Politica de Produs in Marketingul Serviciilor

Extras din referat Cum descarc?

Politica de produs in marketingul serviciile are la baza interactiunea diferitelor componente si efectul lor final, adica utilitatea perceputa de consumator. Pentru a descrie aceasta componenta a mixului de marketing am ales serviciile bancare oferite de Banca Comerciala Romana. 
Astfel, politica de produs cuprinde urmatoarele componente:produsul global si produsul partial.
In ceea ce priveste produsul global, acesta are urmatoarele componente: 
- produsul de baza reprezinta rezultatul activitatilor generatoare de utilitati destinate satisfacerii nevoii consumatorului. 
In cazul serviciilor BCR, acest produs este definit de contul deschis la aceasta banca, creditul imprumutat de la aceasta banca, cardul oferit ce aceasta banca, etc
- produsele auxiliare reprezinta activitati fara de care produsul de baza nu este posibil sau calitatea sa este afectata. Este subinteles si deci asteptat de consumator. 
In cazul serviciilor BCR, produsele auxiliare sunt definite de conditiile de servire: birourile, echipamentele, lumina, caldura, curatenia, etc.
- produsele suplimentare confera un plus de utilitate serviciului de baza, reprezentand un important element de diferentiere fata de concurenti.
In cazul serviciilor BCR, acestea definesc promptitudinea si rapiditatea de executie a serviciului, flexibilitate serviciului si al angajatiilor, etc.
- produse potentiale reprezinta activitati care asigura un grad inalt de personalizare a serviciilor, prin oferirea la cerere si contracost a unor servicii care raspund unor nevoi individuale. 
In cazut serviciilor oferite de BCR, un exemplu de produs potential este transferul de bani dintr-un cont BCR intr-un cont BRD.
- facilitatile fizice (ambianta, echipamentele);
- personalul de contact;
- clientul participant la realizarea prestatiei.
1.1 Pezentarea generala a bancii
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group este o banca universala care deserveste atat clienti retail, cat si clienti corporativi. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 16 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este in prezent cel mai important grup financiar din Romania, incluzand operatiuni in strainatate, precum si de leasing, economisire si creditare in scopuri locative (banca pentru locuinte) si subsidiare pentru pensii private.
BCR desfasoara o activitate ce cuprinde o gama larga de servicii bancare, incluzand solutii de internet banking, phone banking si e-commerce. Reteaua bancii cuprinde 668 de unitati si agentii retail (pentru persoane fizice si microintreprinderi) in toate orasele din Romania cu peste 10.000 de locuitori. Clientii corporate (IMM-uri si companii mari) sunt deserviti de 48 de centre de afaceri dedicate. BCR detine cea mai mare retea nationala de ATM-uri si POS-uri - peste 2.200 de bancomate si peste 18.000 de terminale electronice operationale la comercianti pentru efectuarea platilor cu cardul.
1.2 Descrierea etapelor evaluarii facilitatilor fizice
intangibile, eu ca si consumator m-am bazat pe elemente tangibile sau pe evidenta fizica, pentru a evalua serviciul in toate etapele sale.Utilizarea facilitatilor fizice
In cazul BCR, efectele utilizari facilitatilor fizice se rasfrang asupra atat a clientului cat si al angajatului. 
In ceea ce priveste clientul, designul si amplasarea echipamentelor trebuie sa fie facuta, astfel incat acestuia sa-i fie usor sa ia contact cu personalul banci si serviciile oferite de banca. In cazul meu, in momentul in care am luat primul contact cu una din sucursalele bancii, nemai avand pana la momentul respectiv vreun contact cu banca, mi-a fost destul de usor sa ma descurc in interiorul sucursalei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Produs in Marketingul Serviciilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!