Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 837
Mărime: 36.83KB (arhivat)
Publicat de: Moise Moraru
Puncte necesare: 5
Academia de Studii Economice Facultatea de Marketing

Extras din referat

1. Aparitia si identificarea nevoii

In cazul meu aparitia nevoii s-a petrecut vara trecuta, in momentul in care am decis ca imi trebuie un aparat foto digital. Nevoia de a achizitiona un astfel de produs a aparut in momentul in care am ajuns acasa din vacanta petrecuta la mare si am realizat ca fotografiile facute nu erau foarte reusite. In momentul acela nu detineam un aparat foto digital, ci doar o camera foto neprofesionala. Pur si simplu am simtit nevoia de a cumpara un produs profesionist. Numai gandul ca pot surprinde orice moment important din viata mea sau orice peisaj cu o claritata si calitate superioare, mi-au facut mai puternica decizia luata.

Conform piramidei lui Maslow, nevoia mea de achizitionare a aparatului foto intra in categoria nevoilor de autorespect, stima si statut, deoarece a aparut datorita progresului tehnologic.

2. Cautarea de informarii si identificarea alternativelor

Avand in vedere ca produsul dorit este aparat foto digital, are o valoare relativ mare si o frecventa mai redusa de cumparare, informatia cautata a trebuit sa aiba un volum mare, iar sursele de informare sa fie destul de variate.

Desi am auzit din mai multe surse ca aparatele HP sunt de buna calitate , nu am renuntat sa adun informatii despre alte marci.

Informatiile dobandite in mod pasiv sunt reprezentate de contactele cu mass – media, interactiunile cu prietenii, ajungand astfel sa iau cunostinta de anumite informatii fara sa fi urmarit acest obiectiv in mod deosebit. Înainte de a avea intenţia de a-mi cumpăra un aparat foto, o prietenă şi-a cumpărat un astfel de produs marca Cannon, de care îmi spunea că este foarte mulţumită, informaţie pe care am reţinut-o fără să îmi propun acest lucru. De asemenea, o colegă, ce a avut o camera digitala marca Sony, a fost nemulţumită şi nu a fost singura persoană de la care am auzit această părere, fapt pe care mi l-am amintit în momentul în care am luat decizia de a îmi cumpăra un aparatul foto.

Referitor la sursele cautarii externe, experienta de consum dobandita prin utilizarea vechii camerei foto, a dus la conturarea unor competente sporite in ceea ce priveste diferitele caracteristici de baza ale unui aparat foto in general.

Referitor la sursele cautarii externe, experienta de consum dobandita prin utilizarea vechiului aparat foto – a dus la conturarea unor competente sporite in ceea ce priveste diferitele caracteristici de baza ale unui aparat foto in general.

Din propria experienta, stiu că este foarte important să cumperi produsele de folosinţă îndelungată de la reprezentanţele mărcilor respective, deoarece sunt mai bine informaţi în ceea ce priveşte produsele pe care le comercializează şi în acelaşi timp îţi oferă o încredere mai mare cu privire la originalitatea produselor.

Preview document

Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto - Pagina 1
Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto - Pagina 2
Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto - Pagina 3
Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto - Pagina 4
Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto - Pagina 5
Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Procesul Decizional de Cumparare al Unui Aparat Foto.doc

Alții au mai descărcat și

Plan Strategic de Dezvoltare al Companiei Mod Cons SRL

Introducere Economia statelor dezvoltate a demonstrat ca firmele reprezinta motorul progresului sunt acele elemente ale economiei care asigura tot...

Aparate foto digitale - Canon

Fotografia alb-negru Cele 3 fenomene necesare obtinerii imaginilor fotografice sunt cunoscute de mult timp. De la Aristotel s-au stiut mai multe...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Procesul decizional de cumpărare a unui aparat foto digital

CAPITOLUL I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Conform piramidei lui Maslow, nevoia de a achiziţiona un aparat foto aparţine categoriei nevoilor...

Procesul decizional de cumpărare a unui produs

In cazul comportamentului de cumparare, consumatorul trece printr-un proces de luare a deciziei structurat pe urmatoarele 5 etape: identificarea...

Procesul decizional de cumpărare al unui aparat foto digital

1. Aparitia nevoii nesatisfacute Nevoia de a achizitiona un aparat foto digital a aparut in momentul in care cel vechi s-a stricat (era un aparat...

Procesul decizional de cumpărare - aparate foto

Capitolul I 1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Datorita faptului ca am un aparat de fotografiat de foarte mult timp,acesta pe langa faptul ca nu...

Procesul Decizional de Cumpărare al Unui Aparat Foto Digital

CAPITOLUL I 1.Apariţia nevoii nesatisfăcute Ceea ce m-a determinat să-mi aleg un aparat foto digital este din cauza unei nevoi sociale,aceea că...

Procesul Decizional de Cumpărare al unui Telefon Mobil

1. Identificarea problemei sau a nevoii Nevoia de cumpărare a unui telefon mobil mai performant a apărut ca urmare a uzurii morale a vechiului...

Procesul decizional de cumpărare pentru cameră foto digitală

PROCESUL DECIZIONAL DE CUMPĂRARE -APARAT FOTO SEMI-PROFESIONAL- CAPITOLUL I 1.1. Apariţia nevoii nesatisfăcute Fotograful este omul care...

Aparate foto digitale - Canon

Fotografia alb-negru Cele 3 fenomene necesare obtinerii imaginilor fotografice sunt cunoscute de mult timp. De la Aristotel s-au stiut mai multe...

Ai nevoie de altceva?