Politica de Distributie

Cuprins referat Cum descarc?

1.1.Introducere 1
1.2. Conceptul, formele si functiile distributiei 1
1.3. Rolul, locul si importanta distributiei 4
CANALE DE DISTRIBUTIE 6
2.1.Introducere 6
2.2. Dimensiunile canalului de distributie 7
2.4. Organizarea si comportamentul canalelor de distributie 9
DISTRIBUTIA FIZICA 12
3.1.Introducere 12
3.2 Conceptul de distributie fizica 12
3.3. Continutul si structura sistemului logistic 13
3.4. Coordonarea functiilor logistice 17
3.5. Obiectivele distributiei fizice 20
BIBLIOGRAFIE 22


Extras din referat Cum descarc?

1.1.Introducere 
Ca sa putem vorbi despre distributia fizica trebuie sa intelegem mai intai ce inseamna distributia respectiv politica de distributie. Finalizarea efectiva a activitatii firmei producatoare de bunuri si servicii este conditionata de ajungerea acestora la consumatorii carora le sunt destinate si de satisfacerea cerintelor pentru care au fost concepute. Dar, pentru a ajunge in consum, produsele trebuie sa parcurga, mai intai, sfera distributiei. Obiectul distributiei consta tocmai in trecerea produselor finite din stadiul de productie in cel de cumparare si consum. In acest scop, este necesara localizarea punctelor de vanzare si a modalitatilor de aprovizionare a acestora, a sistemelor de transfer, manipulare, transport si asigurare a produselor, precum si a modalitatilor de etalare, prezentare si vanzare. Toate acestea formeaza, de fapt, obiectul politicii de distributie. In sens larg, termenul de distributie desemneaza ansamblul mijloacelor si operatiunilor care contribuie la punerea la dispozitia consumatorilor (utilizatorilor) a bunurilor (serviciilor) realizate de un agent economic producator. Aceste mijloace si operatiuni pe care le presupune termenul de distributie se grupeaza in doua mari categorii, ce pot fi desemnate prin termenii de distributie comerciala (circuitul economic al produselor) si distributie fizica (logistica produselor). Ca mijloc de legatura intre productie si consum, distributia se inscrie cu un rol esential in dinamica societatii contemporane. Acest rol are o importanta pe deplin comparabila cu cea a productiei; nu lipsesc cazurile cand distributia marfurilor este chiar mai dificil de realizat decat producerea acestora. Prin pozitia intermediara pe care o ocupa, distributia nu este doar o consecinta a gradului de dezvoltare a productiei si consumului de bunuri si servicii, ci ii revine si rolul de factor accelerator in viata societatii. Modul in care marfurile parcurg traseul distributiei pana ajung la consumatorii finali prezinta o importanta deosebita pentru functionarea mecanismului economic, in general, cat si pentru soarta fiecarui agent economic, in parte. Ca variabila a mixului de marketing, distributia va fi luata in consideratie in deciziile intreprinderii in diferite variante, apreciate ca fiind cele mai eficiente si, deci, cele mai indicate intr-o anumita etapa, pentru anumite categorii de produse sau de piete.
1.2. Conceptul, formele si functiile distributiei
Conceptul de distributie este un concept cuprinzator, ce include forme si activitati eterogene. In primul rand, conceptul de distributie are in vedere ,,traseul' 'pe care il parcurg marfurile pe piata pana ajung la consumatori. Notiunea de distributie se refera, in al doilea rand, la ansamblul operatiunilor - vanzare, cumparare, concesiune, consignatie etc. - ce marcheaza trecerea succesiva a marfurilor de la un agent de piata la altul, pana cand acestea intra definitiv in sfera consumatiei. In al treilea rand, conceptul analizat include lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in traseul lor spre consumator. Avem aici in vedere "distributia fizica" sau, intr-o alta acceptiune, logistica marfurilor. In sfarsit, notiunea de distributie are in vedere si aparatul tehnic, respectiv reteaua de unitati, dotarile si personalul care realizeaza asemenea procese si operatiuni. Rezulta, deci, ca distributia are in vedere circuitul fizic si cel economic al marfurilor, relatiile care intervin intre agentii de piata, activitatile unei mase largi si eterogene de unitati, ce apartin mai multor profile. In concluzie, asa cum mentionam deja, termenul de distributie trebuie privit, mai intai, ca distributie comerciala, respectiv circuitul economic al produselor, plecand de la producator si pana ce acestea ajung la consumator (utilizator), precum si ca distributie fizica sau logistica marfurilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Politica de Distributie.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!