Politica de Produs la Coca Cola

Extras din referat Cum descarc?

Politica de produs
Politica de produs reprezinta componenta cea mai importanta a mix-ului de marketing. Aceasta politica are la baza continutul produsului si se concretizeaza prin formularea unor obiective si strategii care vizeaza produsul in ansamblu si in cadrul componentelor sale structurale.Produsele de baza oferite de Coca-Cola sunt reprezentate de bauturile racoritoare comercializate.Coca-Cola acopera o gama larga de nevoi, de la bauturi carbogazoase la sucuri naturale si ceaiuri. Coca-Cola produce urmatoarele marci: Coca-Cola, Fanta,Sprite, Schweppes, Cappy Tempo si Cappy Nectar, Nestea, Dorna, Dorna Izvorul Alb, Poiana Negri si Burn.
Companiile Coca-Cola si Pepsi isi imbunatatesc continuu procesul de fabricatie pentru a satisface cat mai bine nevoile consumatorilor. Design-ul sticlei, ambalajul sunt de asemenea foarte importante in cadrul procesului de vanzare. Coca-Cola si Pepsi schimba design-ul ambalajului cu ocazia fiecarei sarbatori: de Craciun eticheta are un design specific sarbatorilor de iarna, etc.Calitatea produselor Coca-Cola si Pepsi este superioara celorlalte bauturi de acest gen. In Romania se mai distribuie American Cola, Adria si alte produse cu o calitate mult mai scazuta. Coca-Cola
incearca sa atraga clienti prin noul produs Coca-Cola Zero care nu contine zahar, deci este mai putin nociv. Pentru a evita copierea marcii si a ambalajului, in anul 1916 imbuteliatorii Coca-Cola au aprobat sticla unica, specifica, proiectata de Root Glass Company of Terre Haute, Indiana. In anul 1977 forma sticlei contur a fost inregistrata ca marca la Biroul de Investitii al Statelor Unite, din acel
moment ramanand neschimbata. 
Coca-Cola si Pepsi incearca sa acopere cat mai bine nevoile clientilor, de aceea aloca bugete impresionante acitivitatii de cercetare. Isi extind linia de produse prin achizitionarea de scoietatii de alimentatie publica. Scot pe piata noi produse menite sa satisfaca intocmai nevoile clientilor si sa le imbunatateasca imaginea in randul acestora. Ambele firme au produse pe tot parcursul ciclului de viata: Coca-Cola si Pepsi se afla in faza de maturitate, Gatorade si Coca-Cola Zero sunt in faza de crestere etc.
Coca-Cola si Pepsi sunt doua branduri rivale care au luptat inca de la inceputuri pentru suprematia in industria bauturilor racoritoare. Si pentru ca un brand se defineste si prin logo, putem observa la acest nivel o evolutie interesanta, care defineste astazi ambele firme. Cu totii stim scrisul curbat folosit in logo-ul Coca-Cola si l-am putea recunoaste din prima secunda. La fel se intampla si cu bulina rosie-alb-albastra a celor de la Pepsi. Imaginea de mai jos prezinta evolutia logo-urilor Pepsi si Coca-Cola in decursul a peste 100 de ani de existenta.
Putem spune fara teama ca brandul Coca-Cola este unul dintre cele mai cunoscute si mai influente marci din intreaga lume, este, poate, cel mai de succes produs din istoria comertului. Acest succes, probabil ca nu ar fi fost la fel de mare fara ajutorul publicitatii, o publicitate care se intinde pe o perioada foarte lunga in timp, de la primul anunt in " The Atlanta Journal ,, in , se pare, anul 1886 si pana in zilele noastre ; 120 de ani de publicitate realizata unui singur produs, nu este un lucru usor. Coca-Cola se poate mandri cu cea mai larga gama de practici publicitare , de la ,,rudimentarul" anunt in ziar si pana la complexele reclame audio-video ce se propaga cu ajutorul internetului si televiziunii in intreaga lume. Este un nume ce nu s-a lasat influentat de razboaie sau regimuri politice, ( de exemplu, in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, Coca-Cola se imbutelia in 44 de tari, de ambele parti ale conflictului, dand o impresie oamenilor ca se lupta ei intre ei si ca este un razboi din care nimeni nu are ceva de castigat, ci numai de pierdut ) ba dimpotriva, datorita notorietatii capatate in timp, prin si cu publicitate, a putut influenta in mod pozitiv mersul lucrurilor. 
Incepand cu 1989, cand a inceput sa fie promovata si in Romania, campaniile Coca-Cola au fost:
o 2002 - Make it real 
o 2001 - Viata are gust 
o 2000 - Savureaza 
o 1993 - Intodeauna Coca-Cola 
o 1989 - You can beat the real thing 
Analiza SWOT 
Analiza SWOT (S-strenghts, W-weaknesses, O-opportunities, T-threats) se refera la analiza punctelor tari, slabe, ocaziilor favorabile si a amenintarilor din cadrul unei firme. In cele ce urmeaza, ne vom axa asupra impactului crizei economice asupra companiei Coca-Cola. 
Amenintari 
Cea mai puternica, in prezent, este reprezentata de criza economica care se manifesta si in Romania. Aceasta amenintare poate afecta activitatea firmelor din punct de vedere al vanzarilor, care se prognozeaza ca vor scadea in urmatoarele lunii, astfel firmele sunt nevoite sa creasca preturile pentru a-si putea acoperi cheltuielile. O alta amenintare este intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, deoarece prin deschiderea granitelor se faciliteaza intrarea concurentilor pe piata romaneasca. Schimbarea stilului de viata poate fi o amenintare din punct de vedere al orientarii populatiei catre produse ,,sanatoase". 
o Oportunitatile 
In acest moment sunt destul de putine datorita crizei financiare si economice, totusi Coca- Cola poate profita de pe urma acestei crize achizitionand firmele mici care sunt in pragul falimentului, dezvoltand astfel activitatea de productie si distributie existenta, toate acestea la un 
pret scazut.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Produs la Coca Cola.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!