Extras din referat
1. Scurt istoric
UniCredit Tiriac Bank este membra a Grupului UniCredit, o importanta institutie financiara internationala, cu o retea de aproximativ 10.000 de sucursale in 22 de tari europene si cu prezenta in alte 27 la nivel international.
Aflata in top 5 jucatori pe piata romaneasca, UniCredit Tiriac Bank ofera clientilor sai, prin intermediul celor peste 240 sucursale si peste 3.000 angajati, solutii financiare pentru necesitatile persoanelor fizice, I.M.M., marilor companii, persoanelor fizice autorizate.
Este singura banca din Romania cu o retea de sucursale specializata pe servicii si produse dedicate companiilor. Sunt recunoscuti ca fiind cea mai buna banca specializata pe real estate si, practic, este singura banca cu o divizie dedicata acestui tip de proiect.
UniCredit Tiriac Bank in cifre (la 31 decembrie 2009)
Active totale: 20,4 miliarde RON
Venituri totale: 1.240 milioane RON
Profit net: 328 milioane RON
Clienti: peste 500.000
2. Particularitatile politicii de produs a companiei UniCredit Tiriac Bank corespunzatoare categoriei de servicii din care face parte
Marketingul serviciilor financiar bancare se particularizeaza, in esenta, prin specificul politicii de produs. Spre deosebire de celelalte servicii, aceasta include produse bancare si servicii bancare a caror caracteristica de baza o formeaza relativa separatie a prestatiei de livrare. Cu alte cuvinte, in acest sector, firma ofera o serie de produse si servicii care sunt livrate in momentul intalnirii clientului cu prestatorul de servicii.
Spre deosebire de celelalte servicii, unde ambianta si participarea clientului la realizarea prestatiei ocupa un loc prioritar, in cadrul serviciilor financiare acest loc este detinut de continutul prestatiilor, de elementele ,materiale ale prestatiei (echipament de prestatie), de personalul de contact si nu in ultimul rand de comunicatiile referitoare la produs. Diferentierea cea mai pronuntata se obtine insa printr-o calitate inalta a serviciilor prestate.
Caracteristicile produselor bancare sunt:
- Intangibilitatea serviciilor se reflectă în faptul că acestea nu pot fi auzite, atinse, gustate sau mirosite înainte de cumpărare. Un cumpărător poate examina atent caracteristicile unui produs clasic, performanţele lui înainte de a-l cumpăra. Tocmai de aceea clientul are nevoie de încredere şi siguranţă în cel care asigură serviciul sau cel care furnizează consultanţă financiară.
- Inseparabilitatea se referă la faptul că serviciile nu pot fi desprinse de bancă sau de instituţia bancară şi stocate în vederea unui consum viitor, ci ele sunt furnizate şi consumate pe loc. Pentru a le cunoaste şi a beneficia de ele clienţii trebuie să vină la bancă şi să solicite informaţiile necesare luării unei decizii. De aceea, personalul băncii trebuie să fie întotdeauna în măsură să furnizeze prompt şi corect informaţiile solicitate de client.
- Perisabilitatea - produsele nu pot fi păstrate pentru viitor, motiv pentru care e nevoie de un canal simplu de distribuţie pentru ca serviciul să fie prestat la cerere. Serviciile pot fi retrase dacă nu mai există cerere pentru ele sau dacă fac obiectul unei cereri sezoniere. De aceea băncile trebuie să cunoască specificul activităţii în care sunt implicaţi clienţii lor, mai ales a celor care îşi desfăşoară activitatea în domeniul construcţiilor şi agriculturii
- Variabilitatea serviciilor bancare semnifică imposibilitatea repetării acestora, în mod identic, de la o prestaţie la alta, deoarece ele depind de persoana care le realizează, de locul şi momentul în care sunt prestate etc. Variabilitatea are influenţe deosebite asupra calităţii serviciilor, făcând dificilă standardizarea lor. Calitatea serviciilor este rezultatul confirmării aşteptărilor consumatorilor cu experienţa pe care aceştia o au în timpul prestării.odus global, alcătuit din o serie de servicii interdependente care, în cea mai mare parte, este inclus în obiectul de activitate al oricărei întreprinderi financiare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Produs - Unicredit Tiriac Bank.doc