Procnoza de viață a produsului

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Determinarea cu ajutorul unui proces Markov a unei prognoze privind viata produselor si a riscului in prognoza.

Considerente teoretice

In activitatea de marketing apar o mare varietate de probleme care nu mai pot fi rezolvate cu metodele si mijloacele obisnuite. Dinamica pietei presupune stabilirea unor modele matematice care permit luarea de decizii optime in concordanta cu etapa in care se afla produsul.

Stabilirea pozitiei pe piata la un moment dat a unei marci se poate face tinand seama de diferiti indici economici. Probleme apar atunci cand este necesar sa se determine pozitia marcii pe piata intr-o perioada de timp urmatoare. Din acest motiv sunt necesare evaluari stiintifice a schimbarilor posibile si analiza schimbarilor posibile plecand de la fluctuatiile trecute si prezente.

Procesele Markov dau posibilitatea determinarii evolutiei in timp pe piata a produselor. Procesele Markov se aplica atunci cand "probabilitatea de realizare a unui eveniment, in secvente succesive, depinde numai de starea sistemului din faza precedenta si nu de modul in care acesta a aparut". Evolutiile oricarui sistem sunt privite ca procese aleatorii ce pot fi descrise in termeni de probabilitate. Starea actuala a sistemului este obtinuta ca o evolutie din trecut.

Pentru aplicare metodologiei unui proces Markov, trebuie mai intai stabilita situatia actuala. Probabilitatea unui sistem la momentul t depinde de starea sa la momentul (t - 1). Daca se observa un numar de clienti, intr-o anumita perioada de timp atunci, se poate construi un vector capabil sa defineasca distributia clientilor intre diferite stari.

In etapa urmatoare se elaboreaza o matrice stochastica a probabilitatilor de trecere care va tine seama de comportamentul consumatorilor fata de produsele aflate in studiu. Se poate stabili ca preferintele consumatorilor pentru un anumit produs se modifica in functie de un model relativ stabil pentru o anumita perioada de timp.

Analiza vietii unui produs se poate face utilizand un grafic care are in coordonate timpul si nivelul vanzarilor. In marea majoritate a cazurilor, ciclul de viata a produsului are graficul in forma literei S si cuprinde patru parti sau etape: introducere, crestere, maturitate si declin. Stabilirea inceputului si sfarsitului fiecarei etape este oarecum arbitrara. In general, demarcarea etapelor se face in punctele in care cresterea sau scaderea vanzarilor este mai pronuntata si observata pe o perioada mai mare de timp.

Pe baza analizei vietii unui produs se poate face planificarea tinand seama de masura in care aceasta corespunde evolutiei anterioare a produsului in domeniul respectiv.

In cazul in care actiunea factorilor perturbatori s-a stabilizat, probabilitatea de aparitie a starii naturii c1, c2 si c3 se determina prin rezolvarea sistemului dat de relatia (1).

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Procnoza de Viata a Produsului.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
1 568 cuvinte
Nr caractere:
8 702 caractere
Marime:
34.13KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, vanzari, oferte
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!