Extras din referat
Teoria produsului
Definiția și clasificarea produselor.^1
Produsul este orice lucru oferit pe piaţa în scopul captării interesului, al achiziţionării, utilizării sau consumului şi care poate satisface o nevoie sau o dorinţa; el include obiecte fizice(tangibile), servicii, locuri, organizaţii sau idei.
Clasificare:
Specialiştii in marketing au elaborat numeroase scheme de clasificare a produselor, bazate pe caracteristicile acestora.
Bunuri de scurtă folosinţă, de folosinţă îndelungată şi servicii
Bunurile de scurtă folosinţă sunt bunurile care se consumă după una sau mai multe utilizări, de exemplu berea, sarea,săpunul.
Bunurile de folosinţă îndelungată sunt bunuri întrebuinţate pe parcursul unei perioade de timp mai lungi, de exemplu frigiderele, automobilele,mobila.
Serviciile sunt activităţi, avantaje sau satisfacţii oferite spre vânzare; de exemplu o tunsoare, reparaţii casnice etc.. Serviciile sunt intangibile şi nu presupun proprietatea vreunui lucru.
Bunuri de consum
Sunt cele achiziţionate de consumatorii finali pentru consumul personal. Ele sunt clasificate în funcţie de obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor în:
Bunuri de uz curent sunt cele pe care consumatorii le cumpără frecvent, imediat şi cu un minimum de efort de comarare si cumpărare, de exemplu ţigari,săpun, reviste. La rândul lor ele se împart în bunuri principale, de moment şi de urgenţă.
Bunurile comparabile sunt bunuri de consum pe care cumpărătorul, în procesul alegerii sau achiziţiei, le compară de regulă cu alte mărci din punct de vedere calitativ, al preţului, stilului etc.
Specialităţile sunt bunuri de consum care au caracteristici unice şi pentru procurarea cărora un grup semnificativ de cumpărători este dispus să faca un efort special.
Bunuri fără căutare sunt bunuri pe care consumatorii fie nu le cunosc, fie că le cunosc dar nu se gândesc să le achiziţioneze. Exemple de bunuri cunoscute dar fără căutare sunt asigurările pe viaţă, sistemele de protecţie a casei.
Bunuri industriale
Sunt cele cumpărate de indivizi sau oranizaţii pentru prelucrarea lor ulterioară sau pentru a fi utilizate într-o afacere.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Produs a Firmei The Coca-Cola Company.docx