In perioada actuala, caracterizata de o concurenta acerba, intreprinderile
cauta solutii pentru a vinde mai repede, mai mult si mai bine. De altfel, specialistii
in vanzari ai firmelor isi pun, de regula, urmatoarele doua intrebari esentiale:
- Cum putem sa marim volumul vanzarilor?
- Ce putem face pentru a micsora numarul obiectiilor/reclamatiilor?
In acest sens, un rol esential in obtinerea succesului in vanzari il joaca
pregatirea temeinica si minutioasa a intalnirii cu clientul. In general, in cadrul unei
intalniri obisnuite de afaceri, agentul de vanzari trebuie sa aiba in vedere
urmatoarele aspecte:
1. sa se prezinte clientului;
2. sa obtina informatii generale asupra situatiei clientului;
3. sa identifice nevoile clientului si ceea ce-si doreste acesta pentru a i le
satisface;
4. sa-si prezinte produsele/serviciile pe care le ofera;
5. sa contracareze cu succes eventualele obiectii ale clientului fata de
produsele si/sau serviciile sale;
6. sa incheie un contract de vanzare;
7. sa urmareasca cu atentie derularea contractului (sa duca la bun
sfarsit afacerea).
Oricat de simpla si de scurta i s-ar parea intalnirea agentului de vanzari,
acesta nu trebuie sa-si piarda nici un moment concentrarea. Un bun agent de
vanzari trebuie:
a) sa ramana atent de-a lungul intregii intalniri cu clientul;
b) sa fie constient de importanta oricarei intalniri de vanzari;
c) sa invete sa-l "citeasca" pe client in decursul unei intalniri de afaceri.
Asadar, putem aprecia ca vanzarea este si stiinta si arta. In scopul derularii
cu succes a unei intalniri de vanzari cu un client, un agent
CARNEGIE, D. Tehnici de a vinde, Bucuresti, Curtea Veche, 2003
2 DEERY, S. How Customers Like to Buy, Guildford, Biddles, 2002
3 ELLIS, P. Who Dares Sells, Glasgow, Thorsons, 1997
4 VASILE, D. A vinde cu succes in comertul cu amanuntul, Buzau,
Editura Alpha, 2002
5 ZIGLAR, Z.
Arta vanzarii, Bucuresti, Editura Almatea, 2002
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.