Politica de Distributie in Domeniul Financiar Bancar

Extras din referat Cum descarc?

Termenul de marketing este foarte utilizat si are semnificatii diferite. La modul general marketingul este un ansamblu de actiuni vizand adaptarea ofertei unei intreprinderi la nevoile agentilor, ce exprima cererea.
Marketingul bancar se refera, deci la actiunile intreprinse de banci pentru a satisface nevoile clientelei lor.
Marketingul bancar se inscrie intr-o perspectiva a marketingului serviciilor marcat de cele patru caracteristici: intangibilitate, inseparabilitate, eterogenitate si perisabilitate.
Specificitatea marketingului bancar vizavi de marketingul serviciilor, lipsa coincidentei perfecte intre aceste doua forme ale marketingului, atrage atentia asupra diversitatii ce caracterizeaza marketingul serviciilor
In sectorul bancar, ca in orice alta activitate de servicii, marketingul mix prezinta, ca si in cazul mixului aplicat bunurilor tangibile, aceleasi patru componente cunoscute sub denumirea de "cei patru P": produs, pret, plasament (distributie), si promovare (comunicare).
Evaluarea celui mai potrivit mix de marketing este verificata de atingerea obiectivelor bancii si satisfactia clientului si presupune crearea celei mai adecvate combinatii ale caracteristicilor produselor/serviciilor, ale sistemelor de distributie, ale nivelurilor preturilor si comunicarii de marketing, care sa faca produsul mai atractiv fata de cel al concurentei
Evolutia marketingului bancar
Celebrul economist Keynes avea obiceiul de a aminti studentilor sai ca sunt necesare trei generatii pentru a impune un anumit concept. Prima serveste crearii, a doua, invatarii, iar cea de-a treia, aplicarii.
Interesul pentru marketingul bancar a debutat in anii 1970, odata cu marketingul ofertei. Evolutia sa a cunoscut faze succesive care au condus la o mai buna satisfacere a nevoii clientilor, pentru a culmina, in zorii secolului XXI cu un adevarat "marketing interactiv al intimitatii clientului", denumit "e-marketing".
Etapele evolutiei marketingului bancar:
1970 marketingul ofertei
1980 marketingul cererii
1990 marketing management al distributiei
2000 e-marketing
Politica de distributie
Distributia reprezinta o variabila strategica de o deosebita importanta pentru intreprindere. In conditiile actuale, a avea un produs ,,bun" nu mai este suficient. Satisfacerea consumatorului reclama prezenta produsului la locul, momentul si in forma dorita de acesta. Aducerea produsului ,,in fata" consumatorului este realizata prin intermediul activitatii de distributie, care realizeaza legatura intre o productie din ce in ce mai concentrata si un consum din ce in ce mai fragmentat.
Alegerea canalelor de distributie a ocupat mult timp un rol marginal in strategia de marketing a bancilor orientata exclusiv spre conceperea noilor produse si spre comunicare. 
Importanta canalelor de distributie este cu atat mai mare cu cat s-a demonstrat ca gradul de folosire a produselor bancare creste aproape direct proportional cu cresterea disponibilitatii lor. In conditiile in care cresterea activitatii unei banci sta la baza succesului pe care aceasta il are pe piata, canalele de distributie au un rol foarte important 
Sarcina canalelor de distributie este aceea de a livra produsele si serviciile la clienti si de a comunica cu piata. Pana nu demult, sucursalele bancilor au indeplinit cu succes aceste doua functii. Odata cu dezvoltarea tehnicii si informaticii insa, dezavantajele folosirii sucursalelor ca unic canal de distributie au inceput sa devina evidente. In aceste noi conditii, bancile au inceput sa se orienteze spre un sistem de distributie mixta si nu neaparat spre un singur canal de distributie. 
Cheia unui management de succes consta in gasirea acelei combinatii intre canalele de distributie care sa asigure acoperirea costurilor generate (dezvoltarea produsului sau serviciului, promovarea lui, livrarea) si obtinerea unui profit. Veniturile obtinute vor fi determinate de numarul de clienti, cota de piata, numarul de utilizari a produsului sau serviciului pe persoana si de venitul marginal pe fiecare produs in parte. Pentru a mentine sau creste nivelul veniturilor obtinute, managementul bancii e constient de importanta cresterii numarului, dar si de diversificarea canalelor de distributie existente. 
O alta problema cu care se confrunta managerii bancii este aceea a stabilirii unei combinatii optime intre canalele de distributie pe care le are la dispozitie. Alegerea facuta va influenta atat natura produselor oferite, cat si impactul lor asupra pietei. 
Un aspect la fel de important in stabilirea mix-ului de distributie este costul pe care banca trebuie sa-l suporte, cost care va influenta la randul lui competitivitatea pe piata a bancii precum si profitul obtinut. 
Cea mai grea decizie de alegere a celor mai eficiente canale de distributie trebuie sa o ia bancile comerciale, care in continuare se bazeaza in principal pe sucursalele lor. Orice schimbare aleasa presupune fie reducerea numarului de sucursale fie modificarea functiilor principale pe care acestea le indeplinesc.
In literatura de specialitate, termenul de "canal de distributie" este definit in diverse moduri, si anume: ca un grup de organizatii interdependente, implicate in procesul de punere la dispozitie a unui produs sau serviciu in vederea utilizarii sau consumului acestuia.
Variabila distributie nu se limiteaza doar la problematica deschiderii unor puncte de vanzare, ci imbraca si alte doua aspecte esentiale: gestiunea suportului fizic al ofertei si gestiunea personalului de contact. 
-Gestiunea suportului fizic se refera la arhitectura exterioara, amenajarile si mediul extern, locul de parcare, precum si la echipamentele utilizate pentru a servi clientela, alaturi de arhitectura interioara, calitatea aerului si a temperaturii. Studiile au relevat importanta aspectului exterior si interior al agentiilor bancare. Astfel, grilajele si toate celelalte elemente care asigura securitatea bancii dau agentiilor bancare un aspect de fortarete inaccesibile. In amenajarea exterioara trebuie sa existe o anumita armonie care sa-i ofere agentiei un aspect placut si sa atraga clientii. In ce priveste amenajarea interioara si aceasta trebuie facuta de o asemenea maniera incat sa dea agentiei un aspect agreabil, sa inspire un sentiment de siguranta si eficienta si in acest scop se va face o amplasare cat mai accesibila a ghiseelor, birourilor si terminalelor de calculator.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Distributie in Domeniul Financiar Bancar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!