1.Politica promotionala -abordare teoretica 1.1 Locul politicii promotionale in activitatea de marketing 1.2 Structura activitatii promotionale 1.3 Conceperea si gestionarea unui program de publicitate 1.4 Stabilirea obiectivelor 1.5 Conceperea campaniei de publicitate 1.6 Optiuni alternative de publicitate 2.Studiu de caz-Staropramen
POLITICA PROMOTIONALA 1.1 LOCUL POLITICII PROMOTIONALE IN ACTIVITATEA DE MARKETING MIXUL DE MARKETING : -Produs -Pret -Distributie -Promovare Promovarea reprezinta acea parte a procesului de comunicatie al firmei prin care aceasta,folosind un ansamblu de metode si tehnici specific(concretizate in activitati promotionale),incearca sa influenteze comportamentul clientilor sai actuali si potentiali in vederea obtinerii unor rezultate cat mai bune(profituri) pe o perioada mai lunga de timp. 1.2 STRUCTURA ACTIVITATII PROMOTIONALE O clasificare mai detaliata in functie de natura si rolul activitatilor promotionale in sistemul comunicational al intreprinderii este realizata de prof. univ. dr. Virgil Balaure.Potrivit acestei clasificari activitatile promotionale se pot structura in mai multe componente care beneficiaza de procedee,tehnici si mijloace specifice de actiune: a)publicitatea; b)promovarea vanzarilor; c)relatiile publice; d)manifestarile promotionale; e)utilizarea marcilor; f)fortele de vanzare. Publicitatea-aceasta activitate are rolul de a pregati publicul pentru a raspunde favorabil ofertei firmei.Obiectivele activitatii de publicitate sunt diverse: cresterea nivelului de popularitate al companiei, informarea publicului despre existenta unei specializari, informarea publicului despre noile tipuri de produse etc. Principalele mijloace de comunicare utilizate pentru transmiterea mesajelor sunt: televiziunea , radioul, presa cotidiana si periodica (presa de specialitate), publicitatea exterioara (panouri,afise), cinematograful, tipariturile (cataloage,pliante,brosuri),internetul. Regulile de baza ce trebuie respectate in conceperea mesajelor publicitare sunt urmatoarele: publicitatea trebuie sa aiba continuitate, promisiunile sa aiba acoperire,stilul sa fie suplu,clar, sa atraga atentia, mesajul sa fie usor de inteles, sa satisfaca publicul tinta..Publicitatea contribuie la formarea imaginii companiei.De aceea firmele trebuie sa-si stabileasca mesajul pe care vor sa-l transmita publicului cu mare atentie. Promovarea vanzarilor-tehnicile de promovare a vanzarilor sunt: cadourile promotionale (calendare, agende, pixuri pe care este tiparit numele firmei), concursurile si jocurile promotionale,reducerile de pret.Concursurile cu premii sunt o tehnica frecvent folosita pe piata romaneasca atat pentru a atrage clienti noi, cat si pentru a creste fidelitatea clientilor existenti. Relatiile publice-activitatea de relatii publice presupune cultivarea unor contacte directe cu persoane influente din conducerea unor intreprinderi din tara sau strainatate,cu mass media, cu lideri de opinie etc,in scopul obtinerii recomandarii acestora..Obiectivul principal al activitatii de relatii publice este crearea unui climat de incredere si convingerea clientilor potentiali ca firma este capabila sa le satisfaca nevoile.Mijloace utilizate in activitatea de relatii publice sunt: editarea de brosuri, organizarea de manifestari,organizarea unor intalniri ale asociatiilor profesionale, acordarea de interviuri, publicarea de articole, lansarea de stiri, organizarea unor conferinte de presa, crearea si difuzarea de filme, organizarea de intalniri cu reprezentanti ai mass media etc.Actiunile de relatii publice se adreseaza atat publicului extern, cat si celui intern( personalului). Manifestarile promotionale-construirea unei imagini favorabile a firmei se realizeaza si cu ajutorul participarii la manifestari cu caracter expozitional si prin sponsorizarea unor manifestari publice, unor echipe de sportivi etc. Utilizarea marcilor-marca este principalul mijloc de identificare al unei companii.Eficienta utilizarii marcii depinde nu numai de modul de prezentare al marcii, ci si de calitatea si valoarea produsului/serviciului. Pentru a satisface atat obiectivele si interesele companiei, cat si pe cele ale consumatorilor, o marca trebuie sa fie inzestrata cu multiple calitati: perceptibilitate ridicata, omogenitate, distinctie, putere de evocare, personalitate, capacitate de memorizare, notorietate. Promovarea personala-este realizata prin intermediul fortelor de vanzare.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).