Prezentare Mercedes

Extras din referat Cum descarc?

Marca si compania
De peste 100 de ani, Mercedes este cea mai inovatoare marca de autovehicule din lume. Data de 22 decembrie 1900, cand Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a scos pe piata primul automobil Mercedes, reprezinta inceputul unei ere a dezvoltarii ce a condus la infiintarea firmei DaimlerChrysler AG spre sfarsitul secolului XX.
Astazi, Mercedes-Benz este considerata a fi cea mai de succes marca de autovehicule din lume. Perfectiunea tehnica, standardele de calitate, puterea inovatiei si numeroasele legende auto lansate, precum 300 SL Gullwing, sunt de neegalat. Steaua Mercedes a devenit cel mai celebru simbol auto si una din marcile comerciale cele mai cunoscute la nivel mondial.
Creatorii automobilului
In anii 1880, cand Gottlieb Daimler si Karl Benz au inventat, independent unul fata de celalalt, motorul de viteza mare si automobilul, acestia au pus bazele transportului motorizat privat. Cu ajutorul partenerilor si al sustinatorilor financiari, cei doi ingineri si-au continuat in particular munca de dezvoltare in cadrul propriilor companii. In octombrie 1883, Benz a infiintat Benz & Co. in orasul Mannheim; Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a fost infiintata in noiembrie 1890 in orasul Cannstatt.
Ambele companii isi propusesera sa creeze o marca memorabila, care sa confere produselor aferente atat distinctie cat si familiaritate. Initial, au ales ca propriile nume - Benz si Daimler - sa reprezinte originea si calitatea motoarelor si autovehiculelor pe care le fabricau. Mai tarziu, in timp ce marca Benz & Cie. nu s-a modificat (desi roata dintata ce inconjura numele Benz in 1903 a fost inlocuita cu o coroana de lauri), la inceputul noului veac produsele DMG apareau sub denumirea comerciala de Mercedes. 
Numele marcii
Mercedes este un nume feminin spaniol insemnand ,,indurare". De asemenea, era numele fiicei omului de afaceri austriac Emil Jellinek, care a locuit la Baden, langa Viena, si la Nisa in 1889.
Jellinek, un gentleman progresist pasionat de sport, a fost un promotor entuziast al progresului tehnic si al automobilului. Convins ca automobilul va schimba viitorul, acesta a calatorit in 1897 la Cannstatt pentru a comanda primul sau autovehicul Daimler, de sase cai putere, transmisie prin curea si motor cu doi cilindri.
Dupa ce automobilul i-a fost livrat in octombrie 1897, Jellinek a descoperit ca viteza de 24 km/h este prea mica pentru el. Dorea viteze de 40 km/h si a comandat doua modele Daimler Phoenix cu motor frontal de opt cai putere. Cele doua automobile livrate in septembrie 1898 au fost primele autovehicule rutiere dotate cu motor cu patru cilindri.
Ca om de afaceri, Emil Jellinek era in bune relatii cu cercurile financiare internationale si cu aristocratia: in 1898 a inceput sa vanda automobile Daimler personalitatilor din inalta societate. In 1899, Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) ii livra deja zece automobile lui Jellinek, iar in 1900 nu mai putin de 29.
Jellinek a indemnat compania DMG sa produca autovehicule din ce in ce mai puternice si mai rapide, iar din 1899 a inceput sa le inscrie in curse auto - mai ales in Saptamana Nisei. De obicei se inscria in cursa sub pseudonimul ,,Mercedes", numele fetitei sale in varsta de zece ani. Dar, desi numele devenea tot mai cunoscut printre iubitorii de automobile, initial Jellinek l-a folosit doar ca pseudonim al echipei sau al soferului, nu drept marca comerciala.
La inceputul lunii aprilie 1900, DMG si Jellinek au incheiat un contract pentru vanzarea si distributia automobilelor si motoarelor Daimler, iar cand s-a hotarat proiectarea unui nou motor cu numele de ,,Daimler-Mercedes", pseudonimul lui Jellinek a devenit de asemenea nume de produs. Doua saptamani mai tarziu, Jellinek comanda 36 de autovehicule in valoare totala de 550.000 de marci - echivalentul actual a aproximativ trei milioane de euro. Era o comanda uriasa dupa orice standarde. Cateva saptamani mai tarziu comanda inca 36 de automobile, toate cu motor de opt cai putere.
Primul Mercedes
Pe 22 decembrie 1900, Daimler-Motoren-Gesellschaft ii livra lui Jellinek primul model echipat cu noul motor - un automobil de curse de 35 CP. Acest prim ,,Mercedes" proiectat de Wilhelm Maybach, Inginer Proiectant Sef la DMG, a facut senzatie la inceputul secolului trecut. Avand centrul de greutate scazut, sasiu din otel comprimat, un motor usor si puternic si radiator in forma de fagure, este considerat a fi primul automobil din generatia sa.


Fisiere in arhiva (1):

  • Prezentare Mercedes.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!