Produsul Bancar-Element al Mixului Financiar-Bancar

Extras din referat Cum descarc?

Rezumatul referatului:
Produsul este considerat un element important al mixului de marketing caruia o institutie financiar-bancara ii acorda o larga importanta deoarece adeseori succesul si rentabilitatea dar si mentinerea unei banci pe piata depinde intr-o mare masura de gama de produse si servicii oferite dar si de valorificarea lor.Am analizat din acest punct de vedere oferta de produse si servicii bancare al Bancii Comerciale Romane,banca lider din Romania conform "topului celor mai mari banci din Romania"si am incercat sa pun in evidenta oferta de produse si servicii pentru fiecare segment de piata caruia i se adreseaza.
De asemenea am incercat sa compar si sa analizez oferta BCR cu cea a Bancii Romana de Dezvoltare in ceea ce priveste oferta de carduri co-branded,carduri realizate de banci in colaborare cu o companie dintr-o alta sfera de activitate.
Cuvinte cheie: Produs, Serviciu, Client, Institutie bancara,Piata
Introducere:
In literatura de specialitate mixul de marketing este cunoscut sub forma celor "4P" :produs, pret, promovare si plasare in lantul distributiei denumiti si submixuri specifice produselor si serviciilor. Pe masura ce s-a dezvoltat industria serviciilor,s-a constatat ca cele 4 elemente ale mixului sunt importante dar nu si suficiente iar ca rezultat s-a ajuns la completarea lui cu inca 3 elemente: personalul,procesele si premisele fizice.
Datorita fenomenului de dezvoltare continua a industriei serviciilor dar si a manifestarii unei concurente acerbe se observa la nivel international cat si la nivel national o expansiune si o diversificare permanenta a sectorului financiar-bancar. Astfel bancile sunt preocupate pentru a diversifica in permanent gama de servicii si produse pentru a-si satisface cererea clientilor sai dar si pentru a fi cu un pas inaintea concurentilor sai.
Pentru institutiile financiar bancare din Romania ultimele decenii au adus schimbari considerabile.In contextul in care piata financiar-bancara este una dinamica si cu o evolutie continua este important ca bancile sa-si comercializeze produsele si serviciile pentru continuitatea si dezvoltarea lor.Acest lucru este posibil numai daca clientii sunt convinsi asupra calitatii produselor.Unor banci le reuseste acest lucru prin oferirea de aceasi calitate atat a produsului promis cat si cel primit de catre client. 
In contextul crizei economice tot mai multe institutii financiare "si-au schimbat strategia de la atragerea de noi clienti la retentia celor existenti " Aceasta strategie a dus la analizarea si cunoasterea mai bine a nevoilor clientilor si imbunatatirea produselor si serviciilor oferite acestora intrucat "majoritatea de produse noi provin direct de la clienti" prin contactul lor cu personalul institutiilor bancare.
Trecerea in revista a literaturii de specialitate
Produsul este considerat de catre institutiile bancare elementul de baza al mixului de marketing prin intermediul caruia si celelalte elemente isi justifica existenta.De fapt,consider ca elementele mixului de marketing au valoare doar daca sunt privite in conexiune de aceea este important ca banca sa aiba in vedere ca toate componentele sa fie bine implementate. Totusi in sfera bancara adesea auzim vorbindu-se despre servicii financiar bancare si mai putin notiunea de produs,ba mai mult ,bancile isi prezinta oferta sub denumirea de "servicii si produse bancare". In marketingul clasic diferenta dintre produs si serviciu este redata de faptul ca "un produs este un obiect palpabil care poate fi oferit pietei pentru satisfacerea unei dorinte sau necesitati" (D.Lazar, "Marketing financir bancar" pg.5) pe cand un serviciul reprezinta o activitate prestata,un beneficiul intangibil. In domeniul bancar aceasta diferenta este mai putin evidenta de aici ar rezulta ca bancile ofera nu produse ci numai servicii.Astfel pentru a fi percepute de client ,institutiile financiar-bancare ataseaza serviciilor si anumite laturi de tangibilitate. De exemplu,majoritatea din noi au deschis un cont curent la o banca,serviciul nostru in acest caz ar fi deschiderea unui cont curent caruia banca ii ataseaza un produs tangibil cum ar fi cardul de debit.
"In cadrul serviciilor financiar-bancare, un produs poate fi definit ca un grup de servicii,cu reguli si condiitii stabilite pe care un client le poate obtine si folosi in orice moment." Astfel este important de retinut ca institutiile bancare vorbesc de servicii bancare iar calitatea de produs este data numai in scopuri de marketing.
In ultima perioada marketingul serviciilor financiar-bancare a devenit un domeniu important in care tratarea serviciilor ar trebui sa fie diferita de cea a produselor cel putin prin luarea in considerare a trasaturilor serviciilor prin care se diferentiaza de produse si anume: intangibilitate,inseparabilitate, perisabilitate, varietate si gradul inalt de copiere.
Prima caracteristica a serviciilor,intangibilitatea,este data de faptul ca serviciile nu pot fi percepute ca obiecte tangibile,beneficiile sau nemultumirea fata de ele se resimte numai in urma folosirii lor. De exemplu:prin contractarea unui imprumut bancar noi percepem beneficiul serviciului pus la dispozitie de banca prin intermediul cardului de credit oferit,prin plata cu acest card la comercianti sau retragere de numerar de la ATM-uri sau prin oferirea de puncte bonus si reduceri cum ar fi cardul Wizz BCR. Clientul atunci cand procura anumite servicii bancare "are nevoie de incredere si siguranta in cel care asigura serviciul sau in persoana care furnizeaza consultanta financiara." In vederea inlaturarii neajunsului de intangibilitate a serviciilor, institutiile financiar-bancare se axeaza mai mult pe scoaterea in evidenta a beneficilor decat pe insusirile tehnice ale acestora dar si pe tangibilizarea ofertei cum ar fi atasarea la servicii de produse care pot fi percepute,atinse de clienti.
"Inseparabilitatea reprezinta o caracteristica distincta a serviciilor care reflecta interdependenta dintre furnizorul serviciilor,clientul direct implicat in prestarea serviciilor si ceilalti clienti care participa la experienta serviciilor." Aceasta caracteristica a serviciilor presupune faptul ca atunci cand avem nevoie de beneficierea unui serviciu bancar trebuie sa intram in contact direct cu institutia bancara.Astfel personalul bancii are un rol important in derularea acestui proces prin implicarea directa acordarii serviciilor si convingerii clientului asupra beneficiilor primite in urma consumarii lor. Avand in vedere dezvoltarea tehnologiei dar si a faptului ca nu toti detinem timp pentru intrarea in contact direct cu angajatii bancii,in ultima perioada sau introdus sisteme electronice care faciliteaza unele operatiuni derulate de clienti si ne economiseste din timp oferindu-ne posibilitatea de a avea acces la serviciile bancare si in afara programului de lucru a bancii.De exemplu:ATM-urile pentru retragerea de numerar,Masinele Multifunctionale care permit plata facturilor cum ar fi cele de la Vodafone, Avon la MFM din cadrul BCR, alimentarea directa la masina a contului curent,operatiuni de schimb valutar in afara programului de lucru la ASV-uri,dar si desfasurarea de operatiuni prin intermediului internet banking.


Fisiere in arhiva (1):

  • Produsul Bancar-Element al Mixului Financiar-Bancar.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești.
După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare.
Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!