I. Introducere 2 II. Planul Cercetarii 2 III. Metodologie. Cum se evalueaza: 3 IV. Plan de evaluare al indeplinirii obiectivelor de PR formulate pentru o institutie publica din Iasi 6 V. Concluzii 7
I. Introducere Programul de evaluare consta in masurarea sistematica a rezultatelor unui proiect, program sau campanie, in masura in care obiectivele de PR formulate au fost atinse. Planul pentru programul de evaluare se numeste design-ul cercetarii si se bazeaza pe cateva aspecte: criteriile pe baza carora este evaluat succesul, calendarul evaluarii si modalitatile specifice de masurare pentru fiecare nivel al obiectivelor (cognitiv, afectiv, conativ). Acesta este realizat inainte ca vreo tactica sa fie implementata. II. Planul Cercetarii Serviciile de relatii publice creeaza valoare adaugata utila pentru client numai daca obiectivele de comunicare sunt realiste, strict subordonate scopurilor si obiectivelor fundamentale, precum si corelate cu mijloacele necesare atingerii lor. Pentru a judeca rezultatele obtinute prin intermediul acestor servicii, este necesar sa fie elaborat un design al evaluarii raspunzand la urmatoarele intrebari: 1. Ce criterii de evaluare trebuie luate in considerare? 2. De ce informatii este nevoie? 3. La ce standarde de acuratete si validitate trebuie sa se ridice informatiile? 4. Cine dispune de aceste informatii? 5. Cum pot fi obtinute aceste informatii de la sursa? 6. Cine va primi rezultatul evaluarii si ce va face cu el? 7. Cat de dispusi sunt destinatarii raportului de evaluare sa primeasca date ambivalente? 8. Pe langa cei ce iau deciziile, cine altcineva este interesat de evaluare? Un design remarcabil al evaluarii este datorat lui Fraser Likely si presupune ordonarea rezultatelor practicii de relatii publice pe trei niveluri (Likely 2006, 3): - nivelul produselor - nivelul programelor de comunicare - nivelul pozitionarii strategice La nivelul produselor se poate urmari elaborarea, diseminarea, receptarea, acoperirea media si utilizarea mesajelor, ca mijloace de realizare a unor obiective de comunicare: stiri, comunicate de presa, discursuri, buletine informative, spoturi, fotografii, brosuri, afise etc. La nivelul programelor de comunicare ar fi de observat si masurat notorietatea, cunoasterea, atitudinea, interesul, gradul de implicare si comportamentele corespunzatoare relatiei client-stakeholderi. La nivelul pozitionarii strategice practicienii de relatii publice pot incerca sa creeze o imagine favorabila in mintea stakeholderilor. Obiectivele din categoria produselor pot fi atinse pe termen scurt si in mod autonom, in timp ce obiectivele situate la nivelul programelor si la cel al pozitionarii nu pot fi atinse decat pe termen mediu si lung.
1. Cursul domnului profesor Gheorghe-Ilie Farte; 2. Smith, Ronald D., Strategic Planning For Public Relations Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 2005; 3. http://www.uaic.ro/despre-uaic/prezentarea-universitatii/
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).