Produsul

Extras din referat Cum descarc?

"Multi oameni cred ca un produs este o oferta concreta si materiala, dar un produs poate fi mai mult decat atat. Un produs este orice lucru care poate fi oferit pe o piata pentru a satisface o dorinta sau o nevoie. Produsele care se ofera pe o piata sunt: bunuri fizice, servicii,experiente, evenimente, persoane, locuri, proprietati, organizatii, informatii si idei." (Kotler si Armstrong,2008,p.540). Asadar,Kotler si Armstrong demonteaza ideea pe care oamenii o au in general atunci cand aud termenul de "produs", acesta fiind un concept mult mai complex, definit de catre specialistii in economie in mai multe moduri, in functie de viziunea fiecaruia asupra acestui concept ce "este un element esential din oferta de piata"(Kotler si Armstrong, 2008, p.540), deci baza economiei.
Balaure(2003,p.338) il citeaza pe Stanton(1971,p.192), definind produsul ca fiind o suma de atribute si caracteristici tangibile fizice si chimice,reunite intr-o forma identificabila.Conform lui Balaure(2003,p.338), produsul trebuie considerat, in prezent, intr-o conceptie de sistem, ce inglobeaza alaturi de substanta materiala a bunului, intreaga ambianta ce-l inconjoara, formata dintr-o paleta larga de elemente acorporale.
Gherasim si Gherasim(2009,p.173) ii citeaza pe Dubois si Jolibert, spunand ca in marketing, produsul este definit fie ca o expresie fizica a raspunsului intreprinderii la cerere, fie, citandu-i pe Kotler si Dubois, tot ceea ce poate fi oferit pe piata intr-un mod care poate sa fie remarcat, achizitionat si consumat in vederea satisfacerii unei nevoi. Marketingul priveste produsul din cel putin cinci puncte de vedere (sau de la cinci niveluri), fiecare scotand in evidenta diferite aspecte. Asadar,acestea sunt: primul nivel, sau cel de baza, in cadrul acestuia, produsul apare ca raspuns la intrebarea Ce cumpara consumatorul?, prin produs intelegandu-se ceea ce ofera acesta. Produsul asteptat este cel de al doilea nivel, fiind definit prin toate caracteristicile pe care cumparatorii se asteapta ca el sa le posede.La al treilea nivel se afla produsul propriu-zis sau generic, cu toate caracteristicile pe care le poseda efectiv, pe seama carora oricine il poate deosebi de altele.Produsul global, denumit si megaprodus, este produsul privit prin prisma a tot ceea ce firma ofera clientului in vederea satisfacerii nevoilor sale. La al cincilea nivel se afla produsul potential, definit,in plus fata de nivelul anterior si prin toate imbunatatirile si transformarile imaginabile pe care le poate inregistra in viitor. (Gherasim si Gherasim,2009,p.174)
Dupa cum Stanciu(1999,p.131) spunea, fiecare noua caracteristica adaugata unui produs inseamna un avantaj competitiv.De aceea marketingul este preocupat de legarea caracteristicilor produsului,de perceptiile,atitudinile si comportamentul cosumatorului.
Kotler si Armstrong(2008,pp.542-545), clasifica produsele pe baza unor caracteristici precum:durabilitate(rezistenta),tangibilitate(corporalitate) si mod de utilizare(pentru consum sau uz individual).In functie de aceste caracteristici, produsele se clasifica mai apoi in grupe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Produsul.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Gherasim,T si Gherasim,A.(2009)Marketingul intr-o abordare critica, Bacau:Editura Universitatii "G.Bacovia".
2. Kotler,P. si Armstrong,G.(2008) Principiile Marketingului (editia a IV-a), Editura Teora.
3. Pinzaru,F.(2009)Manual de marketing:Principii clasice si practice actuale eficiente, Bucuresti:Editura C.H.Beck.
4. Stanciu,S.(1999) Bazele generale ale marketingului, Bucuresti:Editura Universitatii din Bucuresti.
5. Virgil,B.(coordonator)(2003)Marketing,editia a doua adaugita si revizuita, Bucuresti:Editura Uranus.


Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!