Proces Decizional de Cumparare

Extras din referat Cum descarc?

Aparitia nevoii nesatisfacute:
Produsul ales de mine este un laptop, acesta se incadreasa in categoria de nevoi sociale, autodepasire.
Odata cu mutarea domiciliului, din provincie, in Bucuresti, datorita inceperii facultatii, a aparut nevoia de a utilize internetul (cautarea informatiilor necesare), dar si restul de aplicatii care pot fi realizate de un calculator (ex. scrierea proiectelor in format electronic).
Deoarece acasa aveam deja un calculator, mi-ar fi fost foarte greu sa-l transport la Bucuresti, din cauza greutatii si al volumului, atat al unitatii centrale, al monitorului cat si al accesoriilor.
Analizand aceasta situatie-problema din punct de vedere al dificultatii de a-l transporta, cat si al spatiului de depozitare intr-o camera de camin, am ajuns la concluzia ca ar fi mai eficient daca as cumpara un laptop, fiind mult mai usor de transportat si avand un volum mult mai redus.
In plus odata cu progresele tehnologice, am constatat ca memoria de 80 GB a calculatorului devenise insuficienta, fata de memoria noilor tehnologii aparute, care aveau o memorie de cel putin 3 ori mai mare decat cea a calculatorului meu.
Cautarea informatiei:
Gandindu-ma la ce laptop as putea sa achizitionez, mi-am amintit de toate Acer-urile pe care le-am vazut intr-o banca din Bucuresti, dar si de o colega de liceu care isi prezenta in pauza, laptopul Toshiba, nou cumparat. (cautarea interna pasiva)
Devenind tot mai interesata sa aflu cat mai multe informatii despre " lumea laptopurilor", am inceput sa fac cercetari in randul prietenilor, care mi-au spus ca Toshiba si Dell ar fi printre cele mai bune si mai accesibile ca pret. In plus noua colega de camera imi confirma ca Dell-ul ei este bun, il cumparase de un an si jumatate si nu ii facuse momentan nici o problema.
Am mers in diverse magazine unde stiam ca exista laptopuri de vanzare (Altex, Media Galaxy, Flamingo, Flanco, Domo, GigaByte), privind atent la fiecare detaliu inscris pe placutele din dreptul fiecarui laptop si comparand cu diverse oferte din cataloage si flayere. In plus am cautat si pe internet, la magazilele on-line. (cautare externa)
Identificarea alternativelor:
In final am ajuns la o lista de 5 marci de laptopuri: Acer, Asus, Dell, Toshiba si Fujitsu Siemens.
Evaluarea mentala a alternativelor:
Drept criterii de comparare am luat: pretul, marca, capacitatea hard-ului, placa wirless, webcam, grutate, durata timpului de lucru si durata garantiei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Proces Decizional de Cumparare.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!