Produsul

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 4 în total
Cuvinte : 1266
Mărime: 27.38KB (arhivat)
Publicat de: Vasile Negru
Puncte necesare: 0
Facultatea de Marketing
Academia de Studii Economice, Bucuresti

Extras din referat

”Mulți oameni cred că un produs este o ofertă concretă și materială, dar un produs poate fi mai mult decât atât. Un produs este orice lucru care poate fi oferit pe o piață pentru a satisface o dorință sau o nevoie. Produsele care se oferă pe o piață sunt: bunuri fizice, servicii,experiențe, evenimente, persoane, locuri, proprietăți, organizații, informații și idei.” (Kotler și Armstrong,2008,p.540). Așadar,Kotler și Armstrong demontează ideea pe care oamenii o au în general atunci când aud termenul de ”produs”, acesta fiind un concept mult mai complex, definit de către specialiștii în economie în mai multe moduri, în funcție de viziunea fiecăruia asupra acestui concept ce ”este un element esențial din oferta de piață”(Kotler și Armstrong, 2008, p.540), deci baza economiei.

Balaure(2003,p.338) îl citează pe Stanton(1971,p.192), definind produsul ca fiind o sumă de atribute și caracteristici tangibile fizice si chimice,reunite într-o formă identificabilă.Conform lui Balaure(2003,p.338), produsul trebuie considerat, în prezent, într-o concepție de sistem, ce înglobează alături de substanța materială a bunului, întreaga ambianță ce-l înconjoară, formată dintr-o paletă largă de elemente acorporale.

Gherasim și Gherasim(2009,p.173) îi citează pe Dubois și Jolibert, spunând că în marketing, produsul este definit fie ca o expresie fizică a răspunsului întreprinderii la cerere, fie, citându-i pe Kotler și Dubois, tot ceea ce poate fi oferit pe piață într-un mod care poate să fie remarcat, achiziționat și consumat în vederea satisfacerii unei nevoi. Marketingul privește produsul din cel puțin cinci puncte de vedere (sau de la cinci niveluri), fiecare scoțând în evidență diferite aspecte. Așadar,acestea sunt: primul nivel, sau cel de bază, în cadrul acestuia, produsul apare ca răspuns la întrebarea Ce cumpără consumatorul?, prin produs înțelegându-se ceea ce oferă acesta. Produsul așteptat este cel de al doilea nivel, fiind definit prin toate caracteristicile pe care cumpărătorii se așteaptă ca el să le posede.La al treilea nivel se află produsul propriu-zis sau generic, cu toate caracteristicile pe care le posedă efectiv, pe seama cărora oricine îl poate deosebi de altele.Produsul global, denumit și megaprodus, este produsul privit prin prisma a tot ceea ce firma oferă clientului în vederea satisfacerii nevoilor sale. La al cincilea nivel se află produsul potential, definit,în plus față de nivelul anterior și prin toate îmbunătățirile și transformările imaginabile pe care le poate înregistra în viitor. (Gherasim și Gherasim,2009,p.174)

După cum Stanciu(1999,p.131) spunea, fiecare nouă caracteristică adăugată unui produs înseamnă un avantaj competitiv.De aceea marketingul este preocupat de legarea caracteristicilor produsului,de percepțiile,atitudinile si comportamentul cosumatorului.

Kotler și Armstrong(2008,pp.542-545), clasifică produsele pe baza unor caracteristici precum:durabilitate(rezistență),tangibilitate(corporalitate) și mod de utilizare(pentru consum sau uz individual).În funcție de aceste caracteristici, produsele se clasifica mai apoi în grupe.

Bibliografie

1. Gherasim,T și Gherasim,A.(2009)Marketingul într-o abordare critică, Bacău:Editura Universității ”G.Bacovia”.

2. Kotler,P. și Armstrong,G.(2008) Principiile Marketingului (ediția a IV-a), Editura Teora.

3. Pînzaru,F.(2009)Manual de marketing:Principii clasice și practice actuale eficiente, București:Editura C.H.Beck.

4. Stanciu,S.(1999) Bazele generale ale marketingului, Bucuresti:Editura Universității din București.

5. Virgil,B.(coordonator)(2003)Marketing,ediția a doua adăugită și revizuită, București:Editura Uranus.

Preview document

Produsul - Pagina 1
Produsul - Pagina 2
Produsul - Pagina 3
Produsul - Pagina 4

Conținut arhivă zip

  • Produsul.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza de marketing a unei instituții publice

1. Consideraţii teoretice 1.1 Conceptul de marketing în administraţia publică O definiţie a marketingului a fost dată de Philip Kotler în...

Influența factorilor micromediului asupra actvității firmei

CAPITOLUL 1. IMPLICAREA FACTORILOR DE MEDIU ÎN ACTIVITATEA ÎNTREPRINDERII Ca agent economic firma îsi organizeaza si desfasoara activitatea sub...

Politică de comunicare de marketing

I) În mod inevitabil fiecare firmă trebuie să desfășoare activități de comunicare de marketing .Acțiunile promoționale de orice natură au...

Prețul

1.Definirea noțiunii de preț Prețul este expresia bănească a valorii mărfii și exprimă cantitatea de monedă ce trebuie plătită pentru...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Analiza de Produs

a.Modelare 3D/2D a reperului R1 Modelarea este executata cu ajutorul proiectarii asistate de calculator folosind programul AUTOCAD® de la...

Studiu de piață - preț, produs, distribuție

I.CONSUMUL, CEREREA SI COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI Activitatea de marketing are drept cadru principal de referinta piata. Aici se finalizeaza...

Introducerea unui nou produs pe piață

Rezumat introductiv Scurt istoric Pentru a vorbi despre beţele de schi, in introducere amintim câteva informaţii istorice despre sportul de...

Analiza elementelor componente ale produsului hotelier

INTRODUCERE Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat de...

Promovarea Produsului Nuga

Mixul de marketing pentru produsul HappyVit, nuga cu fructe exotice 1.Rezumat introductiv Piaţa ţintă a firmei HalviTop, firmă producătoare de...

Analiza pieței produsului gumă de mestecat

1.Produsul a. Scurt istoric al produsului Plăcerea mestecatului are o istorie veche: atunci când au dezgropat obiecte preistorice, arheologii au...

Evaluarea calității produsului bere

Introducere Scopul acestei lucrări este de a evalua calităţile produsului bere , un produs care face parte din categoria băuturilor alcoolice....

Studiu de analiza valorii asupra produsului cărucior de scule

Introducere Analiza valorii este o metodă care urmărește ca funcțiile produsului studiat: - Să satisfacă în condiții de calitate necesitățile...

Ai nevoie de altceva?