Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 741
Mărime: 35.31KB (arhivat)
Publicat de: Bebe Ignat
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Stefan Ion
Beauty Cosmetics - firma cosmetice

Extras din referat

Bazele firmei „BEAUTY COSMETICS” S.A. au fost puse la inceputul anului 1998, printr-o investitie initiala de 20 de milioane – capital integral privat.

Societatea realizeaza o cercetare asupra unui esantion de 1200 de persoane pentru a determina care sunt aprecierile cumparatorilor fata de produsele sale. S-a inregistrat si varsta respondentilor pentru a determina daca varsta are o influenta semnificativa asupra aprecierilor. Rezultatele centralizate ale studiului se prezinta astfel :

Aprecierea Grupe de vârstă

Total

< 20 ani 20-50 ani peste 50 ani

Foarte favorabila 156 (124) 103 (110) 65 (90) 324

Favorabilă 141 (137) 126 (121) 89 (99) 356

Neutra 79 (82) 84 (72) 51 (59) 214

Nefavorabila 47 (71) 62 (63) 76 (51) 185

Foarte nefavorabilă 38 (47) 32 (41) 51 (33) 121

Total 461 407 332 1200

Pentru a determina daca exista diferente semnificative intre aprecierile respondentilor la nivelul grupurilor formate dupa caracteristica varsta se utilizeaza testul χ2 pentru doua variabile. Acesta se determină cu ajutorul formulei :

χ2 =ΣΣ (Oij- Aij)2/ Aij

Oij= frecvenţele rândului i şi ale coloanei j, care rezultă din observare;

Aij= frecvenţele rândului i şi ale coloanei j , care se aşteaptă să rezulte conform ipotezei nule.

Se enunţa ipoteza nulă conform căreia nu există deosebiri semnificative între „grupele de varsta” in functie de aprecierile pentru produsele firmei. Cu alte cuvinte, vârsta nu influenţează semnificativ această preferinţă.

Dacă χ2 calculat este mai mare decât cel tabelat, atunci ipoteza nulă se respinge.

Dacă χ2 calculat este mai mic decât cel tabelat atunci se acceptă ipoteza nulă.

Se determina valorile lui Aij pentru toate segmentele.

Aij =

A11 = = 124; A12 = = 110; A13 = = 90;

A21 = = 137; A22 = = 121; A23 = = 99;

A31 = = 82; A32 = = 72; A33 = = 59;

A41 = = 71; A42 = = 63; A43 = =51;

A51 = = 47; A52 = = 41; A53 = = 33.

χ2 = +

α = 0,05

Valoarea teoretica a lui χ20,05; (5-1)(3-1)=15,51

Observam ca valoarea teoretica e mai mica decat valoarea obtinuta, deci ipoteza nula se respinge si rezulta ca exista diferente semnificative intre grupele de varsta in functie de aprecieri pentru produsele firmei; altfel spus putem garanta cu o probabilitate de 95% ca varsta influenteaza semnificativ aprecierile pentru respectivul produs.

Preview document

Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA - Pagina 1
Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA - Pagina 2
Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA - Pagina 3
Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA - Pagina 4
Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA - Pagina 5
Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Previziuni de Marketing la Beauty Cosmetics SA.doc

Ai nevoie de altceva?