CAPITOLUL I 1. Aparitia nevoii nesatisfacute Nevoia de a achizitiona un telefon mobil a aparut in momentul in care am ajuns sa fiu nemultumita de dotarile si functiile telefonului pe care il detineam la momentul respective. Vroiam sa-mi fac abonament intrucat aveam mai multe avantaje. Deoarece ofertele erau tentante, m-am hotarat sa-mi achizitionez un telefon mobil cu abonament Cosmote. Stimulii care au generat aparitia acestei nevoi au fost: obtinerea unor informatii privitoare la produse si servicii noi lansate pe piata. In cazul meu, am vazut la TV reclamele cu noile telefoane mobile la un pret accesibil daca erau achizitionate cu abonament Cosmote. 2. Cautarea de informatii si identificarea alternativelor Aparitia unei nevoi nesatisfacute este urmata in mod firesc de cautare a unor alternative de a o satisface si implicit a unor informatii. - Cautarea interna activa Inotdeauna am fost informata din reviste, dupa internet, afise publicitare si reclame TV de noutatile dupa piata in ceea ce priveste telefoanele mobile dar si de noile oferte de abonamente Cosmote. Nu intentionam sa-mi schimb telefonul dar aceste informatii mi-au fost utile in momentul in care am luat decizia de a-mi achizitiona un telefon cu abonament Cosmote. - Cautarea interna pasiva Aceasta s-a bazat pe informatiile retinute intamplator din discutiile cu alte personae despre telefoanele mobile, inainte de a-mi propune schimbarea vechiului telefon mobil. Un exemplu ar putea fi faptul ca, o colega s-a aratat foarte multumita dupa ce si-a cumparat un telefon mobil marca LG, fiind incantata atat de performanta acestuia cat si de aspect. - Cautarea externa Aceasta consta in obtinerea de informatii din diferite surse: -surse personale: pentru a afla cat mai multe informatii, am cerut parerea unor prieteni si colegi, stiind ca acestia detin mai multe cunostinte decat mine in ceea ce priveste telefoanele mobile; sfaturile lor au cantarit cel mai mult in alegerea modelului final. - experienta personala: Cum telefonul mobil este un bun de consum indelungat, m-am gandit ca este foarte important sa apelez la o companie care ofera certificate de garantie si service. Am preferat ca aceasta garantie sa fie cat mai mare in caz ca voi avea probleme cu telefonul. Mai este important si ca angajatii din magazinele de profil sa fie bine informatii pentru a putea imbunatatii cunostintele despre produsul pe care voi alege sa-l cumpar. - surse de marketing: am intrat pe site-ul companiei LG pentru a vedea gama de produse, pentru a viziona produsele noi aparute si pentru a afla cat mai multe informatii.De asemenea am intrat si pe site-ul celor de la cosmote pentru a afla cat mai multe informatii despre noile oferte si despre extraoptiuni. De asemenea, am vizitat si magazinul Germanos pentru a vedea produsele disponibile si totodata pentru a afla ofertele de la abonamentele Cosmote. - alte surse: am mai aflat informatii despre telefoanele mobile si abonamentele cosmote si din brosurile pe care le-am primit gratuit vizitand magazinul Germanos, dar si din diverse reviste. 3. Evaluarea mentala a alternativelor Aceasta faza a procesului decizional de cumparare se bazeaza pe luarea deciziei de cumparare. - Identificarea criteriilor utilizate pentru evaluarea si compararea alternativelor Atributele pe care le-am luat in considerare, nu neaparat in ordinea de mai jos au fost: - memorie - design - durata in convorbire - camera foto - pret LG KF600 PRET: 350 RON General 2G GSM 900 / 1800 / 1900 Marime Dimensiuni 101.2 x 50.7 x 14.1 mm Greutate 107 g Display Tip TFT, 256K colors Marime 240 x 320 pixels, 2.0 inches - Touch-sensitive lower display 256K colors TFT, 176 x 240 pixels, 1.49 inches Rington Tip Polifonic, MP3 Vibratii Da Memorie Contacte 1000, Photocall Registru apel 50 apelate, receptionate, pierdute Slot card microSD (TransFlash) - 25 MB memorie partajata Data GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps HSCSD Nu EDGE Class 10, 236.8 kbps 3G Nu WLAN Nu Bluetooth Da, v2.0 Port infrarosu Nu USB Da, v2.0 Dotari Mesagerie SMS, MMS, Email Browser WAP 2.0/xHTML Jocuri Da Camera 3.15 MP, 2048x1536 pixels, autofocus, LED flash Video - Java MIDP 2.0 - Radio - InteractPad - Dynamic themes - Scroll & Sweeping control - Document viewer (Word, Excel, PowerPoint, PDF) - MP3/WMA/AAC/AAC+ player - Office document viewer - T9 - Organizer - Voice memo Baterie Baterie standard, Li-Ion 800 mAh Stand-by Pana la 480 h Vorbire Pana la 4 h
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).