Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 4256
Mărime: 23.84KB (arhivat)
Puncte necesare: 5
UNIVERSITATEA BACĂU FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE

Extras din referat

Comportamentul consumatorului reprezintă acel comportament pe care acesta îl afişează în momentul căutării, cumpărării, utilizării, evaluării şi renunţării la un produs, un serviciu sau idee, toate acestea fiind susceptibile de a-i satisface o nevoie. Un consumator este, astfel, o persoană care caută să îşi satisfacă trebuinţele variate prin achiziţionarea de bunuri.

Principiile comportamentului consumatorului joacă un rol extrem de important pentru organizaţie în momentul în care acestea sunt utilizate pentru a defini şi integra orientarea de piaţă în activitatea de ansamblu a acesteia.Orientarea spre consumator este foarte importanta in special in conditiile in care o firma doreste sa-si atraga si sa-si mentina clientii. In cazul Companiei L’oreal se incearca sa se cunoasca nevoile si dorintelor consumatorilor pentru a le oferi produse care sa le genereze satisfactie.

L’oreal a reusit sa-si pastreze si sa-si fidelizeze clientii prin valorile pe care acestia le promoveaza, dezvoltandu-si activitatea in jurul aceleiasi filozofii:inovarea si oferirea unui numar cat mai mare de consumatori, produse dintre cele mai performante, la cele mai mici preturi.

L'Oréal Paris, marcă franţuzească de renume mondial în domeniul produselor cosmetice, oferă atât femeilor cât şi barbatilor din întreaga lume, produse cosmetice şi de îngrijire având la bază ultimele progrese ştiinţifice.

Comunicarea este cuvântul cheie în istoria Grupului L’Oreal. Atunci când publicitatea era încă la început L’Oreal a început să-şi facă cunoscut numele prin postere promoţionale, care sunt faimoase şi în ziua de azi; in asa fel compania a reusit sa puna in atentia consumatorilor produsele pe care le producea.

“L’Oreal pentru că merit!” este simbolul sinergiei dintre produsele superioare şi personalităţi impunătoare.Este un mesaj care valorifică femeia pe întregul glob.Mai presus de orice, în spatele acestei afirmaţii se află angajamentul companiei, care, prin mărcile sale variate, glorifică frumuseţea femeii.

Una dintre direcţiile de acţiune a companiei o reprezintă educarea cosmetică a femeilor prin promovarea produselor publice, produse de calitate ce se adresează celei mai mari categorii de consumatori.

Firma adoptă anumite strategii de marketing cum ar fi testarea pieţei, testarea consumatorilor, educarea acestora şi inspirarea interesului acestora prin reclame publicitare, pliante, tester-e şi mostre gratuite ale produselor, prin banner-e în diferite pagini de web şi prin site-ul său unde se oferă informaţii cu privire la toate produsele dedicate îngrijirii corpului.

Cea mai mare vânzare o au produsele publice, deoarece sunt destinate unei game mai largi de posibili clienţi, apoi sunt urmate de către produsele profesionale şi apoi de produsele de lux, produse pe care nu şi le poate permite oricine, ci numai anumite persoane pentru care numai imaginea lor contează.

Compania lucreaza intens pentru a identifica cerinţele şi nemulţumirile clienţilor în scopul dezvoltării unor produse noi şi variate, „compania a stabilit noi structuri organizatorice în creşterea productivităţii, economisirea costurilor de prelucrare şi îmbunătăţirea nivelului serviciilor”.

Impactul fiecarui brand este determinat de performantele pe care le ating pe o serie de factori cheie precum: popularitatea, increderea, prestigiu, succes, inovatie. De altfel, prin acesti factori se stabileste intai preferinta pentru un brand sau altul si pe urma impactul marcilor asupra publicului.

Brandul L'Oréal Paris, a carui filosofie este de a inova permanent, este asociat cu valori precum frumusete, glamour, calitate inalta, cercetare, tehnologie, expertiza, inovatie. Brandul este promovat folosind imaginea unor actrite si top-modele binecunoscute si foarte diferite ca varsta. Pe piata romaneasca brandul L'Oréal Paris detine o cota valorica de 13% pentru produsele de ingrijire, 8,4% pentru produsele de machiaj, 3,27% la produsele de colorare a parului si 6,4% la produsele pentru ingrijirea parului.

Nevoi si dorinte

Consumatorul este în măsură să-şi cunoască preferinţele pentru toate produsele şi combinaţiile de produse care pot să-i satisfacă trebuinţele. In procesul de cumpărare indivizii au tendinţa de a specula sau a valorifica abundenţa ofertei în concordanţă cu propriile interese.In cazul companiei L’oreal unul dintre produsele alese de cumparatori este Gama Derma Genese. Ea corespunde cerintelor unui numar mare de consumatori si raspunde la nevoilor lor.

Ipotezele referitoare la preferinţe permit înţelegerea a ceea ce oamenii doresc, dar ele nu sunt suficiente pentru a explica şi ceea ce oamenii vor face. Pe acest fond, pot intra în discuţie alte două variabile: preţul produselor vizate şi venitul disponibil. Datorita faptului ca pretului produselor Derma Genese nu este unul ridicat o mare parte din consumatori aleg aceste produse in detrimentul altora care desi au proprietati asemanatoare, pretul lor creste.

Un potential consumator nu cauta entităţi-produse, ci caracteristici şi avantaje. De aceea trebuie sa se ţina cont de noţiunea de atribut al produsului şi de faptul că piaţa este împărţită, existând o anumită fidelitate faţă de o marcă sau alta.In aceasta situatie compania L’oreal se bucura de o mare atentie din partea multor consumatori, datorita faptului ca produsele sale ofera o serie de avantaje pe care cumparatorii le cunosc si le valorifica.

Preview document

Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 1
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 2
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 3
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 4
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 5
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 6
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 7
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 8
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 9
Profilul consumatorului pentru crema Derma Genese - L’Oreal - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Profilul Consumatorului pentru Crema Derma Genese - L'Oreal.doc

Alții au mai descărcat și

Merchandisingul

Merchandisingul este specific punctului de vanzare şi reprezintă un complex de acţiuni menite să pună un produs în cel mai mare pericol de a fi...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Ai nevoie de altceva?