Extras din referat
Acest studiu a pornit de la ideea ca doar simpla apartenenta a unui produs alimentar la
una din categoriile “produse romanesti” SAU “produse straine” (chiar daca aceasta
apartenenta poate fi chiar una perceptuala si nu una reala), atrage dupa sine o serie de:
puncte tari
puncte slabe
valori
Toate acestea se regasesc in motivatiile de cumparare si consum ale uneia
sau ale alteia dintre cele doua categorii de produse.
In vederea explorarii acestor aspecte (atat la nivel rational cat si la nivel emotional) s-au
realizat focus grupuri, iar categoriile de informatii relevate au fost “verificate” pe un
esantion de 1070 de persoane din mediul urban (29 de localitati, 19 judete + Bucuresti),
cu varsta cuprinsa intre 18-55 de ani, stratificat in functie de gen, varsta si regiunea
georgrafica, esantion reprezentativ la nivel national si cu o eroare de ±3 %.
3 din 4 persoane intervievate au declarat ca majoritatea produselor alimentare pe care le cumpara si le consuma sunt romanesti.
Segmentarea in functie de regiunea de rezidenta a relevat ca intre categoriile de respondenti exista diferente semnificative statistic, astfel peste 30% dintre bucuresteni si dobrogeni au mentionat ca majoritatea produselor alimentare pe care le cumpara si le consuma sunt straine, in timp ce ponderea respondentilor din celelalte regiuni care cumpara si consuma produse straine scade sub 19%.
31,5% dintre respondentii care au raspuns la acest item (n.n. 1067) au mentionat ca principalul motiv pentru care consuma produse romanesti il reprezinta pretul convenabil pentru calitatea oferita.
Testele de semnificatie au relevat ca intre categoriile de respondenti grupate in functie de regiunea de rezidenta exista diferente semnificative statistic. Astfel, respondentii din Crisana Maramures si Moldova au acordat o importanta mai mare aspectului - au un pret convenabil pentru calitatea oferita comparativ cu bucurestenii care au acordat o importanta mai mare aspectului - calitatea este in crestere in ultima perioada.
Conținut arhivă zip
- Produse Alimentare Romanesti versus Produse Alimentare Straine.ppt