Politica de Distributie Agricola - SC Agricola International SA Bacau

Extras din referat Cum descarc?

Scurt istoric
S.C. Agricola International S.A. Bacau s-a infiintat la 1 septembrie 1992,este inregistrata la Camera de Comert sub Nr. J/O4/2214/1992 si desfasoara o activitate integrata de achizitionare a resurselor furajere, producerea nutreturilor concentrate, reproductia, cresterea si ingrasarea animalelor si pasarilor; abatorizarea si industrializarea carnii, comercializarea carnii, produselor din carne, oualor si prafului de oua si laptelui. Aproximativ 40% din productia realizata se comercializeaza prin lantul zonal de magazine si depozite Agricola International situate in judetele Bacau, Neamt, Iasi, Buzau, Galati, Constanta si municipiul Bucuresti. Agricola International S.A. Bacau produce si vinde anual peste 37 mii tone carne si peste 100 milioane oua. 
Chiar daca, conditiile de pe piata externa nu sunt favorabile, Agricola International este cea mai mare firma exportatoare de carne si produse din carne din Romania pe piata Uniunii Europene si pe alte piete.
De la infiintare si pana in prezent, Agricola International S.A. a realizat performante economice si tehnice deosebite. Pentru a satisface mai bine cerintele de calitate ale produselor atat pentru piata interna cat si pentru export, societatea a realizat un amplu program de modernizare si dezvoltare a capacitatilor de productie in valoare de peste 37 milioane USD, finantat atat din reinvestirea integrala a profitului obtinut, cat si din credite bancare.In cadrul procesului de productie materialul biologic ocupa un rol important, acesta fiind importat de la companii de renume din Europa.
In acelasi timp, societatea noastra are o mare importanta economico-sociala datorita faptului ca asigura locuri de munca pentru 2600 persoane si pentru inca peste 10.000 salariati ai unitatilor si institutiilor cu care colaboram. Managementul firmei urmareste atat imbunatatirea parametrilor de eficienta, cat si restructurarea companiei si finalizarea proiectelor de dezvoltare.
Avand in vedere ca in cei 12 ani de activitate Agricola International si-a creat o buna recunoastere interna si internationala prin performantele obtinute si ca detine o importanta cota de piata, ne propunem ca si in urmatorii 5 ani sa ne mentinem pe pozitia actuala de lider pe piata producatorilor de carne de pasare si oua din Romania prin implementarea celor mai recente reglementari ale Uniunii Europene si sa identificam noi parteneri din tara si strainatate pentru dezvoltarea afacerilor.
Economia agroalimentara se contureaza ca domeniu teoretic si ca o stiinta legata de producerea, distribuirea si utilizarea hranei, care cuprinde sectoare si subsectoare traditional tratate impreuna sau separat si anume: agricultura, industriile din amonte, industriile alimentare si serviciile aferente. 
Sistematizarea teoretica a avut loc in mare masura concomitent si recurent cu evolutia realitatilor. Realitatile au determinat aparitia, cresterea si consolidarea organizatiilor nationale si ulterior transnationale care au acoperit din ce in ce mai multe activitati legate de realizarea functiei alimentare. 
In aceste conditii, "economia agroalimentara" s-a impus, reprezentand un perimetru economic distinct conturat si din ce in ce mai inchegat. 
Cronologic, I.H. Davis si R.A. Goldberg (1957) dau primii o definitie a agribusinessului devenit o realitate in Statele Unite ale Americii. Un progres important in delimitarea conceptuala a economiei agroalimentare il datoram lui Louis Malassis. Acesta da o clara definire a economiei agroalimentare, a economiei alimentare, a celei agrare si a economiei rurale
Conceptul de distributie
Conceptul de distributie se refera mai intai la ,,traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste ,,canal de distributie" (exista insa si canale fara intermediari). El include, mai departe, lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in traseul lor spre consumator; este vorba de ,,distributia fizica" sau ,,logistica" marfurilor.
Notiunea de distributie se mai refera si la aparatul tehnic - retea de unitati, dotari, personal - care realizeaza asemenea procese si operatiuni. Distributia se refera deci la circuitul fizic si cel economic al marfurilor, la sistemul de relatii care intervin intre agentii de piata, la activitati ale unei mase largi si eterogene de unitati, apartinand mai multor profile economice.
Obiectul activitatii de distributie il constituie marfurile (produse si servicii), fluxul neintrerupt al lor de la producator pana la consumator. Dirijarea acestora, miscarea lor fizica spre consumator este insotita, precedata sau urmata si de alte fluxuri, nu lipsite de importanta, care leaga intre ei pe participantii la procesul de ansamblu al distributiei, si anume: fluxul negocierilor, al tranzactiilor (tratativelor) de piata; fluxul titlului de proprietate, respectiv, transferul lui succesiv in fiecare operatiune de vanzare-cumparare a produsului; fluxul informational, referitor la circulatia in ambele sensuri a informatiilor (evidente, statistici) referitoare la dimensiunile, structura, modalitatile de desfasurare a activitatilor de distributie, rezultatele economico-financiare ale acestora, cumparatorului potential, care preced sau insotesc fluxul produsului, pregatind realizarea lui. Daca acestor fluxuri li se mai adauga fluxurile, in ambele sensuri, ale finantarii si riscului si fluxurile de la consumator la producator ale comenzilor si platilor (decontarilor), se contureaza ansamblul si configuratia relatiilor in care intra agentii de piata in procesul de distributie.
In privinta participantilor la procesul distributiei, structura acestora este extrem de eterogena; functionand in secvente diferite ale procesului de distributie, cu roluri, preocupari si interese particulare, el desfasoara activitati variate ca profil, amploare, complexitate, forma de organizatie.
DISTRIBUTIA
Distributia produselor Agricola Bacau se realizeaza prin :
Distributie directa :
7 depozite : Bucuresti, Bacau, Galati, Constanta, Iasi, Cluj, Timisoara 
123 de angajati (23 de agenti de vanzare si 22 agenti de vanzare, gestionari, manipulanti, operatori facturare etc.)
24 de magazine proprii 
113 mijloace de transport de capacitate aprox 700 tone
Distributia indirecta :
21 de distribuitori din care 14 de portofoliu si 7 de conserve
- Conturi internationale: Metro, Selgros, Hiproma, Cora, Mega Image, Billa, UniversAll, VP Market, Gima.
In strategia anului 2005 ponderea distributiei pe canale este urmatoare :
Distributie directa : 29% ( agenti )
23 % magazine
Distributie indirecta : 28%
Conturi internationale : 20%


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Distributie Agricola - SC Agricola International SA Bacau .doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!