Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR

Referat
6.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1692
Mărime: 56.21KB (arhivat)
Publicat de: Sabina Călin
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. I. Introducere 2
  2. II. Planul Cercetării 2
  3. III. Metodologie. Cum se evaluează: 3
  4. IV. Plan de evaluare al îndeplinirii obiectivelor de PR formulate pentru o instituție publică din Iași 6
  5. V. Concluzii 7

Extras din referat

I. Introducere

Programul de evaluare constă în măsurarea sistematică a rezultatelor unui proiect, program sau campanie, în măsura în care obiectivele de PR formulate au fost atinse. Planul pentru programul de evaluare se numește design-ul cercetării și se bazează pe câteva aspecte: criteriile pe baza cărora este evaluat succesul, calendarul evaluării și modalitățile specifice de măsurare pentru fiecare nivel al obiectivelor (cognitiv, afectiv, conativ). Acesta este realizat înainte ca vreo tactică să fie implementată.

II. Planul Cercetării

Serviciile de relații publice creează valoare adăugată utilă pentru client numai dacă obiectivele de comunicare sunt realiste, strict subordonate scopurilor și obiectivelor fundamentale, precum și corelate cu mijloacele necesare atingerii lor. Pentru a judeca rezultatele obținute prin intermediul acestor servicii, este necesar să fie elaborat un design al evaluării răspunzând la următoarele întrebări:

1. Ce criterii de evaluare trebuie luate în considerare?

2. De ce informații este nevoie?

3. La ce standarde de acuratețe și validitate trebuie să se ridice informațiile?

4. Cine dispune de aceste informații?

5. Cum pot fi obținute aceste informații de la sursă?

6. Cine va primi rezultatul evaluării și ce va face cu el?

7. Cât de dispuși sunt destinatarii raportului de evaluare să primească date ambivalente?

8. Pe lângă cei ce iau deciziile, cine altcineva este interesat de evaluare?

Un design remarcabil al evaluării este datorat lui Fraser Likely și presupune ordonarea rezultatelor practicii de relații publice pe trei niveluri (Likely 2006, 3):

- nivelul produselor

- nivelul programelor de comunicare

- nivelul poziționării strategice

La nivelul produselor se poate urmări elaborarea, diseminarea, receptarea, acoperirea media și utilizarea mesajelor, ca mijloace de realizare a unor obiective de comunicare: știri, comunicate de presă, discursuri, buletine informative, spoturi, fotografii, broșuri, afișe etc.

La nivelul programelor de comunicare ar fi de observat și măsurat notorietatea, cunoașterea, atitudinea, interesul, gradul de implicare și comportamentele corespunzătoare relației client-stakeholderi.

La nivelul poziționării strategice practicienii de relații publice pot încerca să creeze o imagine favorabilă în mintea stakeholderilor.

Obiectivele din categoria produselor pot fi atinse pe termen scurt și în mod autonom, în timp ce obiectivele situate la nivelul programelor și la cel al poziționării nu pot fi atinse decât pe termen mediu și lung.

Bibliografie

1. Cursul domnului profesor Gheorghe-Ilie Fârte;

2. Smith, Ronald D., Strategic Planning For Public Relations Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 2005;

3. http://www.uaic.ro/despre-uaic/prezentarea-universitatii/

Preview document

Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 1
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 2
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 3
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 4
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 5
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 6
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 7
Planul unei cercetări pentru evaluarea îndeplinirii obiectivelor de PR - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Planul unei cercetari pentru evaluarea indeplinirii obiectivelor de PR.docx

Alții au mai descărcat și

Contează designul produsului

1. Introducere Într-o piață extrem de competitivă, designul de produs este considerat ca o modalitate de comunicare a semnificației produsului...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Campanie de Promovare a Vopselurilor în Mediul Rural

CAMPANIE DE PROMOVARE A VOPSELURILOR ÎN MEDIUL RURAL Locatie: comuna Lita, judetul Teleorman, comuna aferenta municipiului Turnu Magurele...

Te-ar putea interesa și

Eficiența activității firmei prin imagine și comunicare

INTRODUCERE În ţara noastră, în Micul dicţionar enciclopedic, managementul se defineşte ca fiind: 1) activitatea sau arta de a conduce; 2)...

Strategii manageriale utilizate în cadrul corporațiilor naționale, Republica Moldova

Introducere În contextul actual, succesul unei companii se construieşte pe principii moderne de management şi marketing. Numai astfel, o companie...

Organizații mondiale, regionale și subregionale cu atribuții în domeniul protecției mediului

INTRODUCERE Marile probleme ale lumii de azi nu pot fi rezolvate în mod unilateral, numai de către unele state, datorită faptului că problemele cu...

Auditul și certificarea în ingineria securității în industrie la depozitul Universității Transilvania din Brașov

1. CADRUL CONCEPTUAL AL AUDITĂRII SECURITĂŢII ŞI SĂNĂTĂŢII ÎN MUNCĂ 1.1. Noţiunea de audit al securităţii şi sănătăţii în muncă În domeniul...

Studiu privind gradul de satisfacție oferit clienților de produsele SC Modin SA

1. Cercetarea statistică – instrument de cunoaştere şi conducere a activităţii comerciale În societatea contemporană nu poate fi contestat...

Dinamica Ofertei Instituțiilor de Învățământ Superior Economic

Introducere Interesul pentru oferta educaţională în domeniul învăţământului superior în general şi pentru învăţământul economic în special se...

Campaniile de Relații Publice și Specialistul în Relații Publice

Relaţiile Publice sunt formate dintr-un domeniu complex prin care se încearcă “obţinerea bunăvoinţei publicului” prin diferite modalităţi.Fie că...

Dreptul concurenței

CAPITOLUL I ASPECTE INTRODUCTIVE Sectiunea I: SCURT ISTORIC AL COMUNITATILOR EUROPENE Comunitatile europene , pentru a ajunge la forma actuala...

Ai nevoie de altceva?