fete cu vîrste cuprinse intre 16-25 de ani, în intervalul orar 16-20 în fiecare zi pe durata promoţiei.
Promoterii vor aborda potentiali clienti cu un spech bine definit întampinand clientul cu cuvinte cheie in scopul de a il determina sa incerce macar o data produsul.
Contracte pentru acest program vor fi încheiate si cu anumite reviste prin care este stabilita o macheta de presa ce prezinta produsul şi vor fi ataşate şi mostre.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Program de Sampling - Loreal.doc