Extras din referat
1. Aparitia si identificarea nevoii
In cazul meu aparitia nevoii s-a petrecut vara trecuta, in momentul in care am decis ca imi trebuie un aparat foto digital. Nevoia de a achizitiona un astfel de produs a aparut in momentul in care am ajuns acasa din vacanta petrecuta la mare si am realizat ca fotografiile facute nu erau foarte reusite. In momentul acela nu detineam un aparat foto digital, ci doar o camera foto neprofesionala. Pur si simplu am simtit nevoia de a cumpara un produs profesionist. Numai gandul ca pot surprinde orice moment important din viata mea sau orice peisaj cu o claritata si calitate superioare, mi-au facut mai puternica decizia luata.
Conform piramidei lui Maslow, nevoia mea de achizitionare a aparatului foto intra in categoria nevoilor de autorespect, stima si statut, deoarece a aparut datorita progresului tehnologic.
2. Cautarea de informarii si identificarea alternativelor
Avand in vedere ca produsul dorit este aparat foto digital, are o valoare relativ mare si o frecventa mai redusa de cumparare, informatia cautata a trebuit sa aiba un volum mare, iar sursele de informare sa fie destul de variate.
Desi am auzit din mai multe surse ca aparatele HP sunt de buna calitate , nu am renuntat sa adun informatii despre alte marci.
Informatiile dobandite in mod pasiv sunt reprezentate de contactele cu mass – media, interactiunile cu prietenii, ajungand astfel sa iau cunostinta de anumite informatii fara sa fi urmarit acest obiectiv in mod deosebit. Înainte de a avea intenţia de a-mi cumpăra un aparat foto, o prietenă şi-a cumpărat un astfel de produs marca Cannon, de care îmi spunea că este foarte mulţumită, informaţie pe care am reţinut-o fără să îmi propun acest lucru. De asemenea, o colegă, ce a avut o camera digitala marca Sony, a fost nemulţumită şi nu a fost singura persoană de la care am auzit această părere, fapt pe care mi l-am amintit în momentul în care am luat decizia de a îmi cumpăra un aparatul foto.
Referitor la sursele cautarii externe, experienta de consum dobandita prin utilizarea vechii camerei foto, a dus la conturarea unor competente sporite in ceea ce priveste diferitele caracteristici de baza ale unui aparat foto in general.
Referitor la sursele cautarii externe, experienta de consum dobandita prin utilizarea vechiului aparat foto – a dus la conturarea unor competente sporite in ceea ce priveste diferitele caracteristici de baza ale unui aparat foto in general.
Din propria experienta, stiu că este foarte important să cumperi produsele de folosinţă îndelungată de la reprezentanţele mărcilor respective, deoarece sunt mai bine informaţi în ceea ce priveşte produsele pe care le comercializează şi în acelaşi timp îţi oferă o încredere mai mare cu privire la originalitatea produselor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Procesul Decizional de Cumparare al Unui Aparat Foto.doc