Teoria produsului Definitia si clasificarea produselor.^1 Produsul este orice lucru oferit pe piata in scopul captarii interesului, al achizitionarii, utilizarii sau consumului si care poate satisface o nevoie sau o dorinta; el include obiecte fizice(tangibile), servicii, locuri, organizatii sau idei. Clasificare: Specialistii in marketing au elaborat numeroase scheme de clasificare a produselor, bazate pe caracteristicile acestora. Bunuri de scurta folosinta, de folosinta indelungata si servicii Bunurile de scurta folosinta sunt bunurile care se consuma dupa una sau mai multe utilizari, de exemplu berea, sarea,sapunul. Bunurile de folosinta indelungata sunt bunuri intrebuintate pe parcursul unei perioade de timp mai lungi, de exemplu frigiderele, automobilele,mobila. Serviciile sunt activitati, avantaje sau satisfactii oferite spre vanzare; de exemplu o tunsoare, reparatii casnice etc.. Serviciile sunt intangibile si nu presupun proprietatea vreunui lucru. Bunuri de consum Sunt cele achizitionate de consumatorii finali pentru consumul personal. Ele sunt clasificate in functie de obiceiurile de cumparare ale consumatorilor in: Bunuri de uz curent sunt cele pe care consumatorii le cumpara frecvent, imediat si cu un minimum de efort de comarare si cumparare, de exemplu tigari,sapun, reviste. La randul lor ele se impart in bunuri principale, de moment si de urgenta. Bunurile comparabile sunt bunuri de consum pe care cumparatorul, in procesul alegerii sau achizitiei, le compara de regula cu alte marci din punct de vedere calitativ, al pretului, stilului etc. Specialitatile sunt bunuri de consum care au caracteristici unice si pentru procurarea carora un grup semnificativ de cumparatori este dispus sa faca un efort special. Bunuri fara cautare sunt bunuri pe care consumatorii fie nu le cunosc, fie ca le cunosc dar nu se gandesc sa le achizitioneze. Exemple de bunuri cunoscute dar fara cautare sunt asigurarile pe viata, sistemele de protectie a casei. Bunuri industriale Sunt cele cumparate de indivizi sau oranizatii pentru prelucrarea lor ulterioara sau pentru a fi utilizate intr-o afacere.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).