Poziționarea

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 1737
Mărime: 13.24KB (arhivat)
Publicat de: Bernard Gherasim
Puncte necesare: 5
Academia de Studii Economice

Extras din referat

PARTEA I

Ideea de pozitionare a aparut in anii ’70 in marketing,prin contributia unor specialisti precum Jack Trout si Al Ries.Termenul propriu-zis a fost nascocit de Jack Trout in 1969,in lucrarea sa “POSITIONING IS THE GAME PEOPLE PLAY IN TODAY’S ME-TOO MARKET PLACE”,pentru publicatia Industrial Marketing.Conceptul a fost dezvoltat in 1972 cand cei doi,Jack Trout si Al Ries au scris o serie de articole numite “POSITIONING ERA” pentru revista Advertising Age.Apoi in anul 1980 publica cartea “Pozitionarea”:Lupta pentru un loc in mintea ta,cartea vanduta in milioande de exemplare.Teoria lor spune ca nu trebuie sa creezi ceva nou si diferit,ci sa manipulezi ce exista deja in mintea consumatorului.

Definitia pe care acestia au dat-o termenului de pozitionare este urmatoarea: “Pozitionarea incepe cu produsul.Un bun,un serviciu,o firma,o institutie sau chiar o persoana.Dar pozitionarea nu se refera la ce faceti dumneavoastra cu acel produs.Pozitionarea se refera la modul in care dumneavoastra actionati asupra conceptiei unui cumparator potential.Adica dumneavoastra pozitionati produsul in conceptia cumparatorului”.

Un alt specialist in marketing, P. Kotler , defineste termenul ca fiind: “actul proiectarii ofertei si imaginii unei firme astfel incat acesta sa ocupe un loc distinct in atentia cumparatorilor vizati”.

Pozitionarea este primul concept care abordeaza problema comunicarii intr-o societate care comunica excesiv.Popularizat de mai bine de trei decenii,conceptul autorilor Al Ries si Jack Trout a facut cariera in lumea businessului inca de la publicarea in revista Advertising Age.

Pozitionarea propune o metoda revolutionara in incercarea de a-ti crea o “pozitie” in mintea unui potential client.Nu exista niciun demers in marketing care sa poata demara fara pozitionare.Aflata in stransa legatura cu cei 4 termeni-produs,pret,plasament si promovare si influentandu-i pe rand,pozitionarea este “un puternic instrument care creeaza si mentine diferente reale la nivelul pietei de desfacere” (P. Kotler). Pozitionarea este un concept care a schimbat natura advertisingului.Un concept aplicabil nu doar roduselor,corporatiilor,ci si bisericii,politicienilor si chiar tie ca persoana.Nu vei reusi sa pozitionezi un produs doar cheltuind imense bugete de marketing si advertising. Pozitionarea acestuia se bazeaza mai intai de toate pe acceptarea de catre publicul tau a pozitiei pe care vrei s-o oferi produsului.

Prin urmare,cand pozitionezi,batalia se duce la nivelul mintii consumatorului si nu la nivelul produsului.In esenta,Ries si Trout urmaresc sa sublinieze modul de diferentiere a marcilor similare in conditiile unei “societati a informatiei” dominate de o publicitate care-i determina pe consumatori sa selecteze majoritatea mesajelor adresate lor.Mintea consumatorului clasifica marcile si le asaza ierarhic,de cele mai multe ori amintindu-si doar de cele care se afla in varf adica doua sau trei,acestea fiind cele care au o pozitionare puternica.

Pozitionarea presupune 2 alte concepte complementare:

- Re-pozitionarea-schimbarea identitatii unui produs in raport cu imaginea produsului concurent in perceptia publicului tinta.

- De-pozitionarea-incercarea de a schimba imaginea produsului concurent in raport cu identitatea produsului in cauza,in perceptia publicului tinta.

Preview document

Poziționarea - Pagina 1
Poziționarea - Pagina 2
Poziționarea - Pagina 3
Poziționarea - Pagina 4
Poziționarea - Pagina 5
Poziționarea - Pagina 6
Poziționarea - Pagina 7
Poziționarea - Pagina 8
Poziționarea - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Pozitionarea.doc

Alții au mai descărcat și

Poziționarea produselor pe piață - mixul de poziționare în strategiile de marketing

INTRODUCERE Actualitatea acestei lucrări reprezintă determinarea importanţei poziţionării pe piaţă ca componentă a mixului de marketing în...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Tehnici de poziționare pe piață a berii din România

O companie care se decide sa opereze pe o anumita piata vasta, va trebui întotdeauna sa recunoasca ca nu poate deservi toti clientii existenti pe...

Modul de translație, poziționare acționat în buclă închisă

CAP I. PREZENTAREA GENERALĂ A MAŞINILOR UNELTE LI. Introducere Maşinile-unelte aşchietoare, împreunã cu presele şi ciocanele folosite la...

Strategii de segmentare și poziționare la SC Ambient SRL

CAP 1. CONSIDERAŢII PRIVIND SEGMENTAREA PIEŢEI 1.1 Paşii principali ai managementului în marketing Oamenii de marketing au un set de reguli, la...

Sistem de poziționare global

Capitolul I Infrastructura sistemelor de transport Problematica transportului si a traficului rutier se pune in contextul modului in care...

Implementarea Sistemelor cu Microcontroler în Dispozitive de Poziționare în Spațiu

Introducere Circumstanţele în care ne găsim astăzi în domeniul microcontrolerelor şi-au avut începuturile în dezvoltarea tehnologiei circuitelor...

Sistemul de poziționare globală prin satelit - GPS - aplicații în navigația rutieră

1. GPS – SISTEM DE POZITIONARE GLOBALA Acest sistem, proiectat şi exploatat iniţial de Departamentul Apărării (D.O.D) al Statelor Unite, este...

GPS - sistem de poziționare globală

1. GPS – SISTEM DE POZITIONARE GLOBALA Acest sistem, proiectat şi exploatat iniţial de Departamentul Apărării (D.O.D) al Statelor Unite, este...

Mixul de marketing și poziționarea pentru trei branduri recunoscute pe plan internațional - Coca-Cola, Pepsi-Cola și Starbucks

Conceptul mixului de marketing detine azi un loc central în teoria si practica marketingului.Creatorul său este Neil H. Borden, profesor la...

Ai nevoie de altceva?