Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2965
Mărime: 17.17KB (arhivat)
Publicat de: Jan Niculescu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Duhalm Simona, Epuran Gheorghe
analiza indicatorilor economici la Agricola International,politica de prosdus, productie, obicetive de atins

Extras din referat

Scurt istoric

S.C. Agricola Internaţional S.A. Bacău s-a înfiinţat la 1 septembrie 1992,este înregistrată la Camera de Comerţ sub Nr. J/O4/2214/1992 şi desfăşoară o activitate integrată de achiziţionare a resurselor furajere, producerea nutreţurilor concentrate, reproducţia, creşterea si îngrăşarea animalelor si păsărilor; abatorizarea şi industrializarea cărnii, comercializarea cărnii, produselor din carne, ouălor si prafului de ouă şi laptelui. Aproximativ 40% din productia realizata se comercializeaza prin lanţul zonal de magazine si depozite Agricola International situate in judetele Bacau, Neamt, Iasi, Buzau, Galati, Constanta si municipiul Bucuresti. Agricola International S.A. Bacau produce si vinde anual peste 37 mii tone carne si peste 100 milioane oua.

Chiar daca, conditiile de pe piata externa nu sunt favorabile, Agricola International este cea mai mare firma exportatoare de carne si produse din carne din Romania pe piata Uniunii Europene si pe alte piete.

De la infiintare si pana in prezent, Agricola International S.A. a realizat performante economice si tehnice deosebite. Pentru a satisface mai bine cerintele de calitate ale produselor atat pentru piata interna cat si pentru export, societatea a realizat un amplu program de modernizare si dezvoltare a capacitatilor de productie in valoare de peste 37 milioane USD, finantat atat din reinvestirea integrala a profitului obtinut, cat si din credite bancare.In cadrul procesului de productie materialul biologic ocupa un rol important, acesta fiind importat de la companii de renume din Europa.

In acelasi timp, societatea noastra are o mare importanta economico-sociala datorita faptului ca asigura locuri de munca pentru 2600 persoane si pentru inca peste 10.000 salariati ai unitatilor si institutiilor cu care colaboram. Managementul firmei urmareste atât imbunatatirea parametrilor de eficienta, cat si restructurarea companiei si finalizarea proiectelor de dezvoltare.

Avand in vedere ca in cei 12 ani de activitate Agricola International si-a creat o buna recunoastere interna si internationala prin performantele obtinute si ca detine o importanta cota de piata, ne propunem ca si in urmatorii 5 ani sa ne mentinem pe pozitia actuala de lider pe piata producatorilor de carne de pasare si oua din Romania prin implementarea celor mai recente reglementari ale Uniunii Europene si sa identificam noi parteneri din tara si strainatate pentru dezvoltarea afacerilor.

Economia agroalimentara se contureaza ca domeniu teoretic si ca o stiinta legata de producerea, distribuirea si utilizarea hranei, care cuprinde sectoare si subsectoare traditional tratate impreuna sau separat si anume: agricultura, industriile din amonte, industriile alimentare si serviciile aferente.

Sistematizarea teoretica a avut loc in mare masura concomitent si recurent cu evolutia realitatilor. Realitatile au determinat aparitia, cresterea si consolidarea organizatiilor nationale si ulterior transnationale care au acoperit din ce in ce mai multe activitati legate de realizarea functiei alimentare.

In aceste conditii, "economia agroalimentara" s-a impus, reprezentand un perimetru economic distinct conturat si din ce in ce mai inchegat.

Cronologic, I.H. Davis si R.A. Goldberg (1957) dau primii o definitie a agribusinessului devenit o realitate in Statele Unite ale Americii. Un progres important in delimitarea conceptuala a economiei agroalimentare il datoram lui Louis Malassis. Acesta da o clara definire a economiei agroalimentare, a economiei alimentare, a celei agrare si a economiei rurale

Conceptul de distribuţie

Conceptul de distribuţie se referă mai întâi la „traseul” pe care îl parcurg mărfurile pe piaţă, până ajung la consumatori; producătorul, intermediarii şi consumatorul – participanţi la deplasarea succesivă a mărfurilor de-a lungul acestui traseu – alcătuiesc ceea ce în terminologia marketingului se numeşte „canal de distribuţie” (există însă şi canale fără intermediari). El include, mai departe, lanţul proceselor operative la care sunt supuse mărfurile în traseul lor spre consumator; este vorba de „distribuţia fizică” sau „logistica” mărfurilor.

Noţiunea de distribuţie se mai referă şi la aparatul tehnic – reţea de unităţi, dotări, personal – care realizează asemenea procese şi operaţiuni. Distribuţia se referă deci la circuitul fizic şi cel economic al mărfurilor, la sistemul de relaţii care intervin între agenţii de piaţă, la activităţi ale unei mase largi şi eterogene de unităţi, aparţinând mai multor profile economice.

Obiectul activităţii de distribuţie îl constituie mărfurile (produse şi servicii), fluxul neîntrerupt al lor de la producător până la consumator. Dirijarea acestora, mişcarea lor fizică spre consumator este însoţită, precedată sau urmată şi de alte fluxuri, nu lipsite de importanţă, care leagă între ei pe participanţii la procesul de ansamblu al distribuţiei, şi anume: fluxul negocierilor, al tranzacţiilor (tratativelor) de piaţă; fluxul titlului de proprietate, respectiv, transferul lui succesiv în fiecare operaţiune de vânzare-cumpărare a produsului; fluxul informaţional, referitor la circulaţia în ambele sensuri a informaţiilor (evidenţe, statistici) referitoare la dimensiunile, structura, modalităţile de desfăşurare a activităţilor de distribuţie, rezultatele economico-financiare ale acestora, cumpărătorului potenţial, care preced sau însoţesc fluxul produsului, pregătind realizarea lui. Dacă acestor fluxuri li se mai adaugă fluxurile, în ambele sensuri, ale finanţării şi riscului şi fluxurile de la consumator la producător ale comenzilor şi plăţilor (decontărilor), se conturează ansamblul şi configuraţia relaţiilor în care intră agenţii de piaţă în procesul de distribuţie.

În privinţa participanţilor la procesul distribuţiei, structura acestora este extrem de eterogenă; funcţionând în secvenţe diferite ale procesului de distribuţie, cu roluri, preocupări şi interese particulare, el desfăşoară activităţi variate ca profil, amploare, complexitate, forma de organizaţie.

DISTRIBUŢIA

Distribuţia produselor Agricola Bacău se realizează prin :

Distribuţie directă :

7 depozite : Bucureşti, Bacău, Galaţi, Constanţa, Iaşi, Cluj, Timişoara

123 de angajaţi (23 de agenţi de vânzare şi 22 agenţi de vânzare, gestionari, manipulanţi, operatori facturare etc.)

24 de magazine proprii

113 mijloace de transport de capacitate aprox 700 tone

Distribuţia indirectă :

21 de distribuitori din care 14 de portofoliu şi 7 de conserve

- Conturi internaţionale: Metro, Selgros, Hiproma, Cora, Mega Image, Billa, UniversAll, VP Market, Gima.

În strategia anului 2005 ponderea distribuţiei pe canale este următoare :

Distribuţie directă : 29% ( agenţi )

23 % magazine

Distribuţie indirectă : 28%

Conturi internaţionale : 20%

Preview document

Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 1
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 2
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 3
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 4
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 5
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 6
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 7
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 8
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 9
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 10
Politica de distribuție agricolă - SC Agricola Internațional SA Bacău - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • Politica de Distributie Agricola - SC Agricola International SA Bacau .doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Organizarea calității totale a produselor la SC Agricola Internațional SA Bacău

INTRODUCERE Continutul conceptului de „calitate totala” Satisfacerea cerintelor clientilor prin cresterea calitatii produselor si serviciilor...

Politică de preț - studiu de caz la SC Agricola Internațional SA

Introducere Industria alimentară este o ramură importantă a economiei naţionale şi reprezintă 14% din producţia industrială totală a ţării. Ca şi...

Monografie contabilă Agricola Internațional

1.PREZENTAREA GENERALĂ A S.C. AGRICOLA INTERNAŢIONAL S.A. BACĂU SCURT ISTORIC S.C. AGRICOLA INTERNAŢIONAL S.A. BACĂU a fost constituită la data...

Fundamentarea politicii de preț la SC Agricola Internațional SA

Capitolul 1: CARACTERIZAREA SECTORULUI AGROALIMENTAR DIN ROMANIA IN PERSPECTIVA INTEGRARII IN U.E. Economia agroalimentara se contureaza ca...

Analiza activităților de marketing la nivelul firmei SC Agricola Internațional SA Bacău

Capitolul 1. Prezentarea si descrierea activitǎtii curente 1.1. Nume si localizare Societatea comerciala „ S.C. Agricola Internaţional S.A....

Managementul comerțului - Agricola Internațional

Capitolul 1. Prezentarea firmei Cronica unui alt început S.C. AGRICOLA INTERNAŢIONAL S.A BACĂU a fost constituită la data de 1 septembrie 1992,...

Marketing direct și comunicare promoțională

Introducere Din punct de vedere etimologic, substantivul comunicare provine din latinescul comunicatio care semnifică împărtăşire, conversaţie....

Marketingul prin Culoare

Introducere Culorile reprezintă un important instrument de marketing, ele făcând diferenţa între mărci şi produse. Adesea se vorbeşte despre...

Ai nevoie de altceva?