Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului

Referat
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 15 în total
Cuvinte : 3848
Mărime: 43.13KB (arhivat)
Publicat de: Fabian Croitoru
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Dorina Tanasescu
Universitatea “Valahia” din Târgoviste Facultatea de Stiinte Economice

Cuprins

  1. Capitolul 1
  2. Comportamentul consumatorului pag. 2
  3. Capitolul 2
  4. Decizia de a cumpara a consumatorului pag. 4
  5. Capitolul 3
  6. Tipuri de decizii. Categorii de cumparaturi pag. 10
  7. Capitolul 4
  8. Studiu de caz: Conceptul Shopper Marketing pag. 12
  9. Bibliografie pag. 14

Extras din referat

Capitolul 1

Comportamentul consumatorului

Putem defini comportamentul consumatorului ca fiind „un sistem de activitati si procese decizionale implicate în alegerea, procurarea si utilizarea produselor sau serviciilor.”

Într-o abordare specifica, comportamentul consumatorului poate fi definit ca „un concept prin excelenta multidimensional, ca rezultanta specifica a unui sistem de relatii dinamice dintre procesele de perceptie, informatie, atitudine, motivatie si manisfestare efectiva, ce caracterizeaza integrarea individului sau a grupului în spatiul descris din ansamblul bunurilor de consum si serviciile existente în societate la un moment dat, prin acte decizionale individual sau de grup privitoare la acestea.”

Se sugereaza uneori ca acest comportament al consumatorului este doar în interesul marketerilor, deoarece ei doresc sa îl influenteze si sa în schimbe. O asemenea afirmatie mareste invariabil controversa în ceea ce priveste întrebarea daca marketingul este o profesie etica. Intuitiv, este gresit ca orice organizatie sa manipuleze comportamentul oamenilor.

Marketingul poate promova un produs sau un serviciu, dar numai daca oamenii vizati percep acel produs sau serviciu ca fiind relevant pentru nevoile lor, atunci când ei nu l-au încercat niciodata. În plus, ei vor mai încerca a doua oara produsul sau serviciul doar daca prima încercare a fost pozitiva.

Scopul studierii comportamentului cumparatorului este de a preîntâmpina mai bine cerintele consumatorilor. Numai procedând astfel, marketingul întreprinderii va fi continuu si consecvent în întâmpinarea propriilor nevoi.

Întotdeauna aprecierea utilitatii unui produs are un caracter strict subiectiv si individual si depinde de o multitudine de factori de natura complexa care exprima obiceiurile, gusturile si preferintele fiecaruia. Fata de produse sau servicii, consumatorul poate adopta urmatoarele stari comportamentale:

- nemultumit, fiind mereu în cautare de noi produse;

- instabil, fiind într-o permanenta schimbare a furnizorilor;

- exigent, fiind posesorul unei capacitati ridicate de evaluare a produselor;

- curios, chiar si atunci când nu are intentia de a cumpara;

- deschis colaborarii, dornic de a se implica în actul vâzarii-cumpararii;

- introvertit si retinut în aprecieri, uneori având dorinte pe care nu si le poate exprima.

Cercetarile recente arata ca multi cumparatori tsi schimba preferintele pentru anumite produse si din cauza calitatii lor scazute, datorita pretului sau din alte motive. De regula, consumatorul este dispus sa plateasca în plus pentru a beneficia de o calitate buna.

Legat tot de clarificarea notiunii de comportament al consumatorului, trebuie delimitate notiunile de cumparator si consumator Astfel:

ü exista situatii când cele doua ipostaze se suprapun: uneori, cumparatorul devine consumator imediat, alteori consumul se realizeaza pe termen lung si chiar împreuna cu alte persoane (bunurile de uz îndelungat);

ü exista, de asemenea, situatii când cele doua ipostaze nu se suprapun: cumpara, dar nu consuma (de exemplu, un comerciant cu amanuntul), sau consuma, dar nu face cumpararea.

Pornind de la aceasta delimitare, exista comportament de cumparare si comportament de consum.

Preview document

Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 1
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 2
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 3
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 4
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 5
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 6
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 7
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 8
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 9
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 10
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 11
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 12
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 13
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 14
Procesul deciziei de a cumpăra a consumatorului - Pagina 15

Conținut arhivă zip

  • Procesul Deciziei de a Cumpara a Consumatorului.doc

Alții au mai descărcat și

Protecția consumatorului în România

Capitolul I. Protectia consumatorilor în România 1.1. Introducere In piata Unica Europeana, controlul calitatii se bazeaza pe principiul...

Comportamentul consumatorilor de cafea - procesul decizional de cumpărare

Comportamentul consumatorilor in materie de cafea Scopul cercetarii: Din dorinta de a intelege comportametul consumatorilor in ceea ce priveste...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Aplicarea Strategiilor Adecvate Mediului Concurențial - Promovarea

ARGUMENT Promovarea include întreaga reclama şi eforturile de vănzare din planul de marketing. Însă alegera diferitelor instrumente de formare...

Proiect practică - Holdmann Group SRL

I.1.Prezentarea generală a firmei HOLDMANN GROUP se încadrează in tipul de societate cu răspundere limitata si are drept obiect de activitate...

Comportamentul consumatorului - Intel project

1. Scurta prezentare a firmei si produsului Proiectul de fata încearca sa realizeze comportamentul consumatorului în cazul achizitionarii unui...

Procesul decizional de cumpărare al unui calculator

1. Introducere Comportamentul consumatorului se compune din doua parti relativ distincte, dar intre care exista o permanenta interactiune:...

Examen la comportamentul consumatorului

1. Rolul si locul cercetarii consumatorilor in preocuparile marketing Principiul general al market : “Orientarea tinta spre client” presupune...

Comportamentul și psihologia consumatorului

I . NOŢIUNILE ŞI DIMENSIUNILE COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI 1. Noţiuni şi concepte 2. Procese elementare în abordarea comportamentului...

Comportamentul consumatorului

UNITATEA DE ÎNVĂŢARE 1 ORIENTAREA SPRE DEZVOLTAREA RELAŢIEI PERSONALIZATE CU CONSUMATORUL – PIATRA DE TEMELIE A MARKETINGULUI 1.1. OBIECTIVELE...

Gestiune hotelieră

Bibliografie: - Draica Constantin „Ghid practic de turism intern si international”, Ed. All, Bucuresti 1999. - Radu Emilian „Managementul firmei...

Ai nevoie de altceva?