Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA

Extras din referat Cum descarc?

Bazele firmei ,,BEAUTY COSMETICS" S.A. au fost puse la inceputul anului 1998, printr-o investitie initiala de 20 de milioane - capital integral privat.
Societatea realizeaza o cercetare asupra unui esantion de 1200 de persoane pentru a determina care sunt aprecierile cumparatorilor fata de produsele sale. S-a inregistrat si varsta respondentilor pentru a determina daca varsta are o influenta semnificativa asupra aprecierilor. Rezultatele centralizate ale studiului se prezinta astfel :
Aprecierea Grupe de varsta
Total
< 20 ani 20-50 ani peste 50 ani 
Foarte favorabila 156 (124) 103 (110) 65 (90) 324
Favorabila 141 (137) 126 (121) 89 (99) 356
Neutra 79 (82) 84 (72) 51 (59) 214
Nefavorabila 47 (71) 62 (63) 76 (51) 185
Foarte nefavorabila 38 (47) 32 (41) 51 (33) 121
Total 461 407 332 1200
Pentru a determina daca exista diferente semnificative intre aprecierile respondentilor la nivelul grupurilor formate dupa caracteristica varsta se utilizeaza testul ?2 pentru doua variabile. Acesta se determina cu ajutorul formulei : 
?2 =?? (Oij- Aij)2/ Aij
Oij= frecventele randului i si ale coloanei j, care rezulta din observare;
Aij= frecventele randului i si ale coloanei j , care se asteapta sa rezulte conform ipotezei nule.
Se enunta ipoteza nula conform careia nu exista deosebiri semnificative intre ,,grupele de varsta" in functie de aprecierile pentru produsele firmei. Cu alte cuvinte, varsta nu influenteaza semnificativ aceasta preferinta. 
Daca ?2 calculat este mai mare decat cel tabelat, atunci ipoteza nula se respinge. 
Daca ?2 calculat este mai mic decat cel tabelat atunci se accepta ipoteza nula. 
Se determina valorile lui Aij pentru toate segmentele.
Aij = 
A11 = = 124; A12 = = 110; A13 = = 90;
A21 = = 137; A22 = = 121; A23 = = 99;
A31 = = 82; A32 = = 72; A33 = = 59;
A41 = = 71; A42 = = 63; A43 = =51;
A51 = = 47; A52 = = 41; A53 = = 33.
?2 = +
? = 0,05
Valoarea teoretica a lui ?20,05; (5-1)(3-1)=15,51
Observam ca valoarea teoretica e mai mica decat valoarea obtinuta, deci ipoteza nula se respinge si rezulta ca exista diferente semnificative intre grupele de varsta in functie de aprecieri pentru produsele firmei; altfel spus putem garanta cu o probabilitate de 95% ca varsta influenteaza semnificativ aprecierile pentru respectivul produs.


Fisiere in arhiva (1):

  • Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!