Profilul Consumatorului de Pâine

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 4082
Mărime: 67.55KB (arhivat)
Publicat de: Geanina Dobrin
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alina Tecau
UNIVERSITATEA TRANSILVANIA-BRAȘOV FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Cuprins

  1. Introducere 3
  2. Capitolul1. Românii prefera pâinea ambalată 4
  3. Subcapitolul1. Avantajele pâinii ambalate și brânduite 4
  4. Subcapitolul2. Pâinea - cifre și repere 5
  5. Subcapitolul3. Sortimente existente de pâine ambalată 5
  6. Capitolul2. Consumul de pâine din România 5
  7. Subcapitolul.1. Obiceiurile de consum ale românilor pe zone geografice 6
  8. Subcapitolul2. Preferințele românilor 6
  9. Subcapitolul3. Piața specialităților 7
  10. Capitolul3. Consumul de pâine din România vs. Uniunea Europeană 8
  11. Subcapitolul1. Piața pâinii în cifre 8
  12. Subcapitolul2. Tendințe pe piața pâinii 9
  13. Capitolul4. 6 Prejudecăți în legătură cu consumul de pâine 9
  14. Concluzii 10
  15. Bibliografie 11

Extras din referat

Introducere

Ultimii zece ani au adus o scădere cu zece kilograme a consumului de pâine ca urmare a schimbării preferințelor românilor. An de an, pe această piață extrem de fragmentată apar schimbări, segmentul fiind foarte dinamic. Astfel, painea nu mai este cumpărată zilnic ci de doua-trei ori pe săptămână, este preferată pâinea ambalată și feliată in detrimentul celei proaspete, iar mai nou, nu mai este cumpărată din magazinele de cartier ci din supermarketuri și hipermarketuri, ponderea vânzărilor din formatele moderne de comerț crescând cu 30%.

În același timp, magazinele specializate în comercializarea produselor de panificație detin o pondere de numai 6% din vanzari. Evoluția este considerată normală, același lucru întâmplându-se în majoritatea țărilor sărace care merg spre dezvoltare.

Consumul de pâine a scăzut din mai multe motive, în primul rând pentru ca oamenii au trecut la alte alimente. Dacă se mânâncă mai puțină pâine este clar că a fost înlocuită cu altceva, iar românii au trecut la o alimentație mai rațională.

Și în țara noastră, ca și pe piața europeană de panificație se observă o dezvoltare constantă a tendințelor care merg către o hrană sănătoasă. Preocupați de sănătate, consumatorii se îndreaptă spre brand și în sectorul pâinii, franzela fără nume urmând să scadă în vânzări. Producătorii nu mai consideră pâinea un produs absolut necesar ci un produs bine targetat către nevoile consumatorilor, încercând să îi fidelizeze.

Alegerea unei pâini de calitate are beneficii semnificative în alimentația omului. Pâinea neagră și cea cu semințe conțin o cantitate mare de vitamine și fibre, motiv pentru care valoarea lor nutritivă este superioară celei a pâinii albe.

Produsele integrale sunt ideale pentru diabetici, chiar dacă au aproximativ 50% glucide.

Deși pâinea scumpă se vinde din ce în ce mai bine, se pare că românii nu sunt încă informați cu privire la existența pâinii ecologice. Pe lângă faptul că este cea mai sănătoasă de pe piață, aceasta este și mult mai ieftină decât pâinea "de fițe" din magazine.

Franzela albă nu va putea fi niciodată un produs sănătos, pentru că fibrele, vitaminele, mineralele și aminoacizii lipsesc aproape cu desăvârșire. Mai grav, descoperirile recente arată că pâinea alba este unul dintre factorii care contribuie la apariția cancerului tubului digestiv.

În anul 2009 fenomenul se va accelera iar în alegerea produselor consumatorii vor deveni mai pretențioși și mai critici. Elementele precum gustul, varietatea, beneficiile din punct de vedere al sănătății, alături de menținerea produsului proaspăt pentru o perioadă mai mare de timp, vor fi importante pentru consumator.

Capitolul1. Românii preferă pâinea ambalată

Vânzările la pâine ambalată sunt în creștere de la an la an. În primele nouă luni ale anului 2008, vânzările au fost mai mari cu aproximativ 20% față de aceeași perioadă a lui 2007.

Numeroși români cu venituri medii și mari preferă să dea bani mai mulți pe pâinea ambalată, care are un termen de valabilitate mai lung, motiv pentru care astăzi eticheta produselor de panificație conține informații precum denumirea produsului, gramajul, termenul de valabilitate, ingredientele, ora de ambalare și condițiile de păstrare

Totodata, ulrimii doi ani au fost marcati de cresterea cu 30% a consumului de produse speciale ambalate și feliate, produse fabricate din făina de secară, făina integrală, făina graham sau cu adaosuri de tărâțe, semințe, germeni de grâu etc. Se pare că pâinea graham, cea cu semințe, pâinea de secară și cea dietetică devansează în vânzari pâinea feliată clasică. Cei care se orientează către acest produs sunt clienți cu venituri medii înspre mari. Data fiind ponderea pâinii «speciale» în vânzările de pâine ambalată, putem spune că persoanele care cumpără aceste produse sunt orientate spre o alimentație sănătoasă.

Totodată conceptul de pâine ambalat i-a determinat pe consumatori să treacă de la achiziția zilnică la cea săptamânală. În plus, pâinea feliată este în avantajul celor pentru care timpul e pretios, copiilor care nu pot manevra un cuțit cu siguranță, celor care pregătesc masa, dar și celor care o debarasează, deoarece face mai puține firimituri. Faptul că e ambalată corespunzător face ca produsele să câștige încrederea clienților, oferindu-le un produs care e perceput ca fiind mai sigur. Contează și modul în care se fac cumpărăturile, daca pui toată marfa în coș alături de produsele care au trecut prin mai multe mâini.

Din alte perspective, ambalajul a fost folosit la început doar ca o necesitate, dar nu era personalizat printr-un brand dedicat. Apoi s-a descoperit potențialul acestei piețe și s-a investit în calitatea și imaginea comunicată prin ambalajul pâinii feliate. La Vel Pitar, elementele de comunicare ale brandu-lui sunt distincte, pornind de la culorile designului - fiecare sortiment are alta culoare. Cu campania de promovare a painii feliate firma a provocat panificația la comunicare, ridicând marketingul din această branșă la un nivel de neimaginat acum câțiva ani. Ambalajul reprezintă un mod de comunicare cu consumatorul, iar un design atrăgător și viu colorat determină de multe ori decizia de cumpărare.

Preview document

Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 1
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 2
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 3
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 4
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 5
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 6
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 7
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 8
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 9
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 10
Profilul Consumatorului de Pâine - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Profilul Consumatorului de Paine.doc

Alții au mai descărcat și

Piața mezelurilor în România

1.Mezelurile In acest capitol vor fi prezentate: scurt istoric al produselor;gama sortimentala existent pe piata. Un prim pas in abordarea...

Comportamentul consumatorului - procesul decizional de cumpărare a unui laptop

Capitolul I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Nevoia de cumpărare a unui laptop a apărut, în mod special, din nevoia de informare. Verificarea...

Studiu privind lansarea pe piața românească a cârnaților de pleșcoi

I) Prezentarea zonei Berca - Buzau 1) Areal geografic Asezata in partea centrala a judetului Buzau, la limita sudica a zonei subcarpatice, comuna...

Studiul comportamentului consumatorului - curs anul III

1. Elemente conceptuale privind comportamentul consumatorului Dupa parcurgerea acestui capitol va trebui sa cunoasteti: 1 Motivatiile dezvoltarii...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Analiză financiară - SC Pâinea SA

INTRODUCERE În întreaga lume o importanta din ce în ce mai mare o prezinta noile programe legate de afaceri, ceea ce presupune a organiza si a...

Strategii de produs - panificație

Panificația face parte din alimentația de zi cu zi a românului, fie că se consumă franzela simpla, feliata, pâine neagra, sau specialități din...

Studiul Acrilamidei în Produsele Alimentare

1.1.INTRODUCERE Acrilamida a fãcut parte din alimentaţia omului de mii de ani, de când oamenii au început sã-şi gãteascã alimentele. Tema propusă...

Plan de afaceri la fabrica de pâine - SC Dany Pan SRL

PLAN DE AFACERI LA S.C. DANY PAN S.R.L. 1. INTRODUCERE. S.C. DANY PAN S.R.L. Varfu Campului, infiintata in decembrie 2006 isi propune ca obiect...

Contabilitatea clienților

INTRODUCERE Contabilitatea tertilor asigura evidenta datoriilor si a creantelor unitatii patrimoniale, in relatiile acesteia cu : furnizorii,...

Proiecte de Marketing - Studiu de Caz VelPitar

I Prezentarea S.C. Vel Pitar S.A. Grupul Vel Pitar este liderul pietei românesti a produselor de panificatie si un jucator important în domeniul...

Studiul Posibilităților de Îmbunătățire a Modului de Consum al Pâinii

1. DESCRIEREA GENERALĂ A LANŢULUI DE PRODUCŢIE/CONSUM/END OF LIFE A PÂINII 1.1 Descrierea generală a pâinii În contextul integrării României în...

Regimul alimentar al unei persoane cu grupa sanguină 01

INTRODUCERE:• Grupa 01 semnifica "vechimea". Primii oameni erau vanatori iscusiti, deci carnea (proteinele) reprezentatau principala sursa de...

Ai nevoie de altceva?