Extras din referat
Politica de produs
Politica de produs reprezintă componenta cea mai importantă a mix-ului de marketing. Această politică are la bază conţinutul produsului şi se concretizează prin formularea unor obiective şi strategii care vizează produsul în ansamblu şi în cadrul componentelor sale structurale.Produsele de bază oferite de Coca-Cola sunt reprezentate de băuturile răcoritoare comercializate.Coca-Cola acoperă o gamă largă de nevoi, de la băuturi carbogazoase la sucuri naturale şi ceaiuri. Coca-Cola produce următoarele mărci: Coca-Cola, Fanta,Sprite, Schweppes, Cappy Tempo şi Cappy Nectar, Nestea, Dorna, Dorna Izvorul Alb, Poiana Negri şi Burn.
Companiile Coca-Cola şi Pepsi îşi îmbunătăţesc continuu procesul de fabricaţie pentru a satisface cât mai bine nevoile consumatorilor. Design-ul sticlei, ambalajul sunt de asemenea foarte importante în cadrul procesului de vânzare. Coca-Cola şi Pepsi schimbă design-ul ambalajului cu ocazia fiecărei sărbători: de Crăciun eticheta are un design specific sărbătorilor de iarnă, etc.Calitatea produselor Coca-Cola şi Pepsi este superioară celorlalte băuturi de acest gen. În România se mai distribuie American Cola, Adria şi alte produse cu o calitate mult mai scăzută. Coca-Cola
încearcă să atragă clienţi prin noul produs Coca-Cola Zero care nu conţine zahăr, deci este mai puţin nociv. Pentru a evita copierea mărcii şi a ambalajului, în anul 1916 îmbuteliatorii Coca-Cola au aprobat sticla unică, specifică, proiectată de Root Glass Company of Terre Haute, Indiana. În anul 1977 forma sticlei contur a fost înregistrată ca marcă la Biroul de Investiţii al Statelor Unite, din acel
moment ramânând neschimbată.
Coca-Cola şi Pepsi încearcă să acopere cât mai bine nevoile clienţilor, de aceea alocă bugete impresionante acitivităţii de cercetare. Îşi extind linia de produse prin achiziţionarea de scoietăţii de alimentaţie publică. Scot pe piaţă noi produse menite să satisfacă întocmai nevoile clienţilor şi să le îmbunătăţească imaginea în rândul acestora. Ambele firme au produse pe tot parcursul ciclului de viaţă: Coca-Cola şi Pepsi se află în faza de maturitate, Gatorade şi Coca-Cola Zero sunt în faza de creştere etc.
Coca-Cola şi Pepsi sunt două branduri rivale care au luptat încă de la începuturi pentru supremaţia în industria băuturilor răcoritoare. Şi pentru că un brand se defineşte şi prin logo, putem observa la acest nivel o evoluţie interesantă, care defineşte astăzi ambele firme. Cu toţii ştim scrisul curbat folosit în logo-ul Coca-Cola şi l-am putea recunoaşte din prima secundă. La fel se întâmpla şi cu bulina roşie-alb-albastră a celor de la Pepsi. Imaginea de mai jos prezintă evoluţia logo-urilor Pepsi şi Coca-Cola în decursul a peste 100 de ani de existenţă.
Putem spune fara teama ca brandul Coca-Cola este unul dintre cele mai cunoscute si mai influente marci din intreaga lume, este, poate, cel mai de succes produs din istoria comertului. Acest succes, probabil ca nu ar fi fost la fel de mare fara ajutorul publicitatii, o publicitate care se intinde pe o perioada foarte lunga in timp, de la primul anunt in “ The Atlanta Journal „ in , se pare, anul 1886 si pana in zilele noastre ; 120 de ani de publicitate realizata unui singur produs, nu este un lucru usor. Coca-Cola se poate mandri cu cea mai larga gama de practici publicitare , de la „rudimentarul” anunt in ziar si pana la complexele reclame audio-video ce se propaga cu ajutorul internetului si televiziunii in intreaga lume. Este un nume ce nu s-a lasat influentat de razboaie sau regimuri politice, ( de exemplu, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, Coca-Cola se imbutelia in 44 de tari, de ambele parti ale conflictului, dand o impresie oamenilor ca se lupta ei intre ei si ca este un razboi din care nimeni nu are ceva de castigat, ci numai de pierdut ) ba dimpotriva, datorita notorietatii capatate in timp, prin si cu publicitate, a putut influenta in mod pozitiv mersul lucrurilor.
Începând cu 1989, când a început sa fie promovata si în România, campaniile Coca-Cola au fost:
• 2002 - Make it real
• 2001 - Viata are gust
• 2000 - Savureaza
• 1993 - Întodeauna Coca-Cola
• 1989 - You can beat the real thing
Analiza SWOT
Analiza SWOT (S-strenghts, W-weaknesses, O-opportunities, T-threats) se referă la analiza punctelor tari, slabe, ocaziilor favorabile şi a ameninţărilor din cadrul unei firme. In cele ce urmeaza, ne vom axa asupra impactului crizei economice asupra companiei Coca-Cola.
Ameninţari
Cea mai puternică, în prezent, este reprezentată de criza economică care se manifestă şi în România. Această ameninţare poate afecta activitatea firmelor din punct de vedere al vânzărilor, care se prognozează că vor scădea în următoarele lunii, astfel firmele sunt nevoite să crească preţurile pentru a-şi putea acoperi cheltuielile. O altă ameninţare este intrarea României în Uniunea Europeană, deoarece prin deschiderea granitelor se facilitează intrarea concurenţilor pe piaţa românească. Schimbarea stilului de viaţă poate fi o ameninţare din punct de vedere al orientării populaţiei către produse „sănătoase”.
• Oportunităţile
In acest moment sunt destul de puţine datorită crizei financiare şi economice, totuşi Coca- Cola poate profita de pe urma acestei crize achiziţionând firmele mici care sunt în pragul falimentului, dezvoltând astfel activitatea de producţie şi distribuţie existentă, toate acestea la un
preţ scăzut.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Produs la Coca Cola.doc