Politică de distribuție

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 3173
Mărime: 12.29KB (arhivat)
Publicat de: Clara Kiss
Puncte necesare: 7

Extras din referat

Marketingul este o conceptie potrivit careia productia si toate resursele intreprinderii trebuie subordonate satisfacerii cumparatorilor intrucat este singura cale pentru dezvoltarea maxima a vanzarilor si pentru obtinerea celor mai mari beneficii

Marketingul reprezinta fundamentarea pe baza cerintelor pietei a strategiei si programelor tuturor activitatilor firmei legate de realizarea produselor si serviciilor pentru sporirea vanzarilor si profiturilor.Marketingul apare pentru prima data in practica firmelor americane. Asociatia Americana de Marketing defineste marketingul ca fiind totalitatea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator.

In evolutia marketingului putem delimita mai multe etape : societatea industriala , etapa dominata de piata cumparatorului si etapa societatii complexe.Intrucat marketingul se limita la vanzarea produselor existente , toate eforturile fiind indreptate catre producerea vanzarilor

Scopul ideal al marketingului este de a realiza o cunoastere si intelegere cumparaturului astfel incat produsul sau serviciul care ii este destinat , sa se vanda fara mari eforturi.

Obiectivele sistemului de marketing sunt : maximizarea consumului , a gradului de ocupare a fortei de munca si a veniturilor , maximizarea satisfactiei consumatorului , varietatea bunurilor si serviciilor sa fie imensa , maximizarea calitatii vietii.

La origine , marketingul a avut drept impuls , nevoile oamenilor de a patrunde si de a consuma bunurile si serviciile obtinute din activitatea economica. Aportul pe care marketingul si la adus de-a lungul timpului in ceea ce priveste viata cu problemele , necesitatile si standardele ei , ne determina sa spunem ca aceasta stiinta a fost si va fi indispensabila intr-un sistem economic civilizat.

Mraketingul poate fi privit si ca arta de a crea si satisface nevoile consumatorilor intr-o maniera pur economica , adica in conditiile obtinerii unui profit rezonabil pentru producator si acoperirea necesitatilor si preferintelor clientilor

In concluzie marketingul doreste sa aduca un plus de valoare circuitului economic si incearca prin pleiada de tehnici , metode , instrumente , sa acumuleze cat mai multe si mai precise informatii cu privire la necesitatile societatii care au drept scop satisfacerea deplina a consumatorilor in conditii de maxima eficienta.

« Intermediarul nu este o simpla veriga a unui lant conceput de catre un producator , ci mai degraba un debuseu independent , reprezentand necesitatile unei mari categorii de consumatori , pe care acesta o deserveste. « ( Phillip Mcvey

Valorificarea oportunitatilor pietei si finalizarea efectiva a activitatii intreprinderilor producatoare de bunuri si servicii sunt conditionate de ajungerea marfurilor la consumatorii si utilizatorii finali, de satisfacerea nevoilor pentru care au fost concepute.

In spatiul si timpul care separa incheierea productiei de intrarea bunurilor/serviciilor in consum, se desfasoara un ansamblu de operatiuni si procese economice a caror orientare eficienta constituie obiectul unei componente a mixului de marketing - politica de distibutie.

Politica de distributie cuprinde totalitatea deciziilor care se refera la o asigurare a treptelor de desfacere subordonate cu performantele intreprinderii.

In general, din punctul de vedere al producatorului, se porneste de la doua functii centrale ale distributiei:

" Functia logistica a sistemului de distributie: anihilarea timpului si spatiului prin transport si depozitare, precum si derularea comenzilor;

" Functiile de achizitie ale sistemului de distributie.

Conceptul de distributie se refera, mai intai, la "traseul" pe care il parcurg marfurile pe piata, pana ajung la consumatori; producatorul, intermediarii si consumatorul - participanti la deplasarea succesiva a marfurilor de-a lungul acestui traseu - alcatuiesc ceea ce in terminologia marketingului se numeste "canal de distributie" (exista insa si canale de intermediar). Conceptul analizat se refera apoi la ansmblul operatiunilor (vanzare, cumparare, concesiune, consignatie etc.) prin care se realizeaza transferul drepturilor de proprietate asupra marfurilor de la un agent de piata la altul, pana la intrarea lor definitiva in sfera consumului. El include, totodata, lantul proceselor operative la care sunt supuse marfurile in traseul lor spre consumator, respectiv distributia fizica a marfurilor. Notiunea de distributie se mai refera, in sfarsit, la aparatul tehnic - retea de unitati, dotari, personal - care realizeaza asemenea procese si operatiuni.

Preview document

Politică de distribuție - Pagina 1
Politică de distribuție - Pagina 2
Politică de distribuție - Pagina 3
Politică de distribuție - Pagina 4
Politică de distribuție - Pagina 5
Politică de distribuție - Pagina 6
Politică de distribuție - Pagina 7
Politică de distribuție - Pagina 8
Politică de distribuție - Pagina 9
Politică de distribuție - Pagina 10
Politică de distribuție - Pagina 11
Politică de distribuție - Pagina 12
Politică de distribuție - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Politica de Distributie.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Politica de distribuție a produselor la SC Napochim SA

Introducere.5 INTRODUCERE 1. Problematica abordatǎ Nici o organizaţie mare sau micǎ, cu scop lucrativ sau nelucrativ, din sectorul producţiei...

Mixul de marketing la SC Ira SA Câmpina

Introducere Universalitatea marketingului reprezinta o trasatura unanim acceptata de specialisti. Ea reflecta o realitate obiectiva exprimata prin...

Politica de Distribuție a Serviciilor Turistice pe Piața Românească

Introducere Prea bogata ca sa poata fi cuprinsa intr-o definitie, sfera turismului il are in centrul sau pe "Homo viator", adica pe omul care...

Fundamentarea politicii de distribuție a SC Automobile Dacia SA în vederea creșterii profitabilității acesteia

INTRODUCERE Scriitorul englez Edward Morgan Forster a scris în anul 1909 o nuvelă intitulată „Maşina se opreşte”, o nuvelă în care a descris o...

Mixul de Marketing și Rolul Acestuia în Atingerea Obiectivelor Majore ale Întreprinderii

Capitolul 1. Conceptul de marketing mix Optiunea strategica de marketing, concretizata in decizia echipei manageriale exprima "a face ceea ce...

Politica de Distribuție

ARGUMENT Am ales să realizez proiectul pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale, pe tema Politicii de distribuţie deoarece mi-a...

Cercetări de marketing - SC Siegel Chemicals SRL

Prezentarea generala a unitatii economice analizate Industria de producere a grundurilor, vopselelor si diluantilor a constituit unul dintre...

Politica de Distribuție

ARGUMENT Nu o singură dată mi s-a întâmplat ca, intrând într-un magazin, să văd o inscripţionare de genul “adaos comercial 30-50%”. Mă întrebam...

Ai nevoie de altceva?