Prezentare Mercedes

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1788
Mărime: 36.70KB (arhivat)
Publicat de: Dinu Kiss
Puncte necesare: 3

Extras din referat

Marca si compania

De peste 100 de ani, Mercedes este cea mai inovatoare marcă de autovehicule din lume. Data de 22 decembrie 1900, când Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a scos pe piaţă primul automobil Mercedes, reprezintă începutul unei ere a dezvoltării ce a condus la înfiinţarea firmei DaimlerChrysler AG spre sfârşitul secolului XX.

Astăzi, Mercedes-Benz este considerată a fi cea mai de succes marcă de autovehicule din lume. Perfecţiunea tehnică, standardele de calitate, puterea inovaţiei şi numeroasele legende auto lansate, precum 300 SL Gullwing, sunt de neegalat. Steaua Mercedes a devenit cel mai celebru simbol auto şi una din mărcile comerciale cele mai cunoscute la nivel mondial.

Creatorii automobilului

În anii 1880, când Gottlieb Daimler şi Karl Benz au inventat, independent unul faţă de celălalt, motorul de viteză mare şi automobilul, aceştia au pus bazele transportului motorizat privat. Cu ajutorul partenerilor şi al susţinătorilor financiari, cei doi ingineri şi-au continuat în particular munca de dezvoltare în cadrul propriilor companii. În octombrie 1883, Benz a înfiinţat Benz & Co. în oraşul Mannheim; Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) a fost înfiinţată în noiembrie 1890 în oraşul Cannstatt.

Ambele companii îşi propuseseră să creeze o marcă memorabilă, care să confere produselor aferente atât distincţie cât şi familiaritate. Iniţial, au ales ca propriile nume – Benz şi Daimler – să reprezinte originea şi calitatea motoarelor şi autovehiculelor pe care le fabricau. Mai târziu, în timp ce marca Benz & Cie. nu s-a modificat (deşi roata dinţată ce înconjura numele Benz în 1903 a fost înlocuită cu o coroană de lauri), la începutul noului veac produsele DMG apăreau sub denumirea comercială de Mercedes.

Numele marcii

Mercedes este un nume feminin spaniol însemnând „îndurare”. De asemenea, era numele fiicei omului de afaceri austriac Emil Jellinek, care a locuit la Baden, lângă Viena, şi la Nisa în 1889.

Jellinek, un gentleman progresist pasionat de sport, a fost un promotor entuziast al progresului tehnic şi al automobilului. Convins că automobilul va schimba viitorul, acesta a călătorit în 1897 la Cannstatt pentru a comanda primul său autovehicul Daimler, de şase cai putere, transmisie prin curea şi motor cu doi cilindri.

După ce automobilul i-a fost livrat în octombrie 1897, Jellinek a descoperit că viteza de 24 km/h este prea mică pentru el. Dorea viteze de 40 km/h şi a comandat două modele Daimler Phoenix cu motor frontal de opt cai putere. Cele două automobile livrate în septembrie 1898 au fost primele autovehicule rutiere dotate cu motor cu patru cilindri.

Ca om de afaceri, Emil Jellinek era în bune relaţii cu cercurile financiare internaţionale şi cu aristocraţia: în 1898 a început să vândă automobile Daimler personalităţilor din înalta societate. În 1899, Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) îi livra deja zece automobile lui Jellinek, iar în 1900 nu mai puţin de 29.

Jellinek a îndemnat compania DMG să producă autovehicule din ce în ce mai puternice şi mai rapide, iar din 1899 a început să le înscrie în curse auto – mai ales în Săptămâna Nisei. De obicei se înscria în cursă sub pseudonimul „Mercedes”, numele fetiţei sale în vârstă de zece ani. Dar, deşi numele devenea tot mai cunoscut printre iubitorii de automobile, iniţial Jellinek l-a folosit doar ca pseudonim al echipei sau al şoferului, nu drept marcă comercială.

La începutul lunii aprilie 1900, DMG şi Jellinek au încheiat un contract pentru vânzarea şi distribuţia automobilelor şi motoarelor Daimler, iar când s-a hotărât proiectarea unui nou motor cu numele de „Daimler-Mercedes”, pseudonimul lui Jellinek a devenit de asemenea nume de produs. Două săptămâni mai târziu, Jellinek comanda 36 de autovehicule în valoare totală de 550.000 de mărci – echivalentul actual a aproximativ trei milioane de euro. Era o comandă uriaşă după orice standarde. Câteva săptămâni mai târziu comanda încă 36 de automobile, toate cu motor de opt cai putere.

Primul Mercedes

Pe 22 decembrie 1900, Daimler-Motoren-Gesellschaft îi livra lui Jellinek primul model echipat cu noul motor – un automobil de curse de 35 CP. Acest prim „Mercedes” proiectat de Wilhelm Maybach, Inginer Proiectant Şef la DMG, a făcut senzaţie la începutul secolului trecut. Având centrul de greutate scăzut, şasiu din oţel comprimat, un motor uşor şi puternic şi radiator în formă de fagure, este considerat a fi primul automobil din generaţia sa.

Preview document

Prezentare Mercedes - Pagina 1
Prezentare Mercedes - Pagina 2
Prezentare Mercedes - Pagina 3
Prezentare Mercedes - Pagina 4
Prezentare Mercedes - Pagina 5
Prezentare Mercedes - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Prezentare Mercedes.doc

Alții au mai descărcat și

Marketing - Mercedes Benz

1.Scurt istoric Mercedes-Benz (adeseori scurtat la Mercedes ori doar Benz) este o marcã germanã faimoasã de automobile, autobuze, camioane și auto...

Imaginea Mercedes în România

Pentru ca acest studiu se refera la Mercedes, inainte de toate, sa vedem cum si-a facut aparitia acest nume in universul automobilului. Emil...

Analiza comparativă a publicității între mărcile BMW și Mercedes

Publicitatea - concept si realizare Publicitatea este unul dintre cele 5 instumente importante folosite de firme pentru orientarea comunicatiilor,...

Analiza Brandului Mercedes-Benz

CARACTERISTICI GENERALE ALE PIEŢEI CREATORII AUTOMOBILULUI- Gottlieb Daimler şi Karl Benz În anii 1880, când Gottlieb Daimler şi Karl Benz au...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Imaginea Mercedes în România

Pentru ca acest studiu se refera la Mercedes, inainte de toate, sa vedem cum si-a facut aparitia acest nume in universul automobilului. Emil...

Audit de Marketing pentru Compania Mercedes-Benz

1. Prezentarea companiei Mercedes-Benz (adeseori scurtat la Mercedes ori doar Benz) este o marcă germană consacrată de automobile, autobuze,...

Analiza comparativă a calității autoturismelor

Introducere: După încheierea primelor 3 trimestre din 2006, se poate concluziona că ne pregătim pentru un nou an record. Primele trei trimestre...

Analiza comparativă a autoturismelor

Capitolul I: Introducere Analiza comparativa a calitatii consta in aplicarea unor metodologii adecvate ce presupun compararea a doua sau mai...

Managementul calității Mercedes-Benz S-Class W221

Prezentare generala Mercedes-Benz S-Class este o serie ce cuprinde cele mai mari sedan-uri produsr de Mercedes-Benz, o divizie a Daimler AG....

Ambreiaj Autoturism Mercedes Sprinter

ARGUMENT Am decis sa îmi creez un proiect de atestat în primul rând pentru a-mi asigura o calificare recunoscută naţional şi internaţional,...

Comunicare Integrată de Marketing

MERCEDES – BENZ I. PREZENTAREA BRANDULUI Mercedes-Benz (adeseori scurtat la Mercedes ori doar Benz) este o marcă germană faimoasă de automobile,...

Analiza Comparativă la Automobile

Capitolul I Am decis să realizăm analiza comparativă la automobile, mai exact clasa “regina” a celor mai importante marci europene. Ca producători...

Ai nevoie de altceva?