Politica de Distribuție

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 12185
Mărime: 64.92KB (arhivat)
Publicat de: Veniamin Sabău
Puncte necesare: 8

Cuprins

  1. 1.1.Introducere 1
  2. 1.2. Conceptul, formele şi funcţiile distribuţiei 1
  3. 1.3. Rolul, locul şi importanţa distribuţiei 4
  4. CANALE DE DISTRIBUȚIE 6
  5. 2.1.Introducere 6
  6. 2.2. Dimensiunile canalului de distribuție 7
  7. 2.4. Organizarea si comportamentul canalelor de distribuție 9
  8. DISTRIBUȚIA FIZICĂ 12
  9. 3.1.Introducere 12
  10. 3.2 Conceptul de distribuție fizică 12
  11. 3.3. Conţinutul şi structura sistemului logistic 13
  12. 3.4. Coordonarea funcţiilor logistice 17
  13. 3.5. Obiectivele distribuției fizice 20
  14. BIBLIOGRAFIE 22

Extras din referat

1.1.Introducere

Ca să putem vorbi despre distribuția fizică trebuie să înțelegem mai intâi ce înseamnă distribuția respectiv politica de distribuție. Finalizarea efectivă a activităţii firmei producătoare de bunuri şi servicii este condiţionată de ajungerea acestora la consumatorii cărora le sunt destinate şi de satisfacerea cerinţelor pentru care au fost concepute. Dar, pentru a ajunge în consum, produsele trebuie să parcurgă, mai întâi, sfera distribuţiei. Obiectul distribuţiei constă tocmai în trecerea produselor finite din stadiul de producţie în cel de cumpărare şi consum. In acest scop, este necesară localizarea punctelor de vânzare şi a modalităţilor de aprovizionare a acestora, a sistemelor de transfer, manipulare, transport şi asigurare a produselor, precum şi a modalităţilor de etalare, prezentare şi vânzare. Toate acestea formează, de fapt, obiectul politicii de distribuţie. In sens larg, termenul de distribuţie desemnează ansamblul mijloacelor şi operaţiunilor care contribuie la punerea la dispoziţia consumatorilor (utilizatorilor) a bunurilor (serviciilor) realizate de un agent economic producător. Aceste mijloace şi operaţiuni pe care le presupune termenul de distribuţie se grupează în două mari categorii, ce pot fi desemnate prin termenii de distribuţie comercială (circuitul economic al produselor) şi distribuţie fizică (logistica produselor). Ca mijloc de legătură între producție si consum, distribuția se înscrie cu un rol esențial în dinamica societații contemporane. Acest rol are o importanță pe deplin comparabilă cu cea a producției; nu lipsesc cazurile când distribuția mărfurilor este chiar mai dificil de realizat decât producerea acestora. Prin poziția intermediară pe care o ocupă, distribuția nu este doar o consecință a gradului de dezvoltare a producției si consumului de bunuri si servicii, ci îi revine și rolul de factor accelerator în viața societății. Modul în care mărfurile parcurg traseul distribuției până ajung la consumatorii finali prezintă o importanță deosebită pentru funcționarea mecanismului economic, în general, cât si pentru soarta fiecărui agent economic, în parte. Ca variabilă a mixului de marketing, distribuția va fi luată în considerație în deciziile întreprinderii în diferite variante, apreciate ca fiind cele mai eficiente și, deci, cele mai indicate într-o anumită etapă, pentru anumite categorii de produse sau de piețe.

1.2. Conceptul, formele şi funcţiile distribuţiei

Conceptul de distribuţie este un concept cuprinzător, ce include forme şi activităţi eterogene. In primul rând, conceptul de distribuţie are în vedere „traseul’ ‘pe care îl parcurg mărfurile pe piaţă până ajung la consumatori. Noţiunea de distribuţie se referă, în al doilea rând, la ansamblul operaţiunilor – vânzare, cumpărare, concesiune, consignaţie etc. – ce marchează trecerea succesivă a mărfurilor de la un agent de piaţă la altul, până când acestea intră definitiv în sfera consumaţiei. In al treilea rând, conceptul analizat include lanţul proceselor operative la care sunt supuse mărfurile în traseul lor spre consumator. Avem aici în vedere “distribuţia fizică” sau, într-o altă accepţiune, logistica mărfurilor. In sfârşit, noţiunea de distribuţie are în vedere şi aparatul tehnic, respectiv reţeaua de unităţi, dotările şi personalul care realizează asemenea procese şi operaţiuni. Rezultă, deci, că distribuţia are în vedere circuitul fizic şi cel economic al mărfurilor, relaţiile care intervin între agenţii de piaţă, activităţile unei mase largi şi eterogene de unităţi, ce aparţin mai multor profile. In concluzie, aşa cum menţionam deja, termenul de distribuţie trebuie privit, mai întâi, ca distribuţie comercială, respectiv circuitul economic al produselor, plecând de la producător şi până ce acestea ajung la consumator (utilizator), precum şi ca distribuţie fizică sau logistica mărfurilor.

Preview document

Politica de Distribuție - Pagina 1
Politica de Distribuție - Pagina 2
Politica de Distribuție - Pagina 3
Politica de Distribuție - Pagina 4
Politica de Distribuție - Pagina 5
Politica de Distribuție - Pagina 6
Politica de Distribuție - Pagina 7
Politica de Distribuție - Pagina 8
Politica de Distribuție - Pagina 9
Politica de Distribuție - Pagina 10
Politica de Distribuție - Pagina 11
Politica de Distribuție - Pagina 12
Politica de Distribuție - Pagina 13
Politica de Distribuție - Pagina 14
Politica de Distribuție - Pagina 15
Politica de Distribuție - Pagina 16
Politica de Distribuție - Pagina 17
Politica de Distribuție - Pagina 18
Politica de Distribuție - Pagina 19
Politica de Distribuție - Pagina 20
Politica de Distribuție - Pagina 21
Politica de Distribuție - Pagina 22
Politica de Distribuție - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Politica de Distributie.doc

Alții au mai descărcat și

Politici de Marketing

1.1 Conceptul de produs si nivelurile sale Produsul este orice lucru care satisface o nevoie sau o dorinta si care este oferit pe piata1 . Un...

Prețul - Instrument de Marketing

Capitolul I. 1. Prețul – concept și funcții Preţul bunurilor şi serviciilor trebuie plasat în contextul redistribuirii acestora, care se mai...

Investigarea comportamentului consumatorului

Comportamentul consumatorului reflectă conduita oamenilor în cazul cumpărării şi/sau consumului de bunuri materiale şi servicii şi cuprinde...

Politică de produs

CAP. I. ASPECTE GENERALE - Conceptul de produs in viziunea marketingului În concepţia de marketing produsul este definit ca un bun, serviciu sau...

Prețul în Mixul de Marketing

Concept, caracteristici, particularităţi Cele mai importante elemente şi aspecte care sunt avute în vedere în stabilirea preţurilor ce urmează a...

Analiza de Marketing la Nivelul unei Firme

Cap I Prezentarea firmei 1.1 Numele si localizarea Societatea comerciala LORION, societate cu răspundere limitata, a fost fondata in anul 1991,...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Politica de distribuție a produselor la SC Napochim SA

Introducere.5 INTRODUCERE 1. Problematica abordatǎ Nici o organizaţie mare sau micǎ, cu scop lucrativ sau nelucrativ, din sectorul producţiei...

Mixul de marketing la SC Ira SA Câmpina

Introducere Universalitatea marketingului reprezinta o trasatura unanim acceptata de specialisti. Ea reflecta o realitate obiectiva exprimata prin...

Politica de Distribuție a Serviciilor Turistice pe Piața Românească

Introducere Prea bogata ca sa poata fi cuprinsa intr-o definitie, sfera turismului il are in centrul sau pe "Homo viator", adica pe omul care...

Fundamentarea politicii de distribuție a SC Automobile Dacia SA în vederea creșterii profitabilității acesteia

INTRODUCERE Scriitorul englez Edward Morgan Forster a scris în anul 1909 o nuvelă intitulată „Maşina se opreşte”, o nuvelă în care a descris o...

Mixul de Marketing și Rolul Acestuia în Atingerea Obiectivelor Majore ale Întreprinderii

Capitolul 1. Conceptul de marketing mix Optiunea strategica de marketing, concretizata in decizia echipei manageriale exprima "a face ceea ce...

Politica de Distribuție

ARGUMENT Am ales să realizez proiectul pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale, pe tema Politicii de distribuţie deoarece mi-a...

Cercetări de marketing - SC Siegel Chemicals SRL

Prezentarea generala a unitatii economice analizate Industria de producere a grundurilor, vopselelor si diluantilor a constituit unul dintre...

Politica de Distribuție

ARGUMENT Nu o singură dată mi s-a întâmplat ca, intrând într-un magazin, să văd o inscripţionare de genul “adaos comercial 30-50%”. Mă întrebam...

Ai nevoie de altceva?