Extras din referat
Marketingul este o conceptie potrivit careia productia si toate resursele intreprinderii trebuie subordonate satisfacerii cumparatorilor intrucat este singura cale pentru dezvoltarea maxima a vanzarilor si pentru obtinerea celor mai mari beneficii
Marketingul reprezinta fundamentarea pe baza cerintelor pietei a strategiei si programelor tuturor activitatilor firmei legate de realizarea produselor si serviciilor pentru sporirea vanzarilor si profiturilor.Marketingul apare pentru prima data in practica firmelor americane. Asociatia Americana de Marketing defineste marketingul ca fiind totalitatea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator.
In evolutia marketingului putem delimita mai multe etape : societatea industriala , etapa dominata de piata cumparatorului si etapa societatii complexe.Intrucat marketingul se limita la vanzarea produselor existente , toate eforturile fiind indreptate catre producerea vanzarilor
Scopul ideal al marketingului este de a realiza o cunoastere si intelegere cumparaturului astfel incat produsul sau serviciul care ii este destinat , sa se vanda fara mari eforturi.
Obiectivele sistemului de marketing sunt : maximizarea consumului , a gradului de ocupare a fortei de munca si a veniturilor , maximizarea satisfactiei consumatorului , varietatea bunurilor si serviciilor sa fie imensa , maximizarea calitatii vietii.
La origine , marketingul a avut drept impuls , nevoile oamenilor de a patrunde si de a consuma bunurile si serviciile obtinute din activitatea economica. Aportul pe care marketingul si la adus de-a lungul timpului in ceea ce priveste viata cu problemele , necesitatile si standardele ei , ne determina sa spunem ca aceasta stiinta a fost si va fi indispensabila intr-un sistem economic civilizat.
Mraketingul poate fi privit si ca arta de a crea si satisface nevoile consumatorilor intr-o maniera pur economica , adica in conditiile obtinerii unui profit rezonabil pentru producator si acoperirea necesitatilor si preferintelor clientilor
In concluzie marketingul doreste sa aduca un plus de valoare circuitului economic si incearca prin pleiada de tehnici , metode , instrumente , sa acumuleze cat mai multe si mai precise informatii cu privire la necesitatile societatii care au drept scop satisfacerea deplina a consumatorilor in conditii de maxima eficienta.
« Intermediarul nu este o simpla veriga a unui lant conceput de catre un producator , ci mai degraba un debuseu independent , reprezentand necesitatile unei mari categorii de consumatori , pe care acesta o deserveste. « ( Phillip Mcvey
Valorificarea oportunitatilor pietei si finalizarea efectiva a activitatii intreprinderilor producatoare de bunuri si servicii sunt conditionate de ajungerea marfurilor la consumatorii si utilizatorii finali, de satisfacerea nevoilor pentru care au fost concepute.
In spatiul si timpul care separa incheierea productiei de intrarea bunurilor/serviciilor in consum, se desfasoara un ansamblu de operatiuni si procese economice a caror orientare eficienta constituie obiectul unei componente a mixului de marketing - politica de distibutie.
Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele intreprinderii.
In general, din punctul de vedere al producatorului, se porneste de la doua functii centrale ale distributiei:
" Functia logistica a sistemului de distributie: anihilarea timpului si spatiului prin transport si depozitare, precum si derularea comenzilor;
" Functiile de achizitie ale sistemului de distributie.
Conceptul de distributie se refera, mai intai, la "traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste "canal de distributie" (exista insa si canale de intermediar). Conceptul analizat se refera apoi la ansmblul operatiunilor (vanzare, cumparare, concesiune, consignatie etc.) prin care se realizeaza transferul drepturilor de proprietate asupra marfurilor de la un agent de piata la altul, pana la intrarea lor definitiva in sfera consumului. El include, totodata, lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in traseul lor spre consumator, respectiv distributia fizica a marfurilor. Notiunea de distributie se mai refera, in sfarsit, la aparatul tehnic - retea de unitati, dotari, personal - care realizeaza asemenea procese si operatiuni.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Politica de Distributie.doc