Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1687
Mărime: 19.39KB (arhivat)
Publicat de: Iolanda Udrea
Puncte necesare: 5
Universitatea Transilvania din Brașov Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor

Cuprins

  1. CAP. 1. Prezentarea firmei 1
  2. CAP. 2. Structura publicului țintă 3
  3. CAP. 3. Program de acțiuni privind creșterea și menținerea fidelității 4
  4. CAP. 4. Evaluarea și controlul acțiunilor/rezultatelor 6
  5. Bibliografie 7

Extras din referat

CAP. 1. Prezentarea firmei

România este printre cele mai bogate ţări în ceea ce priveşte izvoarele de apă minerală, ea deţinând peste 60% din totalul resurselor de ape minerale ale continentului european. Aceast potenţial este valorificat atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă de către companii precum: Izvorul Muntelui - Apă Minerală Naturală (Izvorul Muntelui), Romaqua Group (Borsec, Stânceni), Perla Harghitei (Perla Harghitei), Coca-Cola HBC România -Dorna Apemin- (Dorna), European Drinks (Izvorul Minunilor), Apemin Tuşnad (Tuşnad), Milmid Com (Biborţeni), Rio Bucovina (Bucovina)

Dintre apele minerale ale României, Borsec se află în topul celor mai bune ape minerale naturale printr-un “conţinut echilibrat de minerale, un conţinut scăzut de fier, şi o concentraţie ridicată şi stabilă de dioxid de carbon natural.” Istoria acestui brand a început acum mai bine de 200 de ani, în anul 1806 când “Borsec a devenit industrie şi a dat posibilitatea unui număr tot mai mare de oameni să beneficieze de gustul inegalabil şi de calităţile excepţionale ale apei sale minerale.”

Compania care deține în portofoliu marca Borsec este Romaqua Group S.A.

În prezent, Romaqua exportă apa minerală Borsec în 14 state, dintre care Ungaria, Israel, Taiwan, 7 state din America. Exporturile reprezintă aproximativ 2% din cifra de afaceri a grupului.

Segmentul apei minerale aduce 66% din cifra de afaceri a grupului, restul fiind reprezentat de băuturi răcoritoare (30%) și cafea (4%). Compania se va concentra anul viitor pe creșterea capacității de producție pentru sucuri, având programate investiții în unitatea deținută la Bușteni.

Numele Borsec provine, dupa unii autori, din expresia generica “borviz” (apă minerală) și “borvizszek” (scaunul apei minerale), denumire care se dă, în general, locului unde apa iese din pământ. Din prescurtarea acestor două cuvinte, eliminându-se cuvântul “viz” (apa), care se subînțelege, fără a mai fi necesară exprimarea sa, a rezultat cuvântul Borsec.

Dupa o altă versiune, denumirea Borsec ar veni de la gustul acrișor (ca de vin) al apelor minerale carbogazoase, de unde și numele pârâului principal al depresiunii, denumit pârâul Vinului, care adună toate scurgerile de apă, iar cuvântul szek (scaun) a provenit din forma politico-administrativă cunoscută încă din secolul al XV-lea, după organizarea vechilor scaune de judecată ale populației autohtone. Denumirea este în acest caz un singur cuvânt, putând fi considerată și sigla analogică, prin asocierea aleasă și prescurtarea care a generat numele Borsec.

Emblema apei Borsec este ursul repezentat în natură, în pădure, făcând astfel referire la originea geografică (zona de munte), în concordanță cu imaginea mărcii, aceea de apă de izvor, din inima munților și a naturii nepoluate în care e rege ursul, la fel cum este regina și apa minerală Borsec.

Borsec este o marcă linie, având în componența sa 2 mărci produs, și anume Borsec apă minerală carbogazoasă și Borsec apă minerală plată. Este marca înregistrată a companiei Romaqua și singura marcă românească înregistrată la OMPI (Organisation Mondiale de la Propriete Intelectuelle).

Conform Reader's Digest România, Borsec a fost desemnat drept câștigător al încrederii publicului la categoria «Apă minerală», conferindu-i-se titlul de Trusted Brand. In urma studiului realizat de Superbrands Organization, o autoritate independentă în domeniul brandingului, Borsec a primit titlul de Superbrand, în competiție fiind peste 2000 de mărci internaționale.

Bibliografie

http://borsec.romaqua-group.ro/

http://www.ziare.com/articole/balanta+comercial

http://www.wall-street.ro/

http://www.ghidafaceri.ro/despre/dezvoltarea_pietei_de_apa_minerala

http://www.ecursuri.ro/referate/borsec-_-caracterizare-merceologica-de-produs.htm

http://www.pic.or.jp/en/market/water.htm

http://www.alibaba.com/

Preview document

Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 1
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 2
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 3
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 4
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 5
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 6
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 7
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 8
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 9
Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Program de Fidelizare pentru Brandul Borsec.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?