Politică promoțională - comunicarea în marketing

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Pentru relatii normale cu piata, eforturile de marketing ale organizatiei se concentreaza si spre o permanenta si complexa comunicare cu mediul de afaceri, pentru o atenta informare a consumatorilor si a intermediarilor, pentru influentarea comportamentului de cumparare si de consum. Toate aceste actiuni, cu obiective si mijloace de actiune variate, alcatuiesc politica promotionala.

Conceptul de comunicare* reflecta preocuparile de a realiza un sistem coerent, pentru o permanenta legatura informationala intre producatori, comercianti si consumatori. Acesta trebuie sa asigure forme variate de informare si stimulare a consumatorilor si sa provoace modificari favorabile in mentalitatea si obiceiurile de consum ale acestora. De asemenea, sistemul trebuie sa asigure o comunicare permanenta cu proprii angajati, cu actionarii si furnizorii, cu mediile financiar bancare si ale puterii politice etc.

Sistemul de comunicare este folosit conform unei politici coerente, prin care organizatia isi asigura difuzarea informatiilor despre propria activitate, produse si servicii, precum si receptionarea modului cum acestea sunt primite si apreciate de destinatari.

Sistemul de organizare al organizatiei este format din: sursa de informatie (organizatia), mesajele (informatii, comunicari), canalul de difuzare si destinatarul.

Activitatea promotionala este o activitate complexa, menita sa faca cunoscute preocuparile si serviciile organizatiei, standardul ei de performante tehnice si comerciale, sa atraga si sa fidelizeze clientii, sa combata concurenta si sa realizeze un climat de atractie spre sine, concretizandu-se in: publicitate, menita sa asigure implicarea organizatiei si raportarea sa direct la piata, cuprinzand actiunile care au drept scop transmiterea unui mesaj in legatura cu un produs, serviciu, marca sau organizatie. Publicitatea vizeaza pe termen lung modificari de comportament la nivelul diferitelor categorii de consumatori pentru atragerea si fidelizarea acestora. Formele concrete de realizare a publicitatii se pot grupa in functie de mai multe criterii, astfel: in functie de obiect: publicitatea de produs, la randul sau in publicitatea de informare, de conditionare, comparativa sau de reamintire, publicitatea de marca si publicitatea institutionala; dupa aria geografica: publicitatea locala, regionala, nationala si internationala; dupa natura pietei, in functie de distinctia adresarii: consumatori, intermediari; dupa tipul mesajului difuzat, poate fi de natura: facturala sau emotionala; dupa efectul intentionat, presupune actiuni directe sau actiuni intarziate; dupa sponsor, poate fi publicitate proprie, in cooperare sau cu sprijinul altor interesati; in functie de influenta exercitata, poate fi adresata cererii primare sau unei cereri selective.

promovarea vanzarilor are in vedere folosirea unor mijloace si tehnici de stimulare, impulsionare si crestere a vanzarilor prin: reducerea ...

Download gratuit

Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Politica promotionala - Comunicarea in marketing.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (2 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
2 pagini
Imagini extrase:
2 imagini
Nr cuvinte:
771 cuvinte
Nr caractere:
5 085 caractere
Marime:
11.41KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Marketing
Tag-uri:
marketing, promotii
Predat:
la facultate
Materie:
Marketing
Sus!