Politica de marketing a firmei

Extras din referat Cum descarc?

Aceasta politica de distributie defineste procesele economice si cadrul organizatoric  legat de aducerea bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori in conditii cat mai avantajoase.
Distributia consta in asigurarea scurgerii neintrerupte a produselor catre consumatori si avand urmatoarele functii:
- asigurarea corelatiei dintre cerere si oferta;
- realizarea minimului rational de costuri;
- asigurarea momentului optim de livrare in raport cu cererea.
Tipuri de definitii referitoare la distributie:
1.	Distributia este o faza intermediara intre functia de consum si cea de productie prin care se pune la dispozitia utilizatorilor bunuri si servicii, in conditii de timp, loc si spatii.
2.	Distributia cuprinde ansamblul operatiunilor de vanzare si cumparare care asigura trecerea marfurilor de la un agent de piata la altul.
3.	Distributia se refera la circuitul pe care marfurile il parcurg de la producator la consumatorii finali.
4.	Distributia este procesul de adaptare a ofertei la cerere.
Formele distributiei:
a)	Poate fi selectiva, cand numai anumiti comercianti selectati pot vinde produsele unei intreprinderi date.
b)	Poate fi extensiva, cand toti comerciantii pot vinde produsele unei intreprinderi date.
c)	Poate fi exclusiva, cand numai comerciantii care au incheiat un contract de vanzare exclusiva pot vinde produsele unei intreprinderi date.
Trodjman a gasit trei categorii de transformari care cresc valoarea marfurilor:
1.	transformari materiale si fizice, de natura industriala cu referire la operatii ca: transportul, fractionarea, stocarea produselor.
2.	transformari psihologice si comerciale care completeaza functiile distributive si industriale.
3.	transformari spatiale si temporale care se refera la locul unde se afla produsul, cantitatea omogena a produsului, sortare si data la care produsul este observat.
Principalele decizii pe care le ia o intreprindere de productie in cadrul stabilirii unei politici de distributie sunt:
-	alegerea initiala a circuitelor de distributie, a intermediarilor si politica de luat fata de acestea;
-	modificarile realizate in structura circuitelor de distributie sau in politica luata cu privire la distribuitori;
-	cunoasterea pietei cumparatorilor finali;
-	cunoasterea distributiei actuale constand in importanta, structura, exigenta fata de furnizori, impactul asupra publicului;
-	mijloacele si resursele intreprinderii;
-	politicile si implanturile concurentilor.
Functiile principale ale distributiei:
1)	functia de transport
2)	functia de asortare
3)	functia de stocaj
4)	functia de service
5)	functia de finantare.
Functiile si fluxurile specifice ale unui canal de distributie sunt:
-	fluxul informatiilor
-	fluxul de promovare
-	fluxul negocierilor
-	fluxul comenzilor
-	fluxul finantarii
-	fluxul riscurilor
-	fluxul platilor
-	fluxul fizic al produselor
-	fluxul proprietatii.
Tipurile de canale prin care se realizeaza distributia interna sunt:
-	canale de distributie fara intermediar, de tipul producator-consumator.
-	canale de distributie cu intermediari, in functie de numarul si felul intermediarilor si felul cum intervin in procesul distributiei.
Distributia este:
a)	selectiva - implica utilizarea mai multor intermediari dispusi sa distribuie un anumit produs
b)	exclusiva - impune limitarea numarului intermediar care manipuleaza bunurile sau serviciile firmei
c)	intensiva - se caracterizeaza prin plasarea unui bun sau serviciilor printr-un numar cat mai mare de unitati de deplasare.
Distributia fizica


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de marketing a firmei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!