Politică promoțională - Staropramen

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 2522
Mărime: 1.27MB (arhivat)
Publicat de: Ilarie Udrea
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. 1.Politica promoţională –abordare teoretică
  2. 1.1 Locul politicii promoţionale în activitatea de marketing
  3. 1.2 Structura activităţii promoţionale
  4. 1.3 Conceperea şi gestionarea unui program de publicitate
  5. 1.4 Stabilirea obiectivelor
  6. 1.5 Conceperea campaniei de publicitate
  7. 1.6 Opţiuni alternative de publicitate
  8. 2.Studiu de caz-Staropramen

Extras din referat

POLITICA PROMOŢIONALĂ

1.1 LOCUL POLITICII PROMOŢIONALE ÎN ACTIVITATEA DE MARKETING

MIXUL DE MARKETING : -Produs

-Preţ

-Distribuţie

-Promovare

Promovarea reprezinta acea parte a procesului de comunicaţie al firmei prin care aceasta,folosind un ansamblu de metode şi tehnici specific(concretizate în activitaţi promoţionale),încearcă să influenţeze comportamentul clienţilor săi actuali si potenţiali în vederea obţinerii unor rezultate cât mai bune(profituri) pe o perioada mai lungă de timp.

1.2 STRUCTURA ACTIVITĂŢII PROMOŢIONALE

O clasificare mai detaliată în funcţie de natura şi rolul activităţilor promoţionale în sistemul comunicaţional al întreprinderii este realizată de prof. univ. dr. Virgil Balaure.Potrivit acestei clasificări activităţile promoţionale se pot structura în mai multe componente care beneficiază de procedee,tehnici şi mijloace specifice de acţiune:

a)publicitatea; b)promovarea vânzarilor; c)relaţiile publice; d)manifestările promoţionale; e)utilizarea mărcilor; f)forţele de vânzare.

Publicitatea-această activitate are rolul de a pregăti publicul pentru a răspunde favorabil ofertei firmei.Obiectivele activităţii de publicitate sunt diverse: creşterea nivelului de popularitate al companiei, informarea publicului despre existenţa unei specializari, informarea publicului despre noile tipuri de produse etc.

Principalele mijloace de comunicare utilizate pentru transmiterea mesajelor sunt: televiziunea

, radioul, presa cotidiană şi periodică (presa de specialitate), publicitatea exterioara (panouri,afişe), cinematograful, tipariturile (cataloage,pliante,broşuri),internetul.

Regulile de bază ce trebuie respectate în conceperea mesajelor publicitare sunt următoarele: publicitatea trebuie să aibă continuitate, promisiunile să aibă acoperire,stilul să fie suplu,clar, să atragă atentia, mesajul să fie uşor de înţeles, să satisfacă publicul ţintă..Publicitatea contribuie la formarea imaginii companiei.De aceea firmele trebuie să-şi stabilească mesajul pe care vor sa-l transmită publicului cu mare atenţie.

Promovarea vânzarilor-tehnicile de promovare a vânzarilor sunt: cadourile promoţionale (calendare, agende, pixuri pe care este tipărit numele firmei), concursurile şi jocurile promoţionale,reducerile de preţ.Concursurile cu premii sunt o tehnica frecvent folosită pe piata românească atât pentru a atrage clienţi noi, cât şi pentru a creşte fidelitatea clienţilor existenţi.

Relaţiile publice-activitatea de relaţii publice presupune cultivarea unor contacte directe cu persoane influente din conducerea unor întreprinderi din ţară sau străinătate,cu mass media, cu lideri de opinie etc,în scopul obţinerii recomandării acestora..Obiectivul principal al activităţii de relaţii publice este crearea unui climat de încredere şi convingerea clienţilor potenţiali că firma este capabilă să le satisfacă nevoile.Mijloace utilizate în activitatea de relaţii publice sunt: editarea de broşuri, organizarea de manifestări,organizarea unor întalniri ale asociaţiilor profesionale, acordarea de interviuri, publicarea de articole, lansarea de ştiri, organizarea unor conferinţe de presă, crearea şi difuzarea de filme, organizarea de întâlniri cu reprezentanţi ai mass media etc.Acţiunile de relaţii publice se adreseaza atât publicului extern, cât şi celui intern( personalului).

Manifestările promoţionale-construirea unei imagini favorabile a firmei se realizează şi cu ajutorul participării la manifestări cu caracter expoziţional şi prin sponsorizarea unor manifestări publice, unor echipe de sportivi etc.

Utilizarea mărcilor-marca este principalul mijloc de identificare al unei companii.Eficienţa utilizării mărcii depinde nu numai de modul de prezentare al mărcii, ci şi de calitatea şi valoarea produsului/serviciului.

Pentru a satisface atât obiectivele şi interesele companiei, cât şi pe cele ale consumatorilor, o marcă trebuie să fie inzestrată cu multiple calităţi: perceptibilitate ridicată, omogenitate, distincţie, putere de evocare, personalitate, capacitate de memorizare, notorietate.

Promovarea personală-este realizată prin intermediul forţelor de vânzare.

Preview document

Politică promoțională - Staropramen - Pagina 1
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 2
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 3
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 4
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 5
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 6
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 7
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 8
Politică promoțională - Staropramen - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Politica Promotionala - Staropramen.docx

Alții au mai descărcat și

Studiu de Caz la Altex

Cap.1. Prezentarea firmei 1.1.Informatii generale Denumirea societatii: Altex S.R.L. Adresa: Bulevardul Independentei Nr.6, Ploiesti, Prahova...

Analiza promoțională în cadrul Carrefour

Politica promoţională Promovarea, ca unul din domeniile cele mai empirice ale acţiunii marketingului, se exprimă în ansamblul de acţiuni şi...

Tehnici promoționale - utilizarea demonstrațiilor - Dove

Cap.I Utilizarea demonstraţiilor Prin demonstraţie se înţelege prezentarea sistematică şi organizată a unor obiecte, procese, etc. sau producerea...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Ai nevoie de altceva?