Primirea de Feedback Negativ

Cuprins referat Cum descarc?

Cap. 1. FOLOSIREA FEEDBACKULUI.4
1.1. Feedbackul in comunicare.4
1.2. Primirea feedbackului negativ .4
Cap.2. STUDIU DE CAZ : PRIMIREA DE FEEDBACK NEGATIV.6
2.1. Primirea de feedback negativ intr-o intreprindere.8
2.2. Primirea pozitiva a unui feedback negative.9
2.3. Feedback-ul, un element cheie in relatia subaltern-manager.10
2.4. Reactia agajatilor la primirea de feedback negativ.10
Concluzii.11
BIBLIOGRAFIE.12


Extras din referat Cum descarc?

Cap. 1. FOLOSIREA FEEDBACKULUI
Problema feedbackului eficace, ca forma de mesaj cu functiuni specifice, apare foarte frecvent in comunicarea manageriala. Managerul furnizeaza feedback pozitiv si negativ pentru influentarea comportamentelor, indrumare, sfatuire, pentru instruire si informare, pentru evaluare si motivare. Managerul solicta feedback si trebuie sa stie sa-l primeasca : el trebuie sa stie sa foloseasca in mod productiv feedbackul primit.
Deprinderile de furnizare, primire si solicitare de feedback sunt parte componenta a competentei managerului de a comunica. Atitudinea sa pozitiva in toate aceste acte de comunicare este esentiala.
Deoarece managerul are credibilitate si vizibilitate mai mare in organizatie decat subordonatii sai, el trebuie sa ii reprezinte pe acestia in diferite situatii, de exemplu, in incercarea de a-si vinde ideile sau de a obtine suport pentru acestea. Managerul poate : convoca un grup mai larg de angajati, analiza si explica modalitatile prin care acestia pot realiza obiectivele in comun.
Cand oferi feedback .
-contribui la dezvoltarea profesionalaa sau personala a unui individ;
-ajuti pe cineva sa rezolve eficient o problema;
-depasesti blocajele in comunicare. 
-ghidezi o persoana sa treaca de la dorinte la fapte;
-iti imbunatatesti propriile calitati de comunicare si relationare;
-un mesaj negativ, dar bine intentionat, e de preferat indiferentei;
-contribui la munca eficienta a echipei.
1.2. Feedbackul in comunicare
Feedbackul este mesajul care transmite in legatura cu interactiunea dintre comunicatori . A raspunde cuiva cat este ceasul nu este feedback, ci mesaj de transmitere de informatie. Furnizarea sau primirea feedbackului este un proces activ care indeplineste numeroase roluri si se practica in diferite scopuri.
Pentru a fi eficace, feedbackul trebuie nu doar sa realizeze scopul propus, ci el trebuie sa pastreze relatia cu interlocutorul intacta, deschisa, nedefensiva. De aceea feedbackul nu trebuie folosit pentru ,,descarcarea nevoilor". 
Pentru ca feedbackul sa fie eficace el trebuie sa aiba anumite caracteristici :
- feedbackul trebuie sa fie descriptiv nu evalutiv, sa nu faca referiri la motive, intentii si sentimente, decat daca se pot da exemple clare si concrete. Cuvintele evaluative, mai ales cele cu continut emotional negativ, genereaza o reactie defensiva si blocarea canalelor de comunicare.
- feedbackul trebuie sa fie direct, nu prin ricoseu, clar si specific. 
- feedbackul trebuie sa fie furnizat la momentul potrivit: cat mai aproape de producerea comportamentului (pentru a putea fi cat mai specific), dar nu intr-un moment in care primitorul nu este in masura sa-l perceapa. 
- f eedbackul trebuie sa ia in considerare nevoile celor doi comunicatori si sa fie experimentat in termeni relevanti pentru nevoile primitorului feedbackului.
- pentru a fi folositor, feedbackul trebuie sa fie utilizabil. Pentru a fi utilizabil trebuie sa se refere la ceva ce sta in puterea primitorului de a face sau de a schimba. Astfel, caracteristici ca rasa, sex, varsta, forma fizica, experiente anterioare, ocazii pierdute, in legatura cu care primitorul nu poate schimba nimic, nu trebuie sa constituie subiect de feedback.
1.3. Primirea feedbackului negativ 
Pentru a fi pregatiti sa primiti in mod corespunzator un feedback negativ, in particular critica, este util sa tineti cont de mai multe aspecte . 
Critica poate constitui informatie extrem de utila pe care o primim in mod gratuit. Cand doriti, de exemplu, sa va perfectionati in vorbirea unei limbi straine, platiti un profesor sa va furnizeze feedback despre pronuntie sau exprimare. Trebuie sa recunoastem faptul ca cel care ne critica depune un anumit efort pe care trebuie sa-l apreciem!
Luarea de notite este o tehnica utila: va da o preocupare pozitiva care poate substitui enervarea, pierderea de informatie prin pregatirea unor riposte de aparare, atac sau razbunare; confera o oarecare detasare si o dovada scrisa la care puteti apela ulterior pentru a va corecta memoria emotionala.
Pentru a va spori receptivitatea la feedback negativ adoptati, de exemplu, urmatoarea tactica: asteptati timpul necesar pentru a va calma starea emotionala si pentru a obtine detasarea atat de necesara obiectivitatii. Reveniti la cel care v-a criticat, recunoscand ca mesajul sau contine informatie care poate fi utila, dar ca aveti unele probleme cu interpretarea ei datorita modului in care a fost formulat sau redat mesajul. Este bine sa fiti cat se poate de specific referitor la sentimentele pe care le aveti in legatura cu mesajul. In acest moment dvs. Ati devenit cel care ,,critica"! Schimbarea de roluri poate ajuta mult la recastigarea increderii!
Tehnica repetitiei mentale (tehnica Weisigner) este o alta modalitate de depasire a resentimentelor generate de critica si consta din: notati pe o hartie criticile care vi se aduc si numele acelora care v-au criticat; intr-un mediu confortabil, relaxat fiind, incercati sa vizualizati un scenariu in care sunteti criticat si reactionati calm si receptiv la critici.
Atunci cand sunteti criticati aveti mai multe alternative de a reactiona decat cele doua pe care starea emotionala ne lasa sa le intrevedem: acceptarea sau respingerea criticii. Critica poate fi extrem de utila si trebuie abordata ca un exercitiu specific de comunicare.
Primirea, inregistrarea si analizarea procesului feedback este obligatorie pentru evaluarea eforturilor depuse si a performantei. Procesul de feedback poate oferi o indrumare importanta cu privire la prioritatile operationale si poate facilita intelegerea nevoilor si prioritatilor clientilor. 
Fie ca este pozitiv sau negativ procesul de feedback este valoros prin prezenta sa. In vreme ce un feedback pozitiv este o masura a satisfactiei clientului, un feedback negativ este inceputul unei nou proces de imbunatatire. Chestionarea periodica a personalului angajat asigura cursul continuu al procesului de feedback.


Fisiere in arhiva (1):

  • Primirea de Feedback Negativ.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!