Proces decizional de achiziționare a unei combine frigorifice

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Oamenii se confrunta mereu cu dorinta acerba de a-si satisface nevoile cat mai bine, in limita posibilitatilor financiare si sunt pusi in situatia de a alege ceea ce este mai bun pentru ei tinand cont si de ceea ce isi pot permite.

Fie ca avem nevoie de bunuri de utilitate economica, bunuri pentru igiena personala sau bunuri alimentare, ne confruntam in permanenta cu necesitatea alegerii acestora din multiplele variante puse la dispozitia noastra de producatori.

Fiecare persoana se comporta diferit in calitate de consumator, avand propriile standarde pentru o mare parte din produsele pe care le utilizeaza frecvent, propriile dorinte si chiar asteptari in ceea ce priveste produsele achizitionate si unele obiectii pentru anumite produse, care insa sunt pe placul altor consumatori. Totul depinde foarte mult de experienta de consum, conceptiile consumatorului, obiceiurile acestuia, standardul de viata, increderea acordata unui produs/serviciu, informatiile pe care le detine despre un produs/serviciu si chiar veridicitatea acestora, de punctul de vanzare de la care se achizitioneaza produsul respectiv, si, de ce nu, de imaginea firmei producatoare, marca produsului si chiar pretul acestuia.

Zilnic suntem pusi, in calitatea noastra de cumparatori, in situatia de a lua decizii in ceea ce priveste bunurile necesare satisfacerii trebuintelor. Procesul decizional de cumparare are o durata diferita de la un consumator la altul in functie de urgenta cu care trebuie luata decizia, experienta consumatorului, fidelitatea acestuia pentru un anumit produs sau perioada de utilizare a produsului respectiv.

In lucrarea care urmeaza propun modelul practic - constituit de analiza procesului de cumparare a unei combine frigorifice, bun de folosinta indelungata, achizitionat in luna decembrie a anului 2005.

In cazul de fata situtia care a dus la aparitia unei nevoi nesatisfacute a constituit-o uzura fizica si morala a frigiderului pe care il aveam in acel moment, mai modest, Fram 180.

Ca un prim aspect, nevoia aparuta poate fi clasata ca nevoie nesatisfacuta generata de dezechilibrul aparut intre produsele asociate in consum, aici fiind cazul locuintei care a ''necesitat'' dotarea sa ulterioara cu aparatura electrocasnica si electronica, mobilier, decoratiuni, etc. In acelasi timp aparitia nevoii se incadreaza in nevoile generate de progresele de natura tehnologica.

Capacitatea mult mai mare a unei combine frigorifice, consumul redus de energie, existenta congelatorului ca unitate separata, designul modern, au fost elemente tehnologice urmarite in decursul procesului decizional de cumparare.

In acelasi spirit, informatiile obtinute cu privre la noile produse de tipul modernelor combine frigorifice lansate pe piata au creat nemultumiri fata de produsul cu aceeasi destinatie detinut la momentul respectiv, aparand nevoia pentru un nou frigider / combina mai performant(a).

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Proces Decizional de Achizitionare a unei Combine Frigorifice.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
9/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
2 134 cuvinte
Nr caractere:
12 705 caractere
Marime:
18.04KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
produse, proces, electrocasnice
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Profesorului:
Teodorescu Nicolae
Sus!